Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Nissan
  • Pixo

Nissan Pixo 1.0 Acenta (2013)

autoreview

5
Nissan Pixo 1.0 Acenta (2013)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringPixo 1.0 Acenta
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2013
KM-stand bij aanschaf27 km
KM-stand laatst25.600 km
Lezerswaardering: 82%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Bijna jaar oud

  • 11.500 km
  • 28 augustus 2014

Eind oktober 2014 rijden we een jaar met deze Pixo, die de Daihatsu Cuore uit 2000 verving. Om een leesbare en (net als de auto zelf) compacte review te plaatsen, vervangt deze de voorgaande reviews.

Vorig jaar was deze Pixo simpelweg de goedkoopste, zuinige, 5-deurs benzine auto die we nieuw konden aanschaffen. Behalve dat het up-trio veel duurder was, vond de kleinste van ons (1.58 m) deze niet fijn rijden; bij goede stuurstand bleken de meters slecht leesbaar en de auto voelde indirect aan qua besturen. Het aygo-trio zag er van binnen blikkerig uit en ervaring via bedrijfsauto's had geleerd dat we het stuiter-autootjes vonden qua weggedrag. Om nog te zwijgen over de wel erg kleine kofferruimte.

De pixo vonden we een leuker smoeltje hebben dan de alto; wat in feite dezelfde auto is. Proefrijden gaf meteen de doorslag. De pixo stuurt lekker direct en gaf een beetje het "kart" gevoel dat de in te ruilen cuore ook had.

Inmiddels hebben we 11.500 km gereden en de auto is echt waar voor het geld gebleken. Als je geen hippigheden aan kleurtjes, streepjes en stipjes verwacht om je auto een persoonlijker uiterlijk te geven zoals je nu veel ziet bij nieuwe, kleine auto's, maar gewoon goedkoop en betrouwbaar wilt rijden, is het een prima keus. Natuurlijk is er veel hard plastic te vinden in het karretje, maar dat vergeet je als je de maandelijkse kosten en afschrijving, eens goed onder de loep neemt. Overigens vinden we het verbruik zo gunstig en de auto zo leuk rijden, dat we geregeld de andere auto (B-segment met navigatie)laten staan om een rit van (enkele reis) 50 km te maken.

Plussen
+ aanschafprijs
+ verbruik (tussen 1:21 en 1:23,5 afhankelijk van rijstijl en route)
+ korte draaicirkel
+ afstandsbediening: 1 klik alleen bestuurdersportier open, 2e klik andere 3 portieren ook open
+ motortje loopt heerlijk rustig op provinciale wegen; van 80 km/u wordt 'ie heel blij!
+ op snelweg hoef je je niet te schamen, 130 km/u kan 'ie ook zonder problemen (getest zonder bagage en zonder passagiers)
+ bank in 2 delen neerklapbaar; grote boodschappen zijn echt geen probleem

Minnen
- bagageruimte is alleen van binnenuit of met sleutel te openen
- dashboard/interieur met veel hard plastic
- afwerking dashboard minder goed en netjes vergeleken met andere A-segmenters
- thuiskomertje i.p.v. reparatieset; iets meer gewicht en vervangen gaat niet, dan zakt de plank door waar de band op steunt en kan je geen bagage of boodschappen meer kwijt.

September/oktober krijgt de pixo z'n eerste beurtje en volgt een update.

Snort nog altijd tevreden!

  • 20.000 km
  • 21 april 2015

Na ongeveer 1,5 jaar rijden en met 20.000 km achter de kiezen, dreigt dit een heel saaie update te worden. Na een jaar een standaard beurtje gehad en er is werkelijk niks aan te merken op het autootje. Het dingetje rijdt, klinkt en functioneert simpelweg feilloos.

De laatste tankbeurt leerde dat het verbruik 1: 21,3 was, ondanks veelal korte ritjes en twee langere snelweg-ritten op hogere snelheid. Over het algemeen wordt er rustig gereden met deze Pixo, al nodigt mooi weer en leuke bochten wel uit om het kart-gevoel even op te zoeken.

Stiekem kijken we met een schuin oog naar nieuwere alternatieven. Om steevast tot de conclusie te komen dat zuinig rijden met lage maandlasten een uitdaging wordt als je niet al te veel bij wilt leggen.

Conclusie: niet de meest spannende auto, maar wel betrouwbaar en zuinig!

Twee jaar oud, tweede onderhoudsbeurt

  • 25.600 km
  • 28 oktober 2015

Het is helemaal waar wat één van de lezers van deze review opmerkte; deze Pixo is een eenvoudige A-segmenter. Dat neemt niet weg dat het autootje ons prettig blijft verrassen. Omdat 'ie zijn tweede verjaardag vierde, hebben we ons een paar maanden geleden georiënteerd op andere, nieuwe kleinte autootjes als de Karl (liefkozend Kareltje genoemd) en de Celerio vanwege het te verwachten verbruik. Eerlijk is eerlijk; goedkoper rijden dan we nu doen met dit "tweede autootje" kunnen we niet en uiteindelijk besloten we om er mee door te rijden.

Vandaag kreeg 'ie zijn tweede beurtje. Als je uit gaat van prijs per strekkende meter dan is 285 euro veel geld. Gelukkig kreeg 'ie als bonus een wasbeurt en gestofzuigde matten van het bedrijf dat het onderhoud uitvoerde.

Het dreigt een saaie review te worden nu... zelf hadden we geen klachten en ook tijdens het onderhoud kwam er niets bijzonders naar voren. Verbruik in zomer is gemiddel 1:22 en in de winter ongeveer 1:20, afhankelijk van de buitentemperatuur en de weersomstandigheden. Wordt vooral in landelijke gebied mee gereden of kort wat meer stedelijke omgeving. Op de snelweg komt 'ie niet zo vaak, maar we durven gerust met 120 km/u mee te doen zonder te vrezen voor verlies van onderdelen.
Rammeltje, kraakjes of piepjes hebben we ook nog niet ontdekt, wat ons toch wel verwonderd heeft vanwege het gebruik van veel hard kunststof in het dashboard(je).

Er van uit gaande dat we er weer een jaar tegen kunnen, wordt deze review in oktober 2016 wel weer bijgewerkt!

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
  • Rijd je zelf met een Nissan Pixo? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Nissan Pixo
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Nissan Pixo 1.0 | Airco | APK | NAP| Weinig Gelopen

    Nissan Pixo 1.0 | Airco | APK | NAP| Weinig Gelopen

    • 2009
    • 51.832 km

    € 4.450

    Nissan Pixo 1.0 Visia | Trekhaak (Fietsenrek) | Pioneer Radio | Sportief uitgevoerd | Dealer

    Nissan Pixo 1.0 Visia | Trekhaak (Fietsenrek) | Pioneer Radio | Sportief uitgevoerd | Dealer

    • 2012
    • 74.210 km

    € 3.995

    Nissan Pixo 1.0 68 ACENTA 5-DEURS | AIRCO | ELEK.RAMEN | STUURBEKRACHTIGING | CV+AB | MISTLAMPEN

    Nissan Pixo 1.0 68 ACENTA 5-DEURS | AIRCO | ELEK.RAMEN | STUURBEKRACHTIGING | CV+AB | MISTLAMPEN

    • 2009
    • 95.119 km

    € 3.950

Meer Nissan Pixo occasions

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Nissan Pixo specificaties
  • Nissan Pixo occasions
  • Nissan Pixo video's
Advies en informatie
  • Nissan Pixo tests
  • Nissan Pixo gebruikersreviews
  • Nissan Pixo index
PREMIUM
Peugeot 107 - Nissan Pixo

Peugeot 107 - Nissan Pixo

Een auto uit het stadssegment kost niet veel. En met de afschrijving valt het ook hartstikke...

Lees meer
 

Nissan Pixo reviews

  • Gebruikersreview
    Nissan Pixo 1.0 Acenta (2010)

    Nissan Pixo 1.0 Acenta (2010)

    • 2 november 2021
  • Gebruikersreview
    Nissan Pixo 1.0 Visia (2012)

    Nissan Pixo 1.0 Visia (2012)

    3
    • 9 augustus 2021
  • Gebruikersreview
    Nissan Pixo 1.0 Acenta (2010)

    Nissan Pixo 1.0 Acenta (2010)

    1
    • 20 juni 2015
  • Gebruikersreview
    Nissan Pixo 1.0 Acenta (2013)

    Nissan Pixo 1.0 Acenta (2013)

    • 26 januari 2014
  • Gebruikersreview
    Nissan Pixo 1.0 Visia (2010)

    Nissan Pixo 1.0 Visia (2010)

    1
    • 25 januari 2014
  • Gebruikersreview
    Nissan Pixo 1.0 Acenta (2013)

    Nissan Pixo 1.0 Acenta (2013)

    5
    • 25 oktober 2013
  • Gebruikersreview
    Nissan Pixo 1.0 Visia (2013)

    Nissan Pixo 1.0 Visia (2013)

    • 22 augustus 2013
meer reviews
Nissan Pixo 1.0 - 2009 - 300.024 km - Klokje Rond

Nissan Pixo 1.0 - 2009 - 300.024 km - Klokje Rond

Dat zie je niet vaak: een auto uit het kleinste segment met een gigantische kilometerstand....

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nissan Pixo 1.0 - 2009 - 300.024 km - Klokje Rond

    Nissan Pixo 1.0 - 2009 - 300.024 km - Klokje...

    • 24 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Nissan Pixo 1.0 Acenta (2010)

    Nissan Pixo 1.0 Acenta (2010)

    • 2 november 2021
  • Gebruikersreview
    Nissan Pixo 1.0 Visia (2012)

    Nissan Pixo 1.0 Visia (2012)

    3
    • 9 augustus 2021
  • PREMIUM
    Onbekende A-segmenters - Op zoek naar …

    Onbekende A-segmenters - Op zoek naar …

    • 29 juni 2020
  • PREMIUM
    Peugeot 107 - Nissan Pixo

    Peugeot 107 - Nissan Pixo

    • 6 oktober 2015
  • Gebruikersreview
    Nissan Pixo 1.0 Acenta (2010)

    Nissan Pixo 1.0 Acenta (2010)

    1
    • 20 juni 2015
  • Gebruikersreview
    Nissan Pixo 1.0 Acenta (2013)

    Nissan Pixo 1.0 Acenta (2013)

    • 26 januari 2014
Merk
Merk
  • Autotest
    Nissan Juke Hybrid - Eerste rijtest: zo rijdt Juke met hybridesysteem Renault

    Nissan Juke Hybrid - Eerste rijtest: zo...

    • 25 juni 2022
  • Nieuws
    Deze auto's hadden in de jaren 80 al vierwielbesturing

    Deze auto's hadden in de jaren 80 al vierwielbesturing

    34
    • 25 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Nissan Micra 1.0 GX (1997)

    Nissan Micra 1.0 GX (1997)

    2
    • 23 juni 2022
  • Nieuws
    Prijs Nissan Juke Hybrid bekend, in augustus bij de dealer

    Prijs Nissan Juke Hybrid bekend, in augustus...

    19
    • 10 juni 2022
  • Nieuws
    Facelift voor Nissan Altima

    Facelift voor Nissan Altima

    11
    • 9 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Nissan X-Trail DIG-T 163 N-Connecta (2019)

    Nissan X-Trail DIG-T 163 N-Connecta (2019)

    3
    • 8 juni 2022
  • Nissan Micra 1.3 – 2000 – 361.834 km - Klokje Rond

    Nissan Micra 1.3 – 2000 – 361.834 km -...

    • 30 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden