Nissan Pulsar DIG-T 115 N-Connecta (2017)

autoreview

Nissan Pulsar DIG-T 115 N-Connecta (2017)

Signalement

UitvoeringPulsar DIG-T 115 N-Connecta
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf83.800 km
KM-stand laatst107.000 km
Lezerswaardering: 75%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

In elk geval groot en ruim

  • 84.445 km

Deze, in real witte, Pulsar gekocht bij een Vakgarage in Nieuwegein. Daar stond deze nog maar slechts meer dan 300 dagen op stock en de koppeling was stuk.
Alvorens ik proef kon rijden heeft de garage die eerst vervangen.
Na de proefrit besloten deze te kopen. Kan er nog niet veel van zeggen, rijdt lekker en stil en volgens mij ook wel zuinig met de benzine. Voor het eerst sinds lange tijd weer een (turbo)benzine motor, en zelfs met 4 cylinders...

Tot nu toe prima, lijkt onbekend, onbemind.

  • 88.000 km

Tot nu tevreden met de Nissan. Onbekend maakt onbemind denk ik.
Er zijn er niet veel van verkocht. Soepele motor, wel directe inspuiting dus het is zaak het inlaat traject goed schoon te houden.
Die motor is wel de 1,2TCE van Renault; dat inlaat traject is wel een klachten-dingetje.
Ook de versnellingsbak is zeker weten van Renault. Niet een klik-klak zoals die in de Aygo van mijn vrouw.
Qua ruimte zegt-ie niet vaak nee, waar ik voorheen mijn aanhangertje nog eens moest pakken, hoeft dat nu niet meer.
Zoals eind okt bij de caravan leeghalen na het zomer seizoen. Bank plat en afstorten maar. De caravan zelf trok hij goed van zijn plek. Door de lange wielbasis een stuk stabieler weggedrag dan met de vorige auto. (Skoda Fabia hatch)
Omdat ik al jaren gewend was aan diesel is Eur 95 tanken wel even slikken zo af en toe, maar oké, de volgende misschien maar een Nissan Leaf of zo...

Boring

  • 90.700 km

Dit wordt net zo iets als de review van mijn Nissan Almera Tino van tijden terug. Er is nog niks mis geweest, ja ik heb een thuiskomertje en een krik gekocht want er zat alleen zo'n blubber-tankje in met een pompje. Verder heb ik bij de Nissan dealer de software laten updaten met de laatste versie. Dan loopt ie iets beter.

Verder is het heerlijk ontspannen rijden. Het is een beetje de Mercedes 220D van vervlogen tijden lol. Wel met iets meer acceleratie vermogen.
Meeste van de tijd staat ie op 6,2 liter benzine per 100 km dat is 100/6,2 dus 1 op 16. Dat is niet verkeerd.

Niet helemaal alles is oké want dat idee van die 46 liter benzine tank moeten ze me nog ns uitleggen, terwijl je ruimte hebt voor het dubbele...

Richting zomer 2022

  • 98.800 km

Ik heb er een fotootje van de verbruiks display bij gezet. Naarmate het buiten wat warmer word; ik had de auto in sep 2021 gekocht; zie ik wel dat je er zuinig mee kan rijden.
Mijn record woon-werk ritjes staat op 4,7 L/100 km.
Dan rij ik 107 op de klok, dat is 102 km/u in het echt.
Gemiddeld met stadsverkeer en heel soms een aanhanger is het wel 6,1 L/100 km maar dat is ook nog niet verkeerd. Binnenkort komt de 1e onderhouds beurt er aan.
Daar ben ik wel benieuwd naar.

Eerste onderhoud/Er kan toch wat stuk?

  • 102.000 km

1e Onderhoud (met mij als eigenaar) laten doen bij km 100.186 met bougies monteren/uitlijnen/airco vullen/motorolie vv/bakolie ook maar gedaan/lucht-en interieurfilter. Valt alles mee.
Maar er komt wel een jankend geluid uit -laten luisteren bij garage- de koel ventilator bij de radiateur. Schijnt versleten lager te zijn. Het werkt verder nog oké. Waaien doet-ie in elk geval. Maar wel preventief op jacht naar een koelventilator.
Nou zou de garage bellen als ie er een heeft, maar ik denk dat ze moeilijk te vinden zijn. Tenzij het dezelfde is als van een Renault 1,2 tce, dus ik zoek nog wel ff een Renault garage op.
Verder geen rare dingen, vindt hem ook behoorlijk zuinig. Als ik tegenwoordig n diesel van het werk gebruik en die af tank is het vrijwel net zoveel als deze met benzine. Ik heb als record nog steeds de 4,7L per 100/km met doorgaans snelweg.

Waarde eens opgevraagd

  • 107.000 km

Toch eens inruilwaarde opgevraagd.
Na een hele rits Skoda's nu de Nissan.

Nou, dit is met stip de auto die het laagste afschrijft. Een jaar afschrijving van...€ 750,00 en dan toch alweer vanaf aankoop 84.445 km tot flink tot over een ton gereden. Ik zie ze ook op websites een stuk duurder dan een jaar geleden.

Zuinig lopende benzine wagens doen het goed...

De Aygo van m'n vrouw gaat nog beter. Maar die blijft nog wel even.

Voor de rest weinig te melden, de Pulsar geeft het na het vervangen van die koel ventilator geen problemen. Tuf (en spaar) nog maar even door.
Inmiddels gemiddeld verbruik gezakt naar 5,9 L/100km.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens