Opel Astra Stationwagon 2.0 DTi-16V Njoy (2003)

autoreview

Opel Astra Stationwagon
Opel Astra StationwagonOpel Astra StationwagonOpel Astra StationwagonOpel Astra StationwagonOpel Astra StationwagonOpel Astra - interieurOpel Astra - interieur

Signalement

UitvoeringAstra Stationwagon 2.0 DTi-16V Njoy
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2003
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Deze auto is helaas geen vrije keuze geweest, maar beperkte keuze van de werkgever.
De vorige wagen was er ook een met airco dus ja als je dat een maal hebt wil je er ook niet meer vanaf.

Exterieur :

Tja, inmiddels natuurlijk al enigzins gedateerd maar op het moment van aanschaffen was er nog geen nieuw models station, en met kindertjes is een station nu eenmaal erg gemakkelijk. De Lm velgen staan wel leuk en de donkere lampen op de lichte kleur hebben ook wel wat verder vind ik de wagen niet heel byzonder.

Interieur :

On het interieur is soberheid en doeltreffendheid troef, geen vrolijke kleuren of rare knoppen, alles in proportie en gewoon op de plek waar je het verwacht. Een voordeel vind ik dan wel weer dat er niet al te veel technische hoogstandjes inzitten waardoor alles ook gewoon trouw zijn werk blijft doen.

Rijden :

Het blok is van een leter Type Y20DTH waardoor deze alleen de eerste 10k een litertje olie gebruikte daarna nooit meer bijgevuld tussen de beurten door, simpelweg gewoon niet nodig, van de week nog gecontroleerd op 22k na de voorgaande beurd en de peilstok staat nog op zijn max. Ook met diesel is het blok redelijk spaarzaam , gemiddeld over de laatste jaren denk ik zo’n 1 op 17.
De motor is prima voor het gewicht van 1279Kg en weet de wagen vlot in beweging te krijgen en houden. De versnellings bak is wat stug en hakerig maar dat karrakter verandert ook gewoon niet en blijft gewoon goed werken.

Reparaties :

35k lekke koelvloeistof pomp
80k nieuwe banden
90k nieuwe remblokken daar er 1 bleef hangen
130k nieuwe banden
169k 2 nieuwe banden en nieuwe rem schijven voor

Net 180k beurt achter de rug, alleen nieuwe ruitewissers, voor de rest alles ok.

183k olie druk sensor defect (veiligheids halve afgesleept)
189k inlaat druk sensor defect (heel af en toe in noddloop)

De auto is inmiddels uit het lease contract en vervangen door een nieuwe corsa cosmo diesel .

PROBLEMEN

Eigenlijk geen.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Opel Astra

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.