Nissan Primera 2.0 SGX (1992)

autoreview

Nissan Primera

Signalement

UitvoeringPrimera 2.0 SGX
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1992
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf74.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De Nissan Primera 2.0 SGX is het topmodel uit de Primera serie voorzien van alle denkbare opties die in 1992 leverbaar waren waaronder Airco. De op de SGX uitvoering standaard gemonteerde LM velgen, de in kleur gespoten buitenspiegels en de groen getinte ramen geven de ietwat saaie Primera net iets meer uitstraling.
De Primera is een comfortabele auto met een prima weglegging. De 2 liter motor met 4 traps automaat is een betrouwbare combinatie maar niet een van de zuinigste. Het verbruik schommelt tussen 8 en 11 liter per 100 km. Het koppel van 166 Nm en de ruime kofferbak, 470 liter, maken de Primera tot een prima vakantie auto. De Primera 2.0 was niet voor niets de eerst gekozen trekauto van het jaar 1992.

Door de lage km stand, op dit moment 88.000, ziet de auto er zowel van binnen als van buiten nog prima uit en ook na ruim 11 jaar funtioneert alles, zelfs de Airco, nog uitstekend.

PROBLEMEN

Over het algemeen is de Primera probleemloos. Tot nu toe nog geen hoge kosten. Wel twee opvallende zaken:

2 maanden na aankoop schakelde de automatische
versnellingsbak niet meer. Van het kunststof
tandwieltje van de centrifugaalregelaar bleken
een paar tanden afgebroken. De bak was in
uitstekende conditie, pure pech dus volgens de AT
specialist. De reparatiekosten vielen gelukkig
erg mee, € 60,00 voor een nieuw tandwielje en wat
ATF.

Een Primera kwaalje: roest vorming van binnenuit
op de kokerbalk bij de achterdeuren. Om erger te
voorkomen moet dit binnenkort worden hersteld,
kosten ca. € 800,00

3,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    2
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens