Nissan Pixo 1.0 Acenta (2010)

autoreview

Nissan Pixo
Nissan PixoNissan PixoNissan PixoNissan PixoNissan PixoNissan PixoNissan PixoNissan PixoNissan PixoNissan PixoNissan PixoNissan PixoNissan PixoNissan PixoNissan PixoNissan PixoNissan PixoNissan PixoNissan Pixo

Signalement

UitvoeringPixo 1.0 Acenta
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2010
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Zeer tevreden!

Begin vorig jaar zijn we ( voornamelijk voor mijn vriendin ) op zoek gegaan naar een compacte auto in het A-segment, die lekker zuinig en wendbaar moest zijn. Prettige bijkomstigheid is ook nog eens dat de Pixo vrijgesteld is van wegenbelasting en standaard wordt uitgerust met 5 deuren.

We hebben voor de aanschaf de Pixo vergeleken met de Toyota Aygo en de Suzuki Alto. Andere auto's uit dit segment hebben we niet overwogen omdat deze modellen ons niet aanspraken.

De Aygo viel voor ons af omdat deze qua prijs wat duurder is dan de andere twee, maar vooral omdat de rijkwaliteiten onder het niveau van de Pixo en Alto zitten.
Het voelt allemaal wat blikkeriger aan en ook vonden wij de Aygo nogal lawaaiig.

De Suzuki Alto is feitelijk hetzelfde model, echter de neus en achterkant wijken in negatieve zin af van de Pixo. De neus van de Alto vonden wij erg lelijk en ook het ontbreken van de strip op de achterbumper maakt de Alto net niet "af".
Ook was voor hetzelfde bedrag de uitrusting van de Pixo iets royaler. Zo heeft onze Pixo Acenta een geintegreerde radio/CD, spiegels en handgrepen in carrosseriekleur, Mistlampen in de voorbumper en een in delen neerklapbare achterbank. Zaken die bij de Alto alleen op de meest dure uitvoering zitten.

Wij hebben gekozen voor de Nissan Pixo in complete Acenta uitvoering met Airco, en tevens hebben wij een toerenteller laten monteren. De metallic witte kleur staat hem ook erg goed.

De auto is nu ruim een jaar in ons bezit en de teller staat nu op 25.000 KM. We rijden dus aardig wat kilometers met de Pixo, ook omdat we deze op dit moment als eerste auto gebruiken. Zelf heb ik ook een Honda Civic Coupe, maar deze verbruikt bijna het dubbele dus dat hakt er best in.

Het rijcomfort van de Pixo bevalt ons erg goed. Zelf ben ik altijd een liefhebber geweest van grote auto's, maar ik moet zeggen dat de Pixo me aangenaam heeft verrast. De auto is heerlijk stil vanbinnen en ook is het interieur vrij van rammeltjes of kraakjes. De auto ligt lekker strak op de weg en ook heeft hij geen last van windgevoeligheid. Ook het motortje is lekker pittig en alert.

Afgelopen winter zijn we er zelfs mee door het barre winterweer gereden naar familie in Frankrijk, ruim 800 kilometer hier vandaan. Dit ging erg goed en verrassend genoeg is de Pixo ook op deze afstanden nog comfortabel. De stoelen zitten erg goed voor een auto uit dit segment en je stapt zelfs na zo'n rit nog ontspannen uit. Wel hadden we voor de wintermaanden een setje Dunlop winterbanden gemonteerd. Super bandjes trouwens!

Het verbruik van onze Pixo ligt niet heel ver van de fabrieksopgave. Wij rijden er gemiddeld rond de 1 op 20 mee, afhankelijk van het gebruik. Ene keer 1 op 19, soms ook wel 1 op 21,5. Hier scoort de Pixo dus goede punten.

In het afgelopen jaar zijn er geen gekke dingen geweest aan onze Pixo. Bij 15.000 KM heeft hij z'n eerste beurtje gehad. Alleen de motorsteun kraakte in het begin, maar deze is vervangen door een gemodificeerd exemplaar waardoor het kraakje is verdwenen.

Binnenkort volgt de 30.000 KM beurt.

Ik houd jullie op de hoogte en wellicht volgen er binnenkort nog wat foto's.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.