Opel Astra Stationwagon 2.0 DTi-16V Club (1999)

autoreview

Opel Astra Stationwagon
Opel Astra StationwagonOpel Astra StationwagonOpel Astra StationwagonOpel Astra StationwagonOpel Astra StationwagonOpel Astra - interieurOpel Astra - interieur

Signalement

UitvoeringAstra Stationwagon 2.0 DTi-16V Club
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2001
KM-stand bij aanschaf150.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De Opel gekocht bij Impala Zoetermeer als tweedehands ex-lease wagen. De Opel was goed nagelopen en had een aantal extra"s die mij goed uitkwamen: verwarmde spiegels, luchtvering achterzijde, in hoogte verstelbare bestuurdersstoel.
Opel bevalt qua weggedrag goed, het is een betrouwbaar maatje. Verbruik ligt tussen de 1:16 en 1:17 gemiddeld. Als je bij 2500 tpm schakelt met de diesel, gaat hij zuinig rijden, zeker op de lange afstanden. Ook met de caravan, een Highlander 420 (lengte kop[-staart 6.00 meter) loopt hij goed, zelfs in de bergen. In Frankrijk liep hij in zijn 2e en 3e versnelling zo een berg op (net een tank). Op de lange afstand met een caravan (90 km) heb ik zelfs een gemiddeld verbruik van 1:14 gehaald.
Verder gaan de voorbanden ongeveer 50.000 km mee. Een lekkere probleemloze wagen, die echt je maatje wordt. Ik heb zelfs de aankoop van een tweedehands Saab 9-3 2.2TiD ervoor laten lopen.

PROBLEMEN

Aan materialen, behoudens de gewone beurten (1 x per jaar een grote beurt) heb ik bij 180.000 km een nieuwe luchtmassa-meter moeten kopen. De motor trok niet meer en de max.snelheid kwam maar tot 90 km/u. Ook het motorlampje bleef branden. Wel een dure reparatie van 5 min. Even een plastic doos uit de motor halen en een nieuwe erin zetten (5 min) voor ongeveer 230 euro. Bij 200.000 km de remschijven voor vernieuwd.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Opel Astra

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.