Opel Corsa 1.2 Turbo 100pk Edition (2020) #4

autoreview

Opel Corsa
Opel CorsaOpel CorsaOpel CorsaOpel CorsaOpel CorsaOpel Corsa

Signalement

UitvoeringCorsa 1.2 Turbo 100pk Edition
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf1 km
KM-stand laatst15.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Corsa, 2020

  • 15.000 km

Na de auto nieuw opgehaald te hebben, schrijf ik deze review na 15000 km. Veruit de meeste heb ik er in gereden.
Het is een edition + variant met een paar opties, 4 elektrische ramen, midden arm steun met een klein vakje eronder. Mijn zonnebril past er in maar een potje met kauwgom èn mijn zonnebril, weer niet. Ook heb ik een erg fijn leren stuur, hetzelfde stuur als
bij een Insignia. Een aanrader.
De stoelen zitten prima, de zitting is wat kort. De stoel kan laag en wat hoger gezet worden, laag betekent ook echt laag. Het stuur kan ver naar je toegehaald worden, samen met de goede armleuningen zorgt het ervoor dat de zitpositie prima is.
De auto schakelt normaal en stuurt licht.
De motor is redelijk fel wat komt door het hoge koppel (200nm). Wanneer het koppel overgaat in pk's wordt de auto niet veel sneller of sterker. Kortom, de motor is sterk en snel zat zonder dat het overdreven is. Met vier volwassenen is het ook sterk genoeg maar het scherpe randje is er wel vanaf. Overigens is de auto krap voor vier volwassenen. Niet qua bagage maar wel qua zitcomfort voor de achter passagiers. De benen van de achter passagiers passen net achter mijn 1.80. Mijn twee kinderen (6 en 8 jaar oud) en vrouw in de auto passen redelijk samen met mij in de auto, alhoewel een Skoda Fabia beduidend meer ruimte biedt. Maar die levert veel minder fun op dan deze auto. De auto is stevig geveerd maar niet zo hard als een vroegere BMW 1 serie b.v. Ik houd wel van een stevig geveerde auto maar het is te omschrijven als steviger dan normaal maar minder hard geveerd dan een sportieve auto. Je kunt er aardig meer door de bochten.
Qua veiligheid zit het wel snor zonder dat het overdreven is. Ik heb Apple car play en dat is een verademing vergeleken met gemonteerde navigatiesystemen, ook vergeleken met nieuwe auto's. Waar collega's straten niet kunnen vinden in een nieuwbouwwijk, rijd ik er in één keer heen. Het geluid van de stereo is wat bonkig en heel erg gericht op zoveel mogelijk bas productie, maar het valt goed in te stellen. Dan is het geluid voldoende maar verre van HIFI.
De auto heeft geen enkele keer een storing gehad, alles doet wat het moet doen. Heel soms hapert de apple car play maar dat is de laatste tijd ook bijna niet meer voorgekomen. Een op de 25 ritten wil het wel een keertje kort haperen maar dat is ook weer snel gereset tijdens het rijden.
Het verbruik tenslotte. Ik rijd regelmatig sportief, 100 waar ik 100 mag en niet dicht achter vrachtwagens. B.v. minimaal 80 meter er tussen om zo geen steenslag te krijgen. Ook staat de airco aan en vinden er een paar keer per week korte ritjes van enkele kilometers plaats. Het langlopende verbruik is 1 op 20. Dus dat kan beter maar ook slechter dunkt me.
De meeste zaken bedien je met knoppen en dat vind ik wel fijn. De bediening van de airco (handmatig) is zo lekker simpel. Je kunt èn de ruiten ontwasemen, èn de voeten verwarmen, èn de warme lucht tegelijk de auto in laten blazen. Vaak is het twee van de drie opties. Zo simpel, zo handig.
Er is één heel irritant iets in de auto. Misschien dat iemand anders een oplossing weet. Als ik langs bomen rijd, wisselt de hoeveelheid licht op de sensor. Hierop wordt meteen alle lichten in de auto van het dashboard (dus ook de klokkenwinkel voor mijn neus) gedimd. Als je dan de boom gepasseerd bent, dan gaat alles weer op de felle stand. Bij de volgende boom gebeurt het meteen weer. Bij een door bomen omzoomde weg, wordt het een soort kerstboom,: aan, uit, aan, uit binnen luttele seconden. De koplampen blijven wel uit / aan afhankelijk van het licht (lichtsensor). Ik kan de sensor afplakken b.v. maar dan moet ik het elke dag opnieuw instellen naar een sterk verlichte dashboard overdag. Ik heb de dashboard verlichting al aangepast naar aardig gedimd licht maar toch krijg ik het kerstboomeffect. Wie helpt mij?
Conclusie: ik ben zeer tevreden over de kwaliteit van de auto, erg tevreden over de motor, tevreden over het schakelgedrag. Het ruimtegebruik was niet top, maar dat wist ik van te voren. Aangezien ik de meeste km's rij in mij n eentje en we nog een ruime MPV hebben, is dat geen probleem. Ik zou het niet als enige gezinsauto willen aanraden wegens de beperkte ruimte achterin. Ook het verbruik stemt me tevreden. Ik zou de auto weer kopen als ik mocht kiezen.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Opel Corsa

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens