Opel Astra Stationwagon 1.7 DTi Pearl (2000)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Astra Stationwagon 1.7 DTi Pearl |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2003 |
KM-stand bij aanschaf | 89.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Over de Opel Astra 1.7 DTi kan ik kort zijn: een zeer slechte auto. Prestaties zijn dramatisch, niet vooruit te branden. Deze auto is gevaarlijk langzaam, het is een diesel maar je moet de auto rijden als een benzine. Dat wil zeggen; onder de 2200 toeren geeft hij absoluut niet thuis, je moet dus heel hoog (3000)in de toeren rijden om een beetje mee te kunnen komen in het verkeer. Als je hier niet op bedacht bent kan dit echt tot gevaarlijke situaties leiden.
Enige positieve puntje is het feit dat je redelijk wat ruimte ter beschikking hebt.
PROBLEMEN
Naast de dramatisch slechte prestaties is deze Opel ook zeer onbetrouwbaar, ik durf er bijv. niet mee naar Zuid-Frankrijk. Problemen; diverse motorstoringen, gloeibougies.
Startmotor vervangen, stabilisator vliegwiel onderweg verloren, brandstofpomp regeleenheid vervangen brandstofpomp vervangen, luchtmassameter vervangen, turboslang vervangen, lek in koelvloeistofcircuit, (binnenzijde auto onder de koelvloeistof) kosten 416,00 euro. Al met al zo’n 2500 euro alleen al aan deze reparaties. De kosten van het gewone onderhoud komen hier nog bij. De auto heeft altijd z’n beurten gehad bij een officiele Opel dealer. Deze Opel heeft een vermogen gekost.
O ja, vergeten te vermelden toen ik de review schreef, vlak na aankoop was een elektrische regeleenheid defect is toen in de garantie periode verholpen. Tevens loopt de motor niet goed stationair. Het lijkt net een trekker, vooral als de motor koud is en als je de airco aan hebt. Dit probleem kan volgens de Opel dealer niet verholpen worden. Dus als ik bijvoorbeeld voor een stoplicht sta geef ik een klein beetje gas, dit om te voorkomen dat ik heen en weer geschud word.
6 september 2005, vandaag weer met de auto langs de kant gestaan, dit keer was de turboslang los gegaan. Gevolg een giga rookwolk en allerlei waarschuwingslampjes die gingen branden. ook reageerde de auto niet meer op het gaspedaal.
Gelukkig kon dit snel en dit keer eens goedkoop opgelost worden. Simpelweg de afsluitring opnieuw aandraaien en klaar. Ik dacht dat mijn vertrouwen in deze auto niet verder kon dalen, maar zo zie je maar.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.