Nissan Qashqai (2021) #3
autoreview
Signalement
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
---|---|
Bouwjaar | 2021 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand bij aanschaf | 21 km |
KM-stand laatst | 48.000 km |
Direct problemen…
- 21 km
Na lang sparen en veel bezoeken aan verschillende showrooms hadden mijn ouders van hun spaargeld een nieuwe Nissan Quasqai gekocht, de meeste luxe uitvoering met lederen bekleding en mooie velgen.
Eindelijk een nieuwe auto!
Alleen de vreugde werd direct de kop ingedrukt door een probleem…
De auto stotterde/hield in, met name als je constante snelheid aanhield.
Mijn ouders dachten dat de motor nog ingelopen moest worden, dus ging er vanuit dat dit vanzelf weg zou gaan.
Nog steeds problemen….
- 3.000 km
Helaas ging het probleem niet weg…
Dus contact opgenomen met de dealer, na een paar dagen werd ik gebeld met dat het probleem gevonden was….
Het waren de banden volgens de dealer…
Wat een grap! 😂
Uiteindelijk samen gaan rijden met een vertegenwoordig van de dealer en geconstateerd dat het probleem niet opgelost is.
Een andere oorzaak konden ze niet vinden.
Nog altijd een stotterende auto
- 10.000 km
De dealer heeft maanden later een software update uitgevoerd.
Wederom zonder succes.
De auto blijft stotteren en inhouden.
Wat een verschrikkelijke auto…
Mijn ouders dachten met NISSAN een kwaliteit product gekocht te hebben, niets bleek minder waar helaas.
Alleen maar ellende tot nu toe.
Diep teleurgesteld
- 40.000 km
Wat zijn wij diep teleurgesteld in de NISSAN en met name de service…
Er is nog altijd een oplossing…
Keer op keer moeten wij er zelf achteraan bellen, mailen enzovoorts.
NISSAN Nederland reageert enorm traag en is tot nu toe niet oplossingsgericht.
De dealer heeft inmiddels meerdere keren de auto onderzocht, nu hebben ze een uitlaat sensor vervangen.
Maar wederom geen verschil…
Mijn ouders hebben na hard werken en flink sparen een dure NISSAN gekocht en rijden inmiddels al 2 jaar rond in een stotterende auto. Iedere rit die je maakt ervaar je het probleem.
Dus ze hebben helaas nog niet kunnen genieten van hun nieuwe auto, het is zelfs zo erg dat ze uit schaamte niemand mee durven nemen in de auto.
Als we dit vooraf geweten hadden, hadden we never nooit voor een NISSAN gekozen 👎
Nissan klanten “service” 👎
- 48.000 km
Het stotteren is inmiddels zo erg geworden dat je amper nog met de auto kunt rijden.
Dus opnieuw contact opgenomen met NISSAN Nederland klantenservice, zei geven aan dat ondanks dat de garantietermijn verlopen is dit probleem nog altijd onder garantie valt omdat dit tijdig gemeld is en al ruim binnen de garantietermijn gemeld is (lees binnen een paar maanden van nieuw al)
Helaas had de dealer pas over 8 weken tijd, tot die tijd hebben mijn ouders vaak mijn eigen gebruikt.
Maar de dealer vertelde dat hij wel vrijwel zeker wist wat het probleem was, een bekend probleem blijkbaar bij de NISSAN motoren. De inlaatkleppen zouden vervuild zijn….
Wij waren enorm verbaast dat de dealer nu wel eens een mogelijke oorzaak uit de hoge hoed toverde en dit de afgelopen jaren niet gelukt is, maargoed.
Uiteindelijk toen de auto naar de dealer kon, hadden ze vrijwel direct het probleem gevonden. De kleppen waren inderdaad flink vervuild.
Echter toen begon de ellende met de onwaarschijnlijk slechte NISSAN Klantenservice.
Zei zijn van mening dat de vervuilde kleppen geen garantie zijn en onder regulier onderhoud vallen.
Ondanks dat het probleem tijdig gemeld is en vrijwel vanaf nieuw aanwezig is geweest wil de NISSAN Klantenservice niets voor ons doen.
Geen coulance, geen kleine tegemoetkoming, niets, 0,000
Uiteraard waren wij het hier niet mee eens, het gaat ons niet eens om de kosten (€450,-) maar ook om het principe.
Wij zijn zelf naar de dealer gestuurd om het probleem onder garantie te laten onderzoeken, nu het probleem gevonden is, staan we in de kou.
We geen geen fiets gekocht van een paar honderd euro, maar een kwaliteits product van NISSAN (zou je zeggen) van bijna €40.000,-
Auto 2 weken bij de dealer,,,.
- 48.000 km
De NISSAN Klantenservice geeft aan dat de vervuilde kleppen een bekend probleem zijn bij de 1.2 motoren, en daar is het altijd garantie en 1 keer gratis gestraald.
Bij de 1.3 motoren doen ze dit wonderbaarlijk genoeg niet...
Daarbij vinden ze het probleem niet vaak genoeg voorkomen om dit te vergoeden... Ik snap er helemaal niets van.
Waarom bij de ene NISSAN wel, en de andere NISSAN niet?
Die uitleg krijg ik niet, want mijn dossier behandelaar bij de NISSAN klantenservice heeft het dossier gesloten en via de telefoon krijg ik te horen dat ze mij niet meer te woord mogen staan en het besluit vast staat.
Verder staat het mij vrij om gerechtelijke stappen te ondernemen....
Ik kon mijn oren niet geloven, is dit hoe we met NISSAN klanten omgaan?
Onvoorstelbaar!
Zoals gezegd heeft de auto 2 weken bij de NISSAN dealer gestaan, de NISSAN klantenservice heeft in die tijd 1 keer aangegeven het alsnog onder garantie te willen vergoeden, maar na navraag door de dealer is hier weer op terug gekomen en kreeg ik dus de eerder benoemde email met daarin dat het dossier gesloten is en wij geen vergoeding kregen.
Tot overmaat van ramp kregen we ook nog eens de rekening van de uitleen auto gepresenteerd... Want omdat het volgens de klantenservice (uiteindelijk) geen garantie was, komen ook deze kosten voor onze rekening.
Ik ga het voor nu hierbij laten, want het stoom komt uit mijn oren natuurlijk.
Laten we het positief afsluiten, het probleem is nu wel verholpen en de auto houd niet meer in.
De enige vraag is alleen, voor hoelang?
Want als het probleem zo snel na nieuw ontstond, vraag ik me echt af hoelang het nu goed gaat....
We twijfelen enorm, auto verkopen of toch doorrijden?
Jullie meningen zijn welkom uiteraard.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Nissan Qashqai
