Nissan Maxima QX 2.0 Elegance (2003)

autoreview

Nissan Maxima QX
Nissan Maxima QXNissan Maxima QXNissan Maxima QXNissan Maxima QXNissan Maxima QXNissan Maxima QX - interieurNissan Maxima QX - interieurNissan Maxima QX - interieur

Signalement

UitvoeringMaxima QX 2.0 Elegance
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2003
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De auto blinkt ten opzichte van veel andere uit op twee punten, ruimte en comfort. Vóórin wordt het gevoel van ruimte vooral geaccentueerd door de breedte van de auto, achterin (ook) door de enorme beenruimte, gevolg van de wielbasis van 2.75 m. Het is net niet mogelijk met de benen over elkaar te zitten. Ook de kofferruimte is met 520 l flink aan de maat. Jammer van de beugels, maar al te hinderlijk is dat door de grote ruimte niet.
De geruisloosheid van de zescilinder motor verhoogt het comfort enorm. Zelfs in de drukte van het spitsuur in de stad blijft het heerlijk rustig in de auto. Ook het onderstel draagt in het algemeen bij aan het gevoel van ’vervoer op niveau’.
Daarnaast is de bijna spreekwoordelijke betrouwbaarheid van Nissan, en in het bijzonder van de Maxima, een belangrijke reden geweest om te kiezen voor de Maxima. Problemen zijn er tot nu dan ook (uiteraard) niet geweest. En dat alles voor een prijs die bij de ’gevestigde’ luxemerken beslist aanmerkelijk hoger zou zijn.
Natuurlijk zijn er ook minder goede punten. De zittingen van de voorstoelen hadden net een paar centimeter langer mogen zijn. En het brandstofverbruik is niet echt laag. Bij mijn normale rijstijl al gauw richting 10 l per 100 km. Alleen met rustig rijden is een lager gemiddeld verbruik (9 l per 100 km) haalbaar. Maar een beetje doorrijden met de Maxima is juist zo leuk.
Al met al is de Maxima een heerlijke en in mijn ogen een sterk ondergewaardeerde auto, zeker als je de prijs in beschouwing neemt. Bij de gevestigde luxemerken betaal je beslist meer voor dezelfde ruimte en mate van comfort.
Zaken als gebrek aan uitstraling en onbekendheid interesseren mij niet. Bovendien, met de Maxima rijd je bepaald veel exclusiever dan met de zoveelste BMW.

PROBLEMEN

Geen.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.