Opel Astra 1.6i-16V Sport (1998)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Astra 1.6i-16V Sport |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1998 |
Jaar van aanschaf | 2012 |
KM-stand bij aanschaf | 137.000 km |
KM-stand laatst | 148.000 km |
Eerste auto!
- 148.000 km
Ik had nooit zelf verwacht mijn eerste auto al zo snel te hebben. Vooral omdat, ik nog vol in mijn studie zit.
Mijn moeder had een cliënt die zijn auto deed verkopen omdat, hij een wilde die hoger zat. De man was de 2de eigenaar en had de gehele onderhoudsgeschiedenis van de auto.
De auto was een metallic donkerblauwe Astra G 1.6-16_V Sport met 101PK.
De auto zag er prima uit en na wat heen en weer denken toch besloten om hem over te nemen.
Het design sprak me erg aan. De 16' Sportvelgen, het strakke design van de 3deurs versie. Het was gewoon een auto waar een 19jarige wel graag mee zou rijden.
Hij reed lekker, trok goed en was er helemaal verliefd op.
De eigenaar was er helemaal van overtuigd dat de auto prima in orde was en nog jaren mee kon. Echter wist hij niet dat de auto er hopeloos aan toe was.
December 2012 (140.000KM)
Winterbanden erop willen doen. Naar de Duitse garage gereden die ze ook uitlijnen en waar mn ouders ook al jaren komen.
Het ging goed tot bleek dat de banden compleet kaal waren (niet opgevallen erg stom inderdaad). Banden waren tevens ook uit 1998 dus tel uit je winst. Dus nieuwe besteld en de goedkoopste waren 4 stuks voor €340. Achteraf beter in NL kunnen kopen maja.
Met kerst genoeg geld gespaard voor nieuwe autolampen. Zwart Astra G Coupe koplampen en Smoke OPC achterlampen. Zelf erop gezet en ging heel goed en dus erg trots op mezelf. De zwarte lampen op al een donkere auto zag er geweldig uit en haalde jaren van zn leeftijd af.
Januarie 2013 (141.000KM)
Tijdens het werken de accu leeg en de auto 2KM naar huis geduwd. Kon hem achterlaten maar, was er te eigenwijs voor dus dat werd duwen.
Mei 2013 (145.000KM)
Tijd voor de APK! Vol vertrouwen naar de monteur gebracht om even te kijken of alles nog goed was ermee.
Helaas.
Alle remleidingen rot, koplamp hoogteregelaar was kapot.
Monteur gaf aan dat de vorige monteur achterstallig onderhoud had verricht en de auto had nooit door de keuring mogen komen afgelopen jaar. Kon er niks aan veranderen maar, natuurlijk weer erg veel geld.
Tijdens de APK keuring natuurlijk voorbereid op het ergste maar, het werd nog erger.
- Remleidingen rot
- Uitlaat lek
- Koplampen gebroken van binnen en dus niet meer te verstellen.
- Zomerbanden moeten ook vernieuwd worden komen jaar (2014).
Al met al €650
Wilde de vorige eigenaar hierop aanspreken maar, het is een oudere man die dit zelf niet heeft geweten dus wilde de man ook niet met een schuldgevoel opzadelen.
Een maand zonder auto moeten doen helaas maar, ging nog net gelukkig.
September 2013 (148.00KM)
Ondanks den hoge studiekosten had de auto toch een beurt nodig dus samen met monteur een budget beurt verzorgt tot ik wat meer heb dan krijgt hij een grote.
Auto in de avond gaan ophalen en kreeg te horen dat ik de 13de weer terug moet. Remschijven en blokken moeten DRINGEND vervangen worden. Ongeveer €250,-
Dus alles heel strak proberen te plannen en uit te rekenen om ook dit weer te betalen.
Vorige monteur gemaild ondertussen. Was erg kortaf wilde hier niks van te weten hebben en ''het is je eigen probleem want, hier had je op moeten letten bij de aanschaf''.
Ondanks alles blijf ik proberen mn ''Aster'' op de weg te houden. Hoop dat ik in de zomer 2014 geld genoeg heb om er wat meer mee te doen.
Lip-spoiler
OPC Achterspoiler
etc.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.