AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Nissan Qashqai DIG-T 160 N-Tec (2020)

autoreview

Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai

Signalement

UitvoeringQashqai DIG-T 160 N-Tec
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2020
Jaar van aanschaf2020
KM-stand laatst84.000 km
Lezerswaardering: 56%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Geen probleemloze Nissan Qashqai

  • 84.000 km

Heb de auto 3,5 jaar rij bezit gehad vanaf nieuw. Binnen het jaar zijn de camera boven de voorruit, benzinetank en brandstofproblemen vervangen. De camera gaf veel foutmeldingen en daardoor werkte de pro pilot (cruise control) vaak niet. Bij de garage was de eerste reactie, ja dat ligt aan de dashcam die aan de voorruit zit. Nou, niet dus want na vervanging waren de problemen opgelost. Toen kwamen er rammels van de achterkant. Dat bleek na even zoeken iets bij of rond de brandstoftank te zijn. Dit is keurig zonder gedoe opgelost.
In de loop der jaren nog vaak een rammeltje gehad wat iedere keer een hitteschild bleek te zijn rond de uitlaat. Ik zou zeggen, gebrekkig design op dit punt.
Vanaf het begin deed de versnellingsbak soms vreemd wanneer je op enige snelheid (>80 km/u) het gas intrapte. Het voelde als even inhouden terwijl de motor al begon te gieren. Een keer genoemd bij de dealer maar er was niets aan de hand.
Na 2,5 jaar kwamen er trillingen bij optrekken. Eerst heel subtiel maar wel voelbaar en dat werd steeds erger. Bij de dealer langs en er heeft een monteur gereden die helemaal niets kon ontdekken. Daar sta je dan en denk je dat je gek bent.
Een maandje of wat later met een aanhanger erachter begon te auto te schokken bij optrekken, en de trillingen werden erger. Tweede keer bij de dealer langs geweest en gemeld. Een monteur is er weer mee gaan rijden en helemaal niets aan de hand. Dat hij met een aanhanger schokkend optrekt konden ze niets mee, dan moest ik maar een aanhanger meenemen. Een aanhanger van de dealer er even achter hangen kon echt niet. Ik heb expliciet gevraagd of ik er wel veilig mee naar de bergen kan. Dat werd volmondig bevestig want niets aan de hand.
Je raad het al, de eerste serieuze helling begon de auto schokkerig op te trekken en de motor wat te gieren. Met in het achterhoofd dat het allemaal niet erg zou zijn hebben we de vakantie met zeer grote irritatie rondgereden en afgemaakt. Het is ook gelukt om het fenomeen op video vast te leggen en dat lijkt de manier te zijn geweest om er serieus naar te laten kijken. We hadden bewijs!
Een derde keer dus terug naar de dealer (voor een bijna 3 jaar oude auto met garantie!!) en toen werd vastgesteld dat er niet meer veilig met de auto gereden mag worden, geen meter meer. Toen is de dealer eindelijk wel in actie gekomen en is binnen redelijk korte termijn de versnellingsbak inclusief koppeling vervangen. De auto reed daarna beter dan ooit gedaan. Het was wel duidelijk dat er vanaf het begin iets niet goed is geweest, maar je vertrouwt toch op een merkdealer als die zegt dat de auto rijdt zoals het hoort. Schokkend vind ik dat we naar het buitenland op pad zijn gestuurd, maar nog meer dat een monteur dus niet in staat is gebleken om het verschil met hoe het hoort te voelen. Het is overduidelijk een andere auto na vervanging dus dat had m.i. wel gemoeten. We hebben dus bijna 3 jaar met een auto gereden die niet voldeed aan hoe die had moeten rijden maar nooit iets van Nissan of de dealer erover gehoord, laat staan compensatie gekregen. Dit was dus ook de laatste Nissan voor ons door alle perikelen. zonde want verder was het wel een fijne auto en over de dealer waren we aanvankelijk zeer tevreden.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Nissan Qashqai

Nissan
Nissan Qashqai DIG-T 140 Acenta
€ 676
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren