en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Uitvoering | Astra Stationwagon 2.0 DTi-16V Club |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1999 |
Jaar van aanschaf | 2001 |
KM-stand bij aanschaf | 150.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
De Opel gekocht bij Impala Zoetermeer als tweedehands ex-lease wagen. De Opel was goed nagelopen en had een aantal extra"s die mij goed uitkwamen: verwarmde spiegels, luchtvering achterzijde, in hoogte verstelbare bestuurdersstoel.
Opel bevalt qua weggedrag goed, het is een betrouwbaar maatje. Verbruik ligt tussen de 1:16 en 1:17 gemiddeld. Als je bij 2500 tpm schakelt met de diesel, gaat hij zuinig rijden, zeker op de lange afstanden. Ook met de caravan, een Highlander 420 (lengte kop[-staart 6.00 meter) loopt hij goed, zelfs in de bergen. In Frankrijk liep hij in zijn 2e en 3e versnelling zo een berg op (net een tank). Op de lange afstand met een caravan (90 km) heb ik zelfs een gemiddeld verbruik van 1:14 gehaald.
Verder gaan de voorbanden ongeveer 50.000 km mee. Een lekkere probleemloze wagen, die echt je maatje wordt. Ik heb zelfs de aankoop van een tweedehands Saab 9-3 2.2TiD ervoor laten lopen.
Aan materialen, behoudens de gewone beurten (1 x per jaar een grote beurt) heb ik bij 180.000 km een nieuwe luchtmassa-meter moeten kopen. De motor trok niet meer en de max.snelheid kwam maar tot 90 km/u. Ook het motorlampje bleef branden. Wel een dure reparatie van 5 min. Even een plastic doos uit de motor halen en een nieuwe erin zetten (5 min) voor ongeveer 230 euro. Bij 200.000 km de remschijven voor vernieuwd.
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren