Nissan Primera 2.2 DCT Tekna (2002)

autoreview

Nissan Primera
Nissan PrimeraNissan PrimeraNissan PrimeraNissan PrimeraNissan PrimeraNissan Primera - interieurNissan Primera - interieur

Signalement

UitvoeringPrimera 2.2 DCT Tekna
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf164.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

In verband met het vele rijden (+ 40.000 km per jaar) op zoek gegaan naar een diesel in de iets ruimere klassen dan een Astra.

Mijn keuze laten vallen op een 4 jaar oude Nissan Primera 2.2 DCT Tekna uit het jaar 2002 met 164.000 km op teller.

De auto rijd echt heel goed en is in mijn opion een beetje een ondergewaardeerde auto. Zeer ruime en goed rijdende gezinsauto.

Het grootste voordeel van deze auto, ten opzichte van mijn Astra is toch wel de achteruitrijcamera. Dit is toch wel het toppunt van gemak tijdens het inparkeren en voorkomt toch zeker een heleboel schade. Dit vanwege het feit, dat de achterzijde van de auto helemaal niet te zien is.

Een klein minpuntje van deze auto is toch wel het verbruik. Bij normaal gebruik (incl. veel snelwegkilometers) een verbruik van nog geen 1 op 16. Indien er stevig word doorgereden, zakt dit nog verder tot 1 op 13-14. Indien er heel rustig mee gereden word, is 1 op 19 net mogelijk.

Voor de rest bevalt de auto zeer goed, ligt heel goed op de weg sinds het vervangen van de voorbanden (Was Continental Contact 2, Nu Federal)

Een ander nadeel van de auto is dat de voorbanden, de Continetals zeer snel versleten waren. Ligt ook deels aan mijn rechtervoet en het koppel dat deze auto heeft, maar 40.000 km en dan 85% daarvan op de snelweg, vind ik niet echt veel voor een setje voorbanden.

PROBLEMEN

Problemen?

Tot nu eigenlijk niet. De auto toch uit de lease gekocht, en tot nu toe alleen nieuwe banden, accu en remschijven moeten vervangen. Dus alleen het normale, wat zo rond deze leeftijd altijd wel een keer kan komen.

Ik doe het onderhoud zelf een groot deel, en kom alleen in de garage wanneer ik niet het benodigde gereedschap zelf heb (of indien het mij toch iets te complex word). En tot nu toe dan ook nog geen 1 keer in de garage hoeven te zijn.

Voor de rest gewoon geen problemen met de auto gehad. Zelf na een maand stilstaan i.v.m. vakantie gewoon de eerste keer gewoon aanslaan, terwijl buiten temperatuur toch 4 grC was.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.