Opel Astra Stationwagon 1.9 CDTi 150pk Edition (2006)

autoreview

Opel Astra Stationwagon
Opel Astra StationwagonOpel Astra StationwagonOpel Astra StationwagonOpel Astra StationwagonOpel Astra StationwagonOpel Astra StationwagonOpel Astra StationwagonOpel Astra StationwagonOpel Astra Stationwagon - interieurOpel Astra Stationwagon - interieurOpel Astra Stationwagon - interieurOpel Astra Stationwagon - interieurOpel Astra Stationwagon - interieur

Signalement

UitvoeringAstra Stationwagon 1.9 CDTi 150pk Edition
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Sinds september 2006 ben ik de gelukkige berijder van een Astra stw 1.9 cdti (150pk)edition. Als extra heb ik een lederen stuur, ecc en een trekhaak.
Mijn vorige auto was een Vectra stw 2.0 dti bj 2004 waarin ik ca 160000km heb gereden. Deze vond ik eigenlijk aan de grote kant en heb dus voor een Astra stw gekozen. Een prima keus! De ruimte is net genoeg. Omdat ik zelf 1.93m lang ben hebben de achterpassagiers net genoeg beenruimte, moet dan wel mijn stoel iets naar voren schuiven. Dit was ik in de Vectra niet gewend, maar ja. Aangezien wij twee kleine kinderen hebben is dit geen groot probleem.
Het rijgedrag van de Astra is goed. Esp grijpt niet te vroeg in zodat er wel ruimte blijft om te spelen. De remstabiliteit is ook goed op hoge snelheid (>200km/h).
Zoals gezegd bevalt de auto goed. Het verbruik is gem. 6-6,5 liter/ 100km.
Nadelen: -weinig opbergruimte voor (ook geen bekerhouders)
-de max. snelheid is begrensd. (max. 4000tpm in 6e versnelling) dit is 212km/h op gps.
In dit segment is de auto een aanrader.
Update 12-6-07
Heb nu bijna 50000 km gereden. Het vermogen bevalt nog steeds zeer goed. In het algemeen ben ik nog zeer te spreken over de auto. Maar er zijn inmiddels enkele kleine storingen geweest. Een kapotte EGR-klep resulteerde in een middagje noodloopprogramma. Nadat de EGR vernieuwd was ging hij weer als de brandweer. Van collega’s en vrienden hoor ik bij vele merken dat de EGR voor problemen zorgt. Bleef alleen een probleem over dat de auto bij volgasaccelereren stotterde (varieren tussen 90 en 100% vermogen) Dit probleem kon mijn dealer niet oplossen. Het zou een software-probleem zijn. Niets bleek minder waar, want in het inlaat circuit zit een druksensor die door de lange rit in z’n noodloop vervuild bleek.(opgelost door andere dealer) Na schoonmaken van de sensor was het probleem geheel opgelost en was ik weer een tevreden rijder.
Verder geen problemen gehad. Het olieverbruik is te verwaarlozen (hoef op 30.000km niet bij te vullen)
Heb alleen nog niemand gevonden die de begrenzer bij 4000tpm in 6e versnelling kan verwijderen. Via duitse sites wordt gesproken dat het wel mogelijk is. Info eventueel bij Lexmaul tuning. Dus ga dit nog navragen.
Eerdaags toe aan nieuwe voorbanden. Twijfel nog tussen Bridgestoen en Michelin.
Update 16-10-07
Heb nu ca. 65000km gereden. De bandenkeus is Michelin (primacy hp) geworden. Bevalt zeer goed qua comfort en slijtage. Na enig speurwerk (ook van dealer) heb ik nu een adres gevonden die in nl mijn begrenzer kan verwijderen. (deze zit er wel degelijk op). Een offerte volgt nog.
Heb de afgelopen tijd alleen een kapotte velg gehad, verder geen problemen. Via de olieleverancier van mijn vader kwamen we er achter dat de oliebranche speciale olie heeft voor diesles met een roetfilter. (C3 norm) Deze norm wordt voornamelijk gehanteerd door BMW en Mercedes. Op de site van Castrol staat hierover veel info. Heb met mijn dealer afgesproken om dit te testen. Rij hier nu ca 5000km mee en ben zeer positief. Op de een of andere manier is de auto zuiniger, start beter en de regeneratie komt minder vaak voor. Volgens castrol komt dit doordat de olie minder vervuilt en dus de EGR en roetfilter veel minder belast. De spec. van opelolie voorzien hier niet in. En opel weet van niets. jammer. Alle voorgaande probleempjes zijn hierdoor opgelost. Dus tot nu toe heerst de gedachte dat dit de oplossing is van het probleem EGR etc.

PROBLEMEN

stuur kraakt bij draaien (stuurlint) - onder garantie vervangen.
olieverbruik < 0,5l/20000km
Kapotte EGR-klep (garantie)
Kapotte lamp

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Opel Astra

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.