Nissan Pulsar DIG-T 115 Visia (2016)

autoreview

Nissan Pulsar DIG-T 115 Visia (2016)

Signalement

UitvoeringPulsar DIG-T 115 Visia
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2016
KM-stand laatst22.748 km
Lezerswaardering: 70%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Heerlijke ruime auto

  • 22.748 km

De Pulsar is nu ruim anderhalf jaar in mijn bezit. De auto heb ik nieuw aangeschaft. We waren op zoek naar een C segmenter en na wat rondkijken werden we positief verrast door de binnenruimte, zeker op de achterbank. Op enkele kleine mankementen na een probleemloze auto. Het eerste half jaar begon de auto langzaam naar rechts te trekken, bij controle door de dealer bleek de linkerachterschokbreker te lekken. Deze is zonder problemen onder garantie vervangen. Bij 21000 kilometer starte de auto niet meer. Na gebeld te hebben met Nissan pechhulp werd er binnen een half uur een bergingsbedrijf ingeschakeld, zij kregen de Pulsar gestart mbv van de starthulp. Ik ben direkt doorgereden naar mijn dealer en daar bleek dat er kortsluiting in de accu zat. Binnen het halfuur was ik weer opweg met een nieuw type accu, bij de dealer vertelden ze dat dit een bekend geval was bij de quashqai. Natuurlijk alles zonder problemen onder garantie vervangen. Er zit nog een rammel tijdens het doortrekken bij 2500/3000 toeren, daar wordt binnenkort naar gekeken. Dat zijn tot nu toe de enige mankementen, verder is het comfortabel rijdende auto. De motor is pittiger dan verwacht, het is geen probleem om met 130 km bij een snelwegoprit boven te komen zelfs met 4 personen. Het brandstof verbruik kan zuiniger maar dan moet je rustig optrekken en schakelen volgens de indicator. Je voelt dat de motor dat niet fijn vind, dus net iets langer doortrekken doet wonderen. Niet dat ik super sportief rijd maar een beetje legaal doorrijden is heerlijk met de Pulsar. De Pulsar is in mijn ogen een ondergewaardeerde auto, maar dat ligt ook een beetje aan Nissan zelf, alle reclame ging uit naar de quashqai en de pulsar bleef daar ver bij achter. Iedereen die in de wagen stapt is positief verrast. Er wordt weleens gezegd dat het uiterlijk saai is maar dat valt reuze mee, zeker in het metallic wit met de zwart/blanke velgen. Verder hoop ik nog erg lang van mijn pulsar te kunnen genieten en ik zou iedereen deze auto aanbevelen. Zelf kwam ik uit een quashqai van het eerste type en de hoge instap was idd fijn maar de Pulsar is zoveel meer een rijders auto, daar kan een quashqai niet tegenop zeker gezien de aanschafprijs.

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.