Opel Astra 1.7 CDTi 100pk Enjoy (2005)

autoreview

Opel Astra 1.7 CDTi 100pk Enjoy (2005)

Signalement

UitvoeringAstra 1.7 CDTi 100pk Enjoy
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand laatst302.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Plus:
Het model, onderstel, de extra bestelde sportstoelen, mooi dashboard, cursorbesturing voor de buitenspiegels, de overzichtelijkheid van de CD-/MP3speler-knoppen, de afstandsbediening voor het openen van de portieren (doet het met gemak al op 20 meter), grote binnenspiegel, het sturen, algehele gevoel van degelijkheid en het feit dat de basdrum van mijn drumstel zonder de rugleuning van de achterbank te hoeven neerklappen in 1 keer in de kofferbak past.

Min:
Weinig opbergvakjes, verbruik is lange tijd matig geweest(van afgetankt tot aan minimumpeil 650 km), olie al een keer helemaal bijgevuld, bevestigingssysteem zitting achterbank (lussen die achter haken moeten worden gedrukt, is bijna niet te doen).

PROBLEMEN

Afwerkingsproblemen:
Piep ophangrubber, snerp boven het stuur/vlak onder de klokkenwinkel, resonantiesnerp bijrijdersstoel, slot bestuurdersgordel rammelt, resonantiegeluid uit middenconsole.

Mankementen:
Stuurbekrachtiging piept, ruitenwissers laten strepen achter (en zijn dit blijven doen, ook relatief snel na vervanging ervan), kofferbakklep valt niet altijd direct in slot, klokje digitaal schermpje verspringt en loopt achter (van begin tot nu zo geweest), geleiders bestuurdersstoel niet strak op rollers afgesteld, fluiten carosserie nabij spiegels, ruitenwissersysteem kapot en vervangen.

2008:
Inmiddels ben ik een tijdje verder en is gebleken dat ik een maandagochtendexemplaar heb gekocht. Wat een ellende. Wat is er verder stuk gegaan: lendesteun, achteruitrijschakelaar (waardoor achteruitrijlichten niet gingen branden), sensor buitentemperatuur, diverse malen lekkages koelsysteem bij klemmen, vervanging koelpomp (lekte), koelreservoir vervangen (sensor kapot), geluiden aan voorwielophanging waardoor vervanging van spoorstang, sproeier ruitenwisservloeistof, hoogte-en axiale verstellingsklem aangedraaid.

Juli 2008.
203.000 km. Melding motormanagementsysteem en na verloop van tijd valt motor uit. Blijkt een defect in het brandstofsysteem te zijn, namelijk een defecte sensor in het commomrailsysteemdeel. Moet in zijn geheel vervangen worden: alles bij elkaar zo’n 1100 euro. Het is te triest voor woorden wat er aan deze auto allemaal stuk is gegaan. De sensoren zijn blijkbaar zeer slecht, want er zijn er nu al 3 vervangen. Tegen de tijd dat ik dit verschrikkelijke exemplaar van de hand doe is het een nieuwe wagen, aangezien zowat alle onderdelen zijn vervangen.

  • 293.000 km

Juli 2009.
Bij de onderhoudsbeurt van ongeveer 265.000 is de startmotor vervangen. Aangezien dit een LESAUTO is en er zo'n 50 - 70 keer per week mee word gestart, is dat een prima score. Verder is onlangs het druklager en het vliegwiel in het koppelingshuis stuk gegaan. De koppelingsplaten waren nog goed genoeg om terug te zetten (de geultjes in de platen waren nog diep genoeg). Dat is natuurlijk een gevolg van de nette omgang er mee, maar is toch ook wel weer positief te noemen. Geen last meer van ophangingsgeluiden. Zoem stuurbekrachtiging alleen bij vol uitdraaien bij bijvoorbeeld keren trouwens. Geen echt negatief punt meer. Axiale verstelling stuur is nog steeds strak (dus niet meer losser komen te zitten). Overigens bleek bij de reparatie aan het koppelingshuis dat er -let wel- GEEN lekkage van motor-/versnellingsbakolie te bespeuren is. Dat is best wel positief weer. Maar het is natuurlijk geen probleemloze auto geweest.

INRUILEN

  • 302.000 km

De auto heb ik ingeruild voor een BMW 318d Sedan. De BMW Dealer had wat extra mogelijkheden om klanten in nieuwe auto's te krijgen en heeft voor deze Astra nog 7.500 euro gegeven. Niet verkeerd...

5,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Opel Astra

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (14)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.