Opel Astra Stationwagon 1.7 DTi GL (2000)

autoreview

Opel Astra Stationwagon
Opel Astra StationwagonOpel Astra StationwagonOpel Astra StationwagonOpel Astra StationwagonOpel Astra StationwagonOpel Astra - interieurOpel Astra - interieur

Signalement

UitvoeringAstra Stationwagon 1.7 DTi GL
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf130.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Deze auto eind 2005 gekocht omdat ik veel km’s woon-werkverkeer moest gaan maken.
In het begin heel tevreden over de auto, totdat er elektronische storingen kwamen.
Het lampje van het motormanangement ging om de haverklap branden en de motor ging dan in een soort veilige modus rijden. Alle trekkracht weg en veel herrie uit het vooronder. Aantal keren bij de Opel dealer geweest (want het was een computerprobleem en daarvoor MOEST ik naar de dure dealer). De dealer heeft enkele malen de motormanagementcomputer gereset, maar geen resultaat. Uiteindelijk bleek dus de hele computer defect. Een kostenpost van [schrik niet] €1100,-
Enkele weken later ging hetzelfde lampje weer branden, weer terug naar de dealer, bleek de krukassensor defect (???) weer een kostenpost van €300,-.
In 1 maand dus €1400,- uitgegeven aan iets ontastbaars....

Sindsdien rijdt de auto weer als een zonnetje.
Geen problemen, nauwelijks olieverbruik (1 liter op 40.000km), erg zuinig (snelweg 1:23 stad 1:18 gemmiddeld 1:20).

Het enige nadeel aan de auto is ’t gebrekkige comfort. Hiervoor had ik een Fiat Bravo SX met elektrische ramen en airco. De GL uitvoering van de Astra heeft dat allemaal niet en dat is wel jammer.

Sinds kort is de aanjager van de verwarming stuk. Ik heb de auto klaar staan om in te ruilen (inmiddels al 181.000km op de teller) en laat er dus niets meer aan doen.

Prima auto, lekker veel ruimte achterin, maar wel erg karig uitgerust.

Een belangrijke redenen om deze auto te rijden is zijn zuinig motor en de ruime achterbak. Kinderen achterin is geen probleem maar voor volwassenen is niet veel ruimte.

PROBLEMEN

Buiten de ’normale’ slijtage (banden, remmen, uitlaat en accu):

- computer defect bij 140.000km (€1100)
- krukassensor defect bij 140.000km (€300)
- aanjager defect bij 180.000km (€?)

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Opel Astra

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.