Nissan Sunny 1.8 GTi-16V (1990)

autoreview

Nissan Sunny 1.8 GTi-16V (1990)

Signalement

UitvoeringSunny 1.8 GTi-16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1990
Jaar van aanschaf2000
KM-stand bij aanschaf164.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

In het jaar 2000 reed ik +/- 400 km per week met mijn oude suzuki swift, de auto was al eens te water geweest en had al meer dan 3 ton op de teller.

Ik kreeg het advies om mijn auto van de hand te doen en een jonger exemplaar te kopen met minder kilometers. Eigenlijk was ik dit helemaal niet van plan, maar toen de vader van een vriend mij wees op een knappe wagen om de hoek zijn we toch eens gaan kijken.

Daar stond hij dan... midden in de showroom. Een oranje-rode Nissan Sunny GTI 1.8 16V. Wat een bijzonder smakelijke verschijning. Echt ik ben de eerste om toe te geven dat de nissan sunny van dit type niet de mooiste auto allertijden is, echter de sport-trim van deze GTI maakte er een knappe auto van.

De auto stond een aantal centimeter lager bij de grond dan gebruikelijk en had mooie azev lichtmetalen velgen. Een sport interieur, meegespoten bumpers, verstelbaar stuur, instelbare interval van de ruitenwissers, schijfremmen rondom, mistlampen, één bobine per cilinder en bovenal de 1.8 16V hoorden tot de standaard uitrusting van dit bijzondere exemplaar.

Hoe bijzonder de auto was realiseerde ik me niet gelijk toen ik de auto kocht. Al kwam ik er toch redelijk snel achter toen ik een klein stukje flexibel uitlaat moest laten vervangen. Op een dag zag ik de oude auto van mijn ouders bij een handelaar staan, ik reed zijn terrein op, de man spoedde zich naar mijn auto en vroeg me of hij eens onder de motorkap mocht kijken. Hij had er nog nooit een in het echt gezien...

Heerlijke ritten heb ik er mee gemaakt. Naar Duitsland, kris kras door het land gewoon km’s maken met een maatje. Naar schotland km’s lang met nog een paar snelle wagens over de snelweg gezoeft. En echt voor een lange reis zou ik er zo weer in stappen. Even dat pedaal omlaag en er verschijnt een lach op je gezicht.

PROBLEMEN

- Raammechanisme stuk
- smoorklep stond vanaf aankoop verkeerd afgesteld (eenvoudig verholpen door moi)
- motor op 3 cilinders, kleppen verbrand, spruitstuk gescheurd, ellende

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.