Opel Astra Stationwagon 1.7 DTi Pearl (2000)

autoreview

Opel Astra Stationwagon
Opel Astra StationwagonOpel Astra StationwagonOpel Astra StationwagonOpel Astra StationwagonOpel Astra StationwagonOpel Astra - interieurOpel Astra - interieur

Signalement

UitvoeringAstra Stationwagon 1.7 DTi Pearl
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf89.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Over de Opel Astra 1.7 DTi kan ik kort zijn: een zeer slechte auto. Prestaties zijn dramatisch, niet vooruit te branden. Deze auto is gevaarlijk langzaam, het is een diesel maar je moet de auto rijden als een benzine. Dat wil zeggen; onder de 2200 toeren geeft hij absoluut niet thuis, je moet dus heel hoog (3000)in de toeren rijden om een beetje mee te kunnen komen in het verkeer. Als je hier niet op bedacht bent kan dit echt tot gevaarlijke situaties leiden.

Enige positieve puntje is het feit dat je redelijk wat ruimte ter beschikking hebt.

PROBLEMEN

Naast de dramatisch slechte prestaties is deze Opel ook zeer onbetrouwbaar, ik durf er bijv. niet mee naar Zuid-Frankrijk. Problemen; diverse motorstoringen, gloeibougies.
Startmotor vervangen, stabilisator vliegwiel onderweg verloren, brandstofpomp regeleenheid vervangen brandstofpomp vervangen, luchtmassameter vervangen, turboslang vervangen, lek in koelvloeistofcircuit, (binnenzijde auto onder de koelvloeistof) kosten 416,00 euro. Al met al zo’n 2500 euro alleen al aan deze reparaties. De kosten van het gewone onderhoud komen hier nog bij. De auto heeft altijd z’n beurten gehad bij een officiele Opel dealer. Deze Opel heeft een vermogen gekost.

O ja, vergeten te vermelden toen ik de review schreef, vlak na aankoop was een elektrische regeleenheid defect is toen in de garantie periode verholpen. Tevens loopt de motor niet goed stationair. Het lijkt net een trekker, vooral als de motor koud is en als je de airco aan hebt. Dit probleem kan volgens de Opel dealer niet verholpen worden. Dus als ik bijvoorbeeld voor een stoplicht sta geef ik een klein beetje gas, dit om te voorkomen dat ik heen en weer geschud word.


6 september 2005, vandaag weer met de auto langs de kant gestaan, dit keer was de turboslang los gegaan. Gevolg een giga rookwolk en allerlei waarschuwingslampjes die gingen branden. ook reageerde de auto niet meer op het gaspedaal.
Gelukkig kon dit snel en dit keer eens goedkoop opgelost worden. Simpelweg de afsluitring opnieuw aandraaien en klaar. Ik dacht dat mijn vertrouwen in deze auto niet verder kon dalen, maar zo zie je maar.

3,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Opel Astra

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.