Opel Corsa 1.2i City (1992)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Corsa 1.2i City |
---|---|
Versnellingen | 4, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1992 |
Jaar van aanschaf | 2011 |
KM-stand bij aanschaf | 110.336 km |
KM-stand laatst | 116.513 km |
Paar maanden Corsa
- 113.800 km
Het is alweer een par maanden geleden dat ik deze Corsa uit 1992 heb gekocht. Ik heb er 350 euro voor betaald en kreeg er een nieuwe APK + 4 goede banden bij.
Het is natuurlijk niet de meest luxueuze automobiel die er is...maar hij volstaat. De enige echte zaken die ik wel eens mis zijn stuurbekrachtiging en een 5e versnelling.
Voor zo'n oud gebakje rijdt het eigenlijk niet eens zo verkeerd. Ik had voor hetzelfde geld een vergelijkbare Japanner kunnen rijden met misschien wat meer luxe...maar daar wil je al helemaal niet mee op de snelweg komen.
Problemen? Niet echt iets noemenswaardige. De kachelmotor heb ik vervangen voor een 10tje, de ruitenwisser bleef hangen en voor 5 euro had ik een ander mechanisme. Verder heb ik nog een krik en wielsleutel, een hoedenplank en wat andere spulletjes van de sloop gehaald.
Wel zit er wat roest langs de wielkastrandjes..maar dat is model eigen en niet eens zo ernstig als ik kijk naar zelfs jongere Opels die het meer hebben.
Ook hoor ik zo nu en dan wat gepiep onder de auto uitkomen. De ene keer wel...de andere keer niet. Daar wil ik dan nog een keer naar gaan kijken.
Zelf had ik ook een Corsa B stuur gemonteerd omdat het oude stuur veel te dun is. Alleen jammer dat ik hiermee het palletje van de automatische terugkeer functie van de richtingaanwijzers heb gemold. Ook iets waar ik nog naar wil kijken.
De bandjes zijn van het merk CHEAP.Dat is wel te merken als het regent. Voor het stoplicht wegrijden betekend meteen doorschakelen naar de tweede versnelling....anders blijven de voorwieletjes lekker doorspollen.
Lekkage waterpomp
- 115.262 km
Een paar dagen geleden kwam ik erachter dat de motor ineens warm begon te lopen. Motorkap open....expansievaatje was helemaal leeg. Onder de bekapping vand e distributieriem zag ik de koelvloeistof weglekken. Googleën...lekke waterpomp. Hmmm...dat wordt een dure reparatie. Maar ik heb besloten om het zelf te fixen. Op internet een set met een nieuwe waterpomp, distributieriem en spanrol besteld en zelf wat gezocht hoe te vervangen. Jammer alleen dat er geen uitgebreide handleiding te vinden is en de vraagbaak die ik heb liggen vind ik niet zo duidelijk. Dus volgende week maar op goed geluk beginnen met de klus en hopen dat het me lukt.
De APK komt eraan
- 116.513 km
Vorige maand de distributieriem en de waterpomp vervangen. Dat ging helaas niet van een leiendakje omdat de boel na een kleine 20 jaar behoorlijk vast bleek te zitten. En als er in de vraagbaak staat dat je speciaal gereedschap nodig hebt om de waterpomp los te halen...doe dan niet eigenwijs zoals ik....en regel zo'n stuk gereedschap...dat scheelt heel wat gevloek.
Ander probleem..op een ochtend startte hij niet meer. Probleempje met de ontsteking...daar kwam ik snel genoeg achter. Bleek dus de onstekingmodule te zijn. Als tip kreeg ik dat die nieuw moest kopen...ja...koste wel 87 euro...auw.
Maar goed...na al die onkosten is de Corsa eindelijk goed..nou ja..op wat kleine dingen na zoals de achterwisser en de achteruitverwarming. Moet nog steeds de kabelbreuk in de rubberen thule van de achterklep zoeken en fixen. Ook een setje nieuwe bougies en wat verse olie kan hij wel gebruiken. Maar eerst de APK...die verloopt 14 juli a.s. Hopelijk wordt dat een formaliteit. Zo niet..en wordt het duur....dan ga ik nog eens goed nadenken over continuering van het Corsa verhaal.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.