Opel Astra Stationwagon 2.0 Di-16V GL (1999)

autoreview

Opel Astra Stationwagon
Opel Astra StationwagonOpel Astra StationwagonOpel Astra StationwagonOpel Astra StationwagonOpel Astra StationwagonOpel Astra - interieurOpel Astra - interieur

Signalement

UitvoeringAstra Stationwagon 2.0 Di-16V GL
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf1999
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Dit is mijn eerste Opel. Op de terug weg naar huis, toen ik hem bij dealer in Hilversum had opgehaald, schoot het klepje van de benzinetank al los. Dat begon al goed.
Het klepje moest tot aan de eerste beurt met de hand worden dichtgedrukt alvorens de auto af te sluiten.

Het rijgedrag is redelijk alhoewel het motorgeluid tot in je porien was te horen en te voelen. Ook het vermogen (85 pk) is krap bemeten.

De stoelen zijn redelijk comfortabel en het rijgedrag voorspelbaar. De laadruimte is uitstekend. Er kan veel in en de auto merkt weinig van een volgeladen laadruimte.

Er zijn wel wat rammeltjes maar niet storend (je hoort ze niet boven het motorgeluid uit).

Het olieverbruik is ronduit hilarisch. Ga niet zonder blik olie rijden. Het verbruik lag op 2 liter per 5000km.
De slijtage van de banden viel me ook tegen. Na 2 jaar voor en achter vervangen.

Qua reparaties was deze auto een drama. Er is veel defect geraakt en heb vaak de ANWB moeten bellen om de auto weer aan de praat te helpen. Het leverde met de kortsluiting zelfs een levensgevaarlijke situatie op op de A12 Den Haag-Gouda ter hoogte van de KLPD. Dat was kantje boord.

PROBLEMEN

Benzine klepje los/scheef.
(onder)druksensor defect.
Turbo defect.
Airco verstopt. Condenswater achter het dashboard gekomen-> korstluiting. Airco gedeeltelijk vervangen.
Complete handrem vervangen vanwege irritant piepgeluid.
Achterstel deels vervangen vanwege irritant piepgeluid.
Motormanagement vervangen.
Accu defect door eerdere kortsluiting.
Stuurbekrachtiging defect.

3,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Opel Astra

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.