Nissan Pulsar DIG-T 115 N-Connecta (2017)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Pulsar DIG-T 115 N-Connecta |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2017 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand bij aanschaf | 83.800 km |
KM-stand laatst | 133.000 km |
In elk geval groot en ruim
- 84.445 km
Deze, in real witte, Pulsar gekocht bij een Vakgarage in Nieuwegein. Daar stond deze nog maar slechts meer dan 300 dagen op stock en de koppeling was stuk.
Alvorens ik proef kon rijden heeft de garage die eerst vervangen.
Na de proefrit besloten deze te kopen. Kan er nog niet veel van zeggen, rijdt lekker en stil en volgens mij ook wel zuinig met de benzine. Voor het eerst sinds lange tijd weer een (turbo)benzine motor, en zelfs met 4 cylinders...
Tot nu toe prima, lijkt onbekend, onbemind.
- 88.000 km
Tot nu tevreden met de Nissan. Onbekend maakt onbemind denk ik.
Er zijn er niet veel van verkocht. Soepele motor, wel directe inspuiting dus het is zaak het inlaat traject goed schoon te houden.
Die motor is wel de 1,2TCE van Renault; dat inlaat traject is wel een klachten-dingetje.
Ook de versnellingsbak is zeker weten van Renault. Niet een klik-klak zoals die in de Aygo van mijn vrouw.
Qua ruimte zegt-ie niet vaak nee, waar ik voorheen mijn aanhangertje nog eens moest pakken, hoeft dat nu niet meer.
Zoals eind okt bij de caravan leeghalen na het zomer seizoen. Bank plat en afstorten maar. De caravan zelf trok hij goed van zijn plek. Door de lange wielbasis een stuk stabieler weggedrag dan met de vorige auto. (Skoda Fabia hatch)
Omdat ik al jaren gewend was aan diesel is Eur 95 tanken wel even slikken zo af en toe, maar oké, de volgende misschien maar een Nissan Leaf of zo...
Boring
- 90.700 km
Dit wordt net zo iets als de review van mijn Nissan Almera Tino van tijden terug. Er is nog niks mis geweest, ja ik heb een thuiskomertje en een krik gekocht want er zat alleen zo'n blubber-tankje in met een pompje. Verder heb ik bij de Nissan dealer de software laten updaten met de laatste versie. Dan loopt ie iets beter.
Verder is het heerlijk ontspannen rijden. Het is een beetje de Mercedes 220D van vervlogen tijden lol. Wel met iets meer acceleratie vermogen.
Meeste van de tijd staat ie op 6,2 liter benzine per 100 km dat is 100/6,2 dus 1 op 16. Dat is niet verkeerd.
Niet helemaal alles is oké want dat idee van die 46 liter benzine tank moeten ze me nog ns uitleggen, terwijl je ruimte hebt voor het dubbele...
Richting zomer 2022
- 98.800 km
Ik heb er een fotootje van de verbruiks display bij gezet. Naarmate het buiten wat warmer word; ik had de auto in sep 2021 gekocht; zie ik wel dat je er zuinig mee kan rijden.
Mijn record woon-werk ritjes staat op 4,7 L/100 km.
Dan rij ik 107 op de klok, dat is 102 km/u in het echt.
Gemiddeld met stadsverkeer en heel soms een aanhanger is het wel 6,1 L/100 km maar dat is ook nog niet verkeerd. Binnenkort komt de 1e onderhouds beurt er aan.
Daar ben ik wel benieuwd naar.
Eerste onderhoud/Er kan toch wat stuk?
- 102.000 km
1e Onderhoud (met mij als eigenaar) laten doen bij km 100.186 met bougies monteren/uitlijnen/airco vullen/motorolie vv/bakolie ook maar gedaan/lucht-en interieurfilter. Valt alles mee.
Maar er komt wel een jankend geluid uit -laten luisteren bij garage- de koel ventilator bij de radiateur. Schijnt versleten lager te zijn. Het werkt verder nog oké. Waaien doet-ie in elk geval. Maar wel preventief op jacht naar een koelventilator.
Nou zou de garage bellen als ie er een heeft, maar ik denk dat ze moeilijk te vinden zijn. Tenzij het dezelfde is als van een Renault 1,2 tce, dus ik zoek nog wel ff een Renault garage op.
Verder geen rare dingen, vindt hem ook behoorlijk zuinig. Als ik tegenwoordig n diesel van het werk gebruik en die af tank is het vrijwel net zoveel als deze met benzine. Ik heb als record nog steeds de 4,7L per 100/km met doorgaans snelweg.
Waarde eens opgevraagd
- 107.000 km
Toch eens inruilwaarde opgevraagd.
Na een hele rits Skoda's nu de Nissan.
Nou, dit is met stip de auto die het laagste afschrijft. Een jaar afschrijving van...€ 750,00 en dan toch alweer vanaf aankoop 84.445 km tot flink tot over een ton gereden. Ik zie ze ook op websites een stuk duurder dan een jaar geleden.
Zuinig lopende benzine wagens doen het goed...
De Aygo van m'n vrouw gaat nog beter. Maar die blijft nog wel even.
Voor de rest weinig te melden, de Pulsar geeft het na het vervangen van die koel ventilator geen problemen. Tuf (en spaar) nog maar even door.
Inmiddels gemiddeld verbruik gezakt naar 5,9 L/100km.
Still going strong
- 120.000 km
Mijn woon-werk situatie van Utrecht naar Zaltbommel, en soms verdere locaties, is voorbij. En er is een auto van het werk bij gekomen, die ik voorlopig alleen zakelijk rij. Er komen alleen nog maar wat privé kilometers bij. Nu gaat het niet meer zo hard. Ik heb wel de auto bij 115.ooo onderhoud laten geven ipv 120.ooo omdat ik 20.ooo km tussen de beurten best wel veel vindt voor een auto met een distributie ketting.
En verder zal het wel op termijn moeten gaan moeten i.p.v. kilometers. In elk geval is het tot nu toe een goede storings vrije auto gebleken.
Eigenlijk nog steeds weinig problemen
- 133.000 km
De Pulsar heeft inmiddels nieuwe remschijven, blokken en sinds 30/8/24 nieuwe all season banden rondom met uitlijnen.
Kunnen we er weer mee naar een Duits kerstmarktje, anders moesten we daarvoor de Aygo nemen...Ik rij nog steeds met plezier in de Nissan alhoewel ik wel eens richting de Juke 2020 kijk. Maar dan is het weer gelijk een 1L, 3 cyl motor aan dat idee moet ik wel wennen.
('t Is dat je geen Pulsar meer kan kopen van >2018)
De distributie ketting hoor ik nog niet ratelen bij dit model, ik laat wel sneller dan fabrieksadvies de olie verversen.
Wat ik wel jammer vind is dat de fabrieks radio nog nèt geen koppeling kan maken met de Androïd telefoon. Als is het maar voor de navigatie, Nissan is wat minder scheutig met recente updates.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.