Nissan Qashqai dCi 110 Business Edition (2018) #2

Nissan Qashqai dCi 110 Business Edition (2018) #2

UitvoeringQashqai dCi 110 Business Edition
Bouwjaar2018

Mooie auto

Dit is mijn eerste review, ik kan nog niet iets over de betrouwbaarheid of kosten vertellen, want ik heb nog maar 1500 km gereden. Hiervoor had ik een Kia Sportage 1.7 crdi, een pracht auto, met pijn in mijn hart ingeruild, hiervoor ook een Sportage 2.0 LPG. De 2.0 had ovale zuigers en elektronische problemen daarom heb ik deze ingeruild, helaas had de diesel ook ovale zuigers, de LPG maakte veel lawaai, de diesel was rauw en gooide diesel in het Carter, wat uiteindelijk je motor vernield. Volgens Kia zijn de zuigers toeval, maar dat is onzin, het is een Kia probleem, maar de problemen zijn pas na 150.000 km en dan is de garantie voorbij.
Daarom de Qashqai 1.5 dCi, was even wennen, de saaie velgen maakte de auto niet mooier, de Qashqai is kwalitatief wel wat minder afgewerkt, de bekleding is een stuk minder, idd veel rammeltjes, met Youtube filmpjes allemaal opgelost, maar dat zou bij de fabricage gedaan moeten worden. Ondanks de ovale zuigers in de Kia was dit een kanon, de QQ is een stuk trager, maar daar staat een heel net verbruik tegenover. De Sportage deed 1 op 15 of 1 op 14, volgens de computer 1 op 20, maar dat was onzin.
Tot nu toe doet de QQ 1 op 20, echte kilometers, volgens de computer 1 op 21, heel netjes van Nissan.

Maar nu komt het, ik heb de auto gekocht met wintervelgen, het is een lease auto geweest. Dus in mijn zoektocht vond ik hele mooie X-trail velgen met goede zomerbanden. Onder een QQ hoort 215/55 R18, nu heb ik 225/60 R18 en dat staat heel dik, de originele maat staat iel onder een QQ. De banden zorgen ook voor meer comfort. Min puntje is dat het maar net past, ik moest achter de binnenspat schermen iets naar binnen halen, dat is een soort deken en die hing, beetje goedkoop materiaal.
Grappig is dat ik eerst op de GPS bij 108 km/h eigenlijk 100 reed, nu rijd ik bij 101 km/h 100. Dat betekent dat ik minder ver rijd, want normaal wordt je voor 7% voor de gek gehouden je rijdt 108 km maar het is eigenlijk 100 km, net alsof je auto zuiniger is. Zou een fabrikanten trucje kunnen zijn, de Kia had dit ook en al mijn auto's tot 2000 ook, daarna begon het zuinig maken van auto's met dit soort trucjes. In ieder geval reageren de meeste mensen op de QQ wat een dikke velgen heeft die auto en mijn auto is ook nog 3 cm hoger, door de banden.

De klacht is weleens van deze auto dat er geen usb aansluitingen achterin zitten, maar die heb ik al in de console gemaakt. Zal binnenkort ook een USB in de kofferbak maken met led verlichting. Dat is het leuke van de QQ het stikt van de filmpjes met hele duidelijke uitleg, zie hieronder, dit zijn wel de twee beste, ook voor problemen of het upgraden van je QQ.

PRIVATE LEASE Nissan Qashqai