Opel Corsa-e 7,4kW Edition (2020) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | Corsa-e 7,4kW Edition |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2020 |
Jaar van aanschaf | 2022 |
KM-stand bij aanschaf | 13.551 km |
KM-stand laatst | 16.829 km |
Opel CORSA-E New Launch
- 13.551 km
Aangezien ik 25.000 tot 30.000 kilometer per jaar rij, de hoge benzineprijzen, ik overcapaciteit met mijn zonnepanelen heb, het subsidiepotje weer gevuld was, en mijn benzine auto aan vervanging toe was, heb ik een rijk uitgeruste Opel CORSA-E New Launch gekocht.
Waarom de Opel en waarom elektrisch? De afgelopen periode heb ik een tijdje met haar zusje, de Peugeot E-208, kunnen rijden. En dit beviel mij verassend goed! Mijn ervaring met de Peugeot was dat ik ca. 200 kilometer op een acculading kon rijden (winter). Woon-werk is voor mij 110 kilometer, prima te doen dus.
Ook heb ik, om een weloverwogen keuze te maken, langere ritten met de Peugeot gemaakt. Dit betrof o.a. een ritje Groningen-Brabant en terug. Je weet dat je tijdens de rit een keer moet laden. Onderweg even aan de snellader, ondertussen even lunchen en 20 minuten later weer in een volgeladen auto stappen. Prima te doen (vond ik tenminste).
Waarom de Opel en niet de Peugeot?
Mijn vorige auto was vol in de opties, o.a. met adaptive cruisecontrole. En ja, eenmaal gewend aan adaptive cruisecontrole, dan wil je nooit meer zonder!
Gek genoeg hebben nog niet veel mensen het gemak van adaptive cruisecontrole ontdekt, want er waren bijna geen Opels te vinden met deze optie! Toen ik dan ook de Opel CORSA-E New Launch tegenkwam met alle opties die ik wil, was de keuze snel gemaakt.
Zodra ik wat kilometers heb afgelegd, zal ik mijn verdere ervaringen met jullie delen.
Update 1
- 16.829 km
De eerste 3.000 kilometers zitten erop, tijd voor een update.
De auto bevalt uitstekend!
Een pluspunt zijn voor mij zijn echt de led-koplampen. Wat een zicht!
Ook bevallen de stoelen mij uitstekend. Ze zitten comfortabel en ik heb het idee uitgerust uit de stoel te komen na een langere rit. De Adaptive cruise is ook een pluspunt. Wel moet ik zeggen dat de Adaptive cruise welke op mijn vorige auto zat, de voorligger iets soepeler oppakte. Bij de Opel merk ik dat deze, mits de voorganger langzamer rijdt, de voorganger later oppakt en daardoor begint te remmen. Bij de Ford was ik gewend dat deze de voorganger eerder oppakte en snelheid begon te minderen i.p.v. remmen.
Ook een zeer dikke pluspunt, het vooraf voorverwarmen. 5 minuten voor vertrek schakel ik via de app de verwarming aan, en stap ik in een heerlijk warme auto :).
Gemiddeld rij ik ca. 200 kilometer op een accu. Ik rij dan in de normale stand met de verwarming, stoelverwarming en radio aan. Rijstijl normaal (dus niet als een slak optrekken om stroom te besparen :)) en snelheid op de N of snelwegen op 105 km/u.
Daarbij moet ik zeggen dat ik op winterbanden rij met een bandenbreedte van 205. Rijdend op de eco-stand en meer oplettend op het optrekken (iets rustiger optrekken :)) heb ik 230 kilometer op een accu kunnen halen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.