Nissan Sunny 2.0 D LX (1994)

autoreview

Signalement

UitvoeringSunny 2.0 D LX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1994
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf204.312 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 260.000 km

ik heb de auto sinds 05/2006 dus dat is nu wel even.

Het is een oud bakje en dat merk je wel als je af en toe met een nieuwe rijd. Hij start nog steeds vlot maar wordt pas goed soepel eenmaal de temperatuursmeter begint te stijgen. Hij hield een beetje in bij een koude start maar dat is opgelost door een armer mengsel toe te passen.

Hij is extreem soepel met veel koppel in de lage toeren. dit is erg relaxed rijden omdat het niet erg veel uitmaakt in welke versnelling je zit. Verder is hij door zijn lage verbruik goed geschikt voor kilometervreten.
Vervelend is echter het feit dat hij erg veel lawaai maakt tussen de 100 en 110 op de teller. ik rij echter altijd 130 op de teller (volgens gps 120), op die snelheid draait hij erg mooi. Er blijft uiteraard wel geruis maar, het is dan ook geen nieuwe hé.
Taksen zijn echter niet laag (belgie: op basis van moterinhoud)

op 260000 heb ik een nieuwe alternator gestoken en nieuwe riempjes

op 1/05/2009 was het zover: afgekeurd vanwege roest aan ophangpunten achtervering. intussen was hij al zover afgeragd dat ik het maar zo liet. enkeltje Afrika waarschijnlijk. Exit na 275000km en 15 jaar dienst

PROBLEMEN

Bestuurderslot defect: hierdoor sloeg de centrale vergrendeling tilt. na wat zoeken bleek het een veertje te zijn dat lam was. Met een spanschroefje vastgezet waardoor het veertje overbodig werd. (Voor de geinteresseerden: veertje dat de ontgrendeling intern terug naar boven duwt ging niet ver genoeg meer naar boven waardoor het slot niet kon functioneren, door door die beugel vast te maken aan de duwer van de klink was alles opgelost. nu gaat enkel mijn klink omhoog als ik vanbinnenuit openmaak.)


De bodem had heel veel oppervlakkige roest, ik wist dat echter bij aankoop en heb metteen de bodem roestvrijgemaakt, zinkverf en tecquilaat aangebracht. Voor de hoekjes voor de achterwielen was het echter te laat: daar moest een plaatje in. De dorpel rechts blijkt reeds eerder vervangen geweest te zijn.

dieselfilter vervangen ivm stotteren bij koude moter; loste niets op; een armer mengsel bracht uitkomst.

nog wat aanvullende dingen:
elke 7500 km olie vind ik persoonlijk erg veel, maja hij verbruikt nog niets dus houd ik er mij maar aan.

speakers waren defect: zelf vervangen mbv opbouw + een versterker
lampjes,filtertjes, remblokjes etc.. vervangen is gemakkelijk zelf te doen.
schokbrekers voor zouden eens vervangen moeten worden denk ik (zijwindgevoeligheid)

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.