Nissan Sunny 2.0 D LX (1994)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Sunny 2.0 D LX |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1994 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 204.312 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
- 260.000 km
ik heb de auto sinds 05/2006 dus dat is nu wel even.
Het is een oud bakje en dat merk je wel als je af en toe met een nieuwe rijd. Hij start nog steeds vlot maar wordt pas goed soepel eenmaal de temperatuursmeter begint te stijgen. Hij hield een beetje in bij een koude start maar dat is opgelost door een armer mengsel toe te passen.
Hij is extreem soepel met veel koppel in de lage toeren. dit is erg relaxed rijden omdat het niet erg veel uitmaakt in welke versnelling je zit. Verder is hij door zijn lage verbruik goed geschikt voor kilometervreten.
Vervelend is echter het feit dat hij erg veel lawaai maakt tussen de 100 en 110 op de teller. ik rij echter altijd 130 op de teller (volgens gps 120), op die snelheid draait hij erg mooi. Er blijft uiteraard wel geruis maar, het is dan ook geen nieuwe hé.
Taksen zijn echter niet laag (belgie: op basis van moterinhoud)
op 260000 heb ik een nieuwe alternator gestoken en nieuwe riempjes
op 1/05/2009 was het zover: afgekeurd vanwege roest aan ophangpunten achtervering. intussen was hij al zover afgeragd dat ik het maar zo liet. enkeltje Afrika waarschijnlijk. Exit na 275000km en 15 jaar dienst
PROBLEMEN
Bestuurderslot defect: hierdoor sloeg de centrale vergrendeling tilt. na wat zoeken bleek het een veertje te zijn dat lam was. Met een spanschroefje vastgezet waardoor het veertje overbodig werd. (Voor de geinteresseerden: veertje dat de ontgrendeling intern terug naar boven duwt ging niet ver genoeg meer naar boven waardoor het slot niet kon functioneren, door door die beugel vast te maken aan de duwer van de klink was alles opgelost. nu gaat enkel mijn klink omhoog als ik vanbinnenuit openmaak.)
De bodem had heel veel oppervlakkige roest, ik wist dat echter bij aankoop en heb metteen de bodem roestvrijgemaakt, zinkverf en tecquilaat aangebracht. Voor de hoekjes voor de achterwielen was het echter te laat: daar moest een plaatje in. De dorpel rechts blijkt reeds eerder vervangen geweest te zijn.
dieselfilter vervangen ivm stotteren bij koude moter; loste niets op; een armer mengsel bracht uitkomst.
nog wat aanvullende dingen:
elke 7500 km olie vind ik persoonlijk erg veel, maja hij verbruikt nog niets dus houd ik er mij maar aan.
speakers waren defect: zelf vervangen mbv opbouw + een versterker
lampjes,filtertjes, remblokjes etc.. vervangen is gemakkelijk zelf te doen.
schokbrekers voor zouden eens vervangen moeten worden denk ik (zijwindgevoeligheid)
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren