Opel Astra TwinTop 1.8 Cosmo (2006)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Astra TwinTop 1.8 Cosmo |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2006 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 11.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
PROBLEMEN
- 62.000 km
Lampje van de bestuurdersgordel bleef aan omdat het geen goed cantact maakte met de houder.
Dit heb ik simpel zelf opgelost met kontaktreiniger te gebruiken.
Stroef schakelen, zelf opgelost om het stangen stelsel van de versnellingsbak in te vetten.
Lang zaam optrekken (ondanks een 1.8 met 140 pk), zelf opgelost door het monteren van een KN 57 I kitje, nu inmiddels bijna 150 pk en een iets lager benzine verbruik.
Software probleem waardoor accu leegliep, viel me zwaar tegen dat de importeur niet wilde bemiddelen met de dealer dit was een dure rekening (ik ben toch niet verantwoordelijk voor verkeerde software??)
Slot kapot van de koffer bak waardoor deze niet meer openging, levertijd 4 maanden (inmiddels gerepareerd).
na het wassen van de wagen tot de ontdekking komen dat er water in de kofferbak ligt, dit is inmiddels gemeld bij de dealer waarmee een afspraak is gemaakt.
Dit gaat eind november gebeuren.
Ik vind het nog steeds een mooie wagen maar van alle wagens die ik gehad heb toch wel 1 met de meeste mankementen hoezo duitse degelijkheid.
Servo motortje van 1 van de flaps van het dakgedeelte stuk, bekend probleem volgens het twintop be forum, kost wel even incl montage 500 euri.
Wordt tijd dat deze wagen weggaat, voor mij geen Opel meer dat na 27 jaar Opel gereden te hebben ook slechte ervaring met de lokale opeldealer hier in Breda
ERVARINGEN 35TBRN
Dit is een super auto, niet onze 1e keus want dat was een Mini cooper S echter bij Mini dealers krijg je weinig terug voor een Opel Astra cabrio.
Bij Opel Driesen in Opel kwam ik deze ATT tegen met weinig kilometers, in de juiste kleur en met extra leuke accessoires, zoals 18 inch velgen, alarm, parkeersensors, comfort seats, windvanger, etc
Na een 1e proefrit waren we niet overtuigd , het reed leuk maar een MINI was en is toch meer fun.
Een week later een 2e proefrit gemaakt en toen onderhandelen over de prijs.
We kregen 2 maal zoveel voor onze auto(incl schade die in die week werd opgelopen omdat sukkels het zo leuk vinden om een cabrio dak te perforeren) dan bij de Mini dealers.
De keus was toen snel gemaakt
Inmiddels heb ik de wagen 5 maanden en bevalt super.
Wel vond ik dat deze wagen veel benzine verbruikte en bij wegrijden nogal traag was.
Ik heb toen een KN 57 I filter gemonteerd en de auto gaat nu als vergif en het benzineverbruik is ook wat gedaald naar gemidddeld 1:13.
Wat ik wel op termijn wil veranderen zijn andere banden.
De standaard Dunlops Sportmax of zoiets geven weinig vertrouwen in de regen.
Met optrekken slaan ze snel door en in bochten zijn ze overstuur.
Mijn volgende band wordt een Pirelli maar dat zal nog wel even duren.
Tot nu toe heb ik nagenoeg geen klachten dan kleine dingetjes die ik zelf verhelp.
Ik las een review van een lezer die deze wagen nogal de grond in heeft geboord.
Onbegrijpelijk maar er zijn altijd, bij welk merk dan ook maandag ochtend exemplaren.
Overigens het stroeve schakelen is heel simpel te verhelpen.
Zoek onder de motorkap naar het stangenstelsel van je versnellingsbak en spuit alle scharnierpunten in met vet/olie.
Mijn ATT (en alle ander wagens die ik heb gehad) schakel ik met 1 vinger.
Rammeltjes verhelpen, kijk eens bij het forum www.twintop.be hier staan bruikbare tips
Oja klein minpunt is de matige geluidsinstallatie in deze wagen, binnenkort wil ik in combinatie met de standaard radio-mp3-cd set een actieve subwoofer plaatsen van Pioneer.
Deze neemt weinig plaats in beslag en kan onder de bestuurderstoel worden geplaatst
Succes
- Betrouwbaarheid2
- Prestaties3
- Comfort4
- Kosten3
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Opel Astra

Uitgelicht aanbod
Lees ook

Opel Astra TwinTop 2.0 T Cosmo (2006)

Opel Astra TwinTop (2006) - Test

Deze topsedan van Nissan uit 1985 was geavanceerder dan de Audi V8

Alfa Romeo Giulia - Back to Basics

Citroën LNA (1981) - In het Wild
