Opel Astra TwinTop 1.8 Temptation (2007)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Astra TwinTop 1.8 Temptation |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
De opel astra twintop is een coupe en cabrio in 1,als hij dicht is dan ligt de auto zeer prettig op het netvlies en zie je hem open dan geldt dat hetzelfde.
Binnenin heb ik leren zetels met stoelverwarming wat wel een aanrader is,dat maakt een cabrio af vind ik.
Ook heb ik een bluettooth handsfree telefoonvoorbereiding inzitten en dat werkt perfect.
Mijn telefoon maakt gelijk verbinding met de handsfreeset en het spreken gaat gepaard zonder storingen en ruis.
De stoelen hebben een prettig zitcomfort met goed zijdelingse steun voor het wat betere stuur en hoekwerk,achter heb je niet echt veel ruimte maar ik heb wel vaak meerdere personen achterin en dat ging prima.
Minder te spreken ben ik over de versnellingsbak de afwerking de motor en het onderstel,ik zal dit even toelichten:
Over de versnellingsbak:Vooral als de auto nog koud gaat hij bijna niet in z’n 1 en 2 en dit gepaard met tandenpoetsen,ookal doe je het voorzichtig.
Is de auto eenmaal warm,dan gaat de 2e versnelling prima maar de 1 blijft weigeren,je moet hem echt erin duwen met kracht,andere versnellingen gaan probleemloos.
Afwerking:Er zijn wel goede materialen gebruikt,het dash is zacht en goed afgewerkt.Maar ik heb wel last van enige interieurgeluiden,met name het harde plastic aan de binnenkant van de deuren is toch minder van kwaliteit.
Motor:ik heb de 1.8 140pk motor en deze voldoet prima,alleen hij houdt in als je hem doortrekt tot de 5000 toeren en je wilt daarna snel schakelen,dan voel je een schok dan gebeurt er even niks en dan pakt ie hem op.
Onderstel:het onderstel is te bonkerig en stuiterig,met name verkeersdrempels moet ik echt stapvoets nemen anders hoor je een bonk van de schokdempers.Op slecht wegdek rammel je bijna de auto uit.
Wegligging is prima en vooral op de snelweg is hij beter op z’n plek.
Opel heeft voor mij wel wat rare missers n.l.:Geen lampje in de zonneklep,dahboardverlichting kan niet apart uit dus brandt altijd ongeacht of je lampen aan of uit zijn,passagiersairbag kun je zelf niet aan/uitschakelen dit moet via de dealer,achteruit verwarming zit gekoppeld aan de spiegelverwarming het was handiger geweest als je dit onafhankelijk vanelkaar kon bedienen.
Wat wel handig is is de uitgebreide boordcomputer,die geeft echt alles aan tot het bijvullen van het waswater aan toe.
Dan blijft er nog iets over en dat is het dak,het dak van de twintop bestaat uit 3 delen.Hierdoor is daklijn wat lager dan b.v. de renault of de 307cc.
Dakkwaliteit vind ik zelf een goede minpunt,het rammelt,kraakt,schudt en piept.
De dealer heeft het totnu toe niet kunnen oplossen,dus ik moet weer terug.
Conclusie:
Op zich is de astra wel een redelijke auto met dito afwerking,afwerking is goed maar binnen rammelt het toch net wat teveel,vooral samen met het dak doet dit afbreuk aan het kwaliteitsgevoel.
Er wordt toch nog iets veel hard plastic gebruikt en de bediening kan beter,behalve het sturen want dat gaat met veel gevoel en lekker direct.
Dit is wel de eerste en laaste astra die ik heb gekocht,teveel rammels die mij gewoon irriteren en de overige minpuntjes vooral de ondeskundige dealers,hebben mij doen besluiten om niet meer voor dit merk te kiezen.
PROBLEMEN
-rammel,rammel,rammel
-motor inhouden
-krakig/bonkig onderstel
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.