Opel Corsa 1.6 GSi (1990)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Corsa 1.6 GSi |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1990 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 142.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Januari dit jaar gekocht.
Ik kocht deze Corsa omdat een vriend van me zei: een collega van me heeft een Corsa GSi die hij niet aan de praat krijgt.
Motor was overhit geweest, cilinderkop kapot, deze had deze man al vervangen, maar wilde niet aan de gang.
Ik dus gaan kijken, en terplekke de auto aan de gang kunnen krijgen, maar motor bleef ernstige olie walmen uitstoten.
Maar goed de gezien de staat van de auto was hij nog wat waard, ik dus gekocht.
Toen ben ik eens aan het rijden gegaan met die flinke walm achter me, wat op een gegeven moment steeds minder werd.
Ik had al bijna een andere motor gekocht, maar ik heb m maar zo gelaten.
De auto rijdt nu verder prima, niks op aan te merken, auto heeft ook pas 150.000 op de klok.
Het is een erg vlot en speels autotje, zeker kwa bochtenwerk en acceleratie.
Bij normaal gebruik is een gemiddeld vervruik van 1 op 14 goed haalbaar.
Een ding weet ik iig zeker hij is 10 keer betrouwbaarder dan mijn Vectra, maar dat komt ook omdat dit zo’n simpel karretje is.
Alleen als je comfortabel wilt rijden is deze auto niet echt geschikt, is een stug karretje wat best wat interieur geluiden produceert (motor draait 3800tpm bij 120 km/u)
Ik heb totaal geen spijt van de aankoop van deze auto.
Deze auto heb ik inmiddels verkocht en heb vernoemen dat deze auto nog geen maand later Total loss is gereden door de nieuwe eigenaar.
PROBLEMEN
Hij heeft wat dingetjes die eigenlijk niks met de betrouwbaarhied te maken hebben.
* motor verbruikt veel olie maar dat komt door de heetloper die hij gehad heeft. (1 liter op 800 a 1000km)
* begint hier en daar toch te roesten (1 plekje op linker achterscherm / gaatje bij veerpoot links voor / l v deur zat een gapend gat in en heb beide voordeuren vervangen voor deuren van de sloop (staaqt alleen sport op de zijkant nu:P ) / bijde voorspatboerden vervangen ivm roest
* statioanair schroef draait steeds terug ozdat ik m af en toe is moet bij stellen omdat ie weer te laag statioanir loopt (let op is een E16SE (zonder kat) met stelbaar stationair toerental).
18-3-2007:
* ik heb sinds een paar weken een scheur in de slang vanaf luchtfilter naar inlaat.
helaas is aan deze slang niet meer te komen via de dealer, zal dus een 2e hadse moeten zine te vinden. Deze is vervangen.
* auto is wel weer voor een jaartje goedgekeurd.
* en de kraakjes en rammeltjes die we van de oude opels gewend zijn he (zou me zorgen moeten maken als ie niet rammelt:P )
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.