Opel Astra TwinTop 1.8 Cosmo (2006)

autoreview

Opel Astra TwinTop
Opel Astra TwinTopOpel Astra TwinTopOpel Astra TwinTopOpel Astra TwinTopOpel Astra TwinTopOpel Astra TwinTopOpel Astra TwinTopOpel Astra TwinTopOpel Astra TwinTopOpel Astra TwinTopOpel Astra TwinTopOpel Astra TwinTopOpel Astra TwinTopOpel Astra TwinTopOpel Astra TwinTopOpel Astra TwinTopOpel Astra TwinTopOpel Astra TwinTopOpel Astra TwinTopOpel Astra TwinTop - interieurOpel Astra TwinTop - interieurOpel Astra TwinTop - interieurOpel Astra TwinTopOpel Astra TwinTopOpel Astra TwinTopOpel Astra TwinTop

Signalement

UitvoeringAstra TwinTop 1.8 Cosmo
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf11.000 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 67%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

PROBLEMEN

  • 62.000 km

Lampje van de bestuurdersgordel bleef aan omdat het geen goed cantact maakte met de houder.
Dit heb ik simpel zelf opgelost met kontaktreiniger te gebruiken.

Stroef schakelen, zelf opgelost om het stangen stelsel van de versnellingsbak in te vetten.

Lang zaam optrekken (ondanks een 1.8 met 140 pk), zelf opgelost door het monteren van een KN 57 I kitje, nu inmiddels bijna 150 pk en een iets lager benzine verbruik.

Software probleem waardoor accu leegliep, viel me zwaar tegen dat de importeur niet wilde bemiddelen met de dealer dit was een dure rekening (ik ben toch niet verantwoordelijk voor verkeerde software??)

Slot kapot van de koffer bak waardoor deze niet meer openging, levertijd 4 maanden (inmiddels gerepareerd).


na het wassen van de wagen tot de ontdekking komen dat er water in de kofferbak ligt, dit is inmiddels gemeld bij de dealer waarmee een afspraak is gemaakt.
Dit gaat eind november gebeuren.

Ik vind het nog steeds een mooie wagen maar van alle wagens die ik gehad heb toch wel 1 met de meeste mankementen hoezo duitse degelijkheid.
Servo motortje van 1 van de flaps van het dakgedeelte stuk, bekend probleem volgens het twintop be forum, kost wel even incl montage 500 euri.
Wordt tijd dat deze wagen weggaat, voor mij geen Opel meer dat na 27 jaar Opel gereden te hebben ook slechte ervaring met de lokale opeldealer hier in Breda

ERVARINGEN 35TBRN

Dit is een super auto, niet onze 1e keus want dat was een Mini cooper S echter bij Mini dealers krijg je weinig terug voor een Opel Astra cabrio.
Bij Opel Driesen in Opel kwam ik deze ATT tegen met weinig kilometers, in de juiste kleur en met extra leuke accessoires, zoals 18 inch velgen, alarm, parkeersensors, comfort seats, windvanger, etc

Na een 1e proefrit waren we niet overtuigd , het reed leuk maar een MINI was en is toch meer fun.
Een week later een 2e proefrit gemaakt en toen onderhandelen over de prijs.
We kregen 2 maal zoveel voor onze auto(incl schade die in die week werd opgelopen omdat sukkels het zo leuk vinden om een cabrio dak te perforeren) dan bij de Mini dealers.
De keus was toen snel gemaakt

Inmiddels heb ik de wagen 5 maanden en bevalt super.
Wel vond ik dat deze wagen veel benzine verbruikte en bij wegrijden nogal traag was.
Ik heb toen een KN 57 I filter gemonteerd en de auto gaat nu als vergif en het benzineverbruik is ook wat gedaald naar gemidddeld 1:13.

Wat ik wel op termijn wil veranderen zijn andere banden.
De standaard Dunlops Sportmax of zoiets geven weinig vertrouwen in de regen.
Met optrekken slaan ze snel door en in bochten zijn ze overstuur.
Mijn volgende band wordt een Pirelli maar dat zal nog wel even duren.

Tot nu toe heb ik nagenoeg geen klachten dan kleine dingetjes die ik zelf verhelp.

Ik las een review van een lezer die deze wagen nogal de grond in heeft geboord.
Onbegrijpelijk maar er zijn altijd, bij welk merk dan ook maandag ochtend exemplaren.

Overigens het stroeve schakelen is heel simpel te verhelpen.
Zoek onder de motorkap naar het stangenstelsel van je versnellingsbak en spuit alle scharnierpunten in met vet/olie.
Mijn ATT (en alle ander wagens die ik heb gehad) schakel ik met 1 vinger.

Rammeltjes verhelpen, kijk eens bij het forum www.twintop.be hier staan bruikbare tips


Oja klein minpunt is de matige geluidsinstallatie in deze wagen, binnenkort wil ik in combinatie met de standaard radio-mp3-cd set een actieve subwoofer plaatsen van Pioneer.
Deze neemt weinig plaats in beslag en kan onder de bestuurderstoel worden geplaatst
Succes

3,0
  • Betrouwbaarheid
    2
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Opel Astra

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens