Opel Astra 1.6i-16V Njoy (2002)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Astra 1.6i-16V Njoy |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 2002 |
Jaar van aanschaf | 2012 |
KM-stand bij aanschaf | 137.000 km |
KM-stand laatst | 144.400 km |
Een Opel, en nu...?
- 144.400 km
Wegens een ongeval eerder dit jaar, waardoor mijn Volvo total loss, was ik genoodzaakt een andere auto terug te zoeken. Uiteindelijk is een auto via een bekende van mij geworden. Na het ongeval keek ik met name naar de volgende eisen: ABS, Airbags, verder de luxe dingen als Airco
Een goed onderhouden auto, maar eentje waar door omstandigheden de laatste tijd vervuild geraakt is. Zo was de auto zwart achter het benzine klepje van het smeer, de sticker werd pas na een poetsbeurt zichtbaar. Verder was er stevig in gerookt, waar pas naar een grote poetsbeurt weer een enigzins frisse auto te voorschijn kwam.
Uitvoering:
De auto was een NJOY uitvoering, met een automaat en de volgende luxe zaken: Airco, electrische ramen, cruise control.
Verder zit er een Sebring dubbele ovalen sport uitlaat op en een Irmscher spoiler. Dat staat hem goed en maakt van deze 3drs auto een sportief ogend en klinkende auto. De blauwe metallic kleur en de lichtmetalen velgen, de donkere koplampen en achterlichten, maakten deze uitvoering stukken toonbaarder dan een standaard NJOY.
Rij eigenschappen:
overstuurd, licht in het stuur bij snel bochtenwerk, vlot en soepelschakelende automaat, klinkt door de sportuitlaat erg goed, zonder ooit lawaaiig te worden.
Problemen:
Olielekkage, op twee punten, aan de kant van de versnellingsbak en aan de andere zijde van de motor zweet de motor. Waarschijnlijk heeft dit te maken dat de pakking uitgedroogd is. Ik heb gezien het nog beperkt blijft nog niet laten verholpen. De pakking is niet duur, maar het vervangen wel.
Af en toe bij koude start een onregelmatig loop, dit is slechts licht merkbaar. Lawaaiige banden achter, gecupped, heeft te maken dat er banden uit 2002 nog op zaten, of dit gezien de kmstand de orginele zijn, betwijfel ik, maar de banden moeten vervangen worden.
Onderhoud:
In de periode van januari tot september heb ik slechts de remblokken voor vervangen en zijn de remschijven met een slijptol gangbaar gemaakt. Verder was de ophangbeugel van de sportuitlaat doorgeroest, gelukkig heb ik een garage die ook nog wil lassen, dus voor 20 euro arbeidsloon, is mijn uitlaat een tweede leven gegeven.
Verbruik:
1:11,5 met een sportief rijgedrag, voornamelijk provinciale en landelijke wegen, ook veel korte stukken ivm mijn werk. Vrij fors, maar niet raar.
Update:
De auto is total loss! Een auto is mij achterop gereden. Zonde!!!
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties4
- Comfort4
- Kosten3
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Opel Astra

