Nissan Leaf 30kWh Tekna (2016)

autoreview

Nissan Leaf
Nissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan LeafNissan Leaf

Signalement

UitvoeringLeaf 30kWh Tekna
Versnellingen1, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst10.000 km
Lezerswaardering: 68%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste indruk van de Leaf

  • 260 km

Onlangs heb ik besloten om elektrisch te gaan rijden en mijn keuze laten vallen op de Nissan Leaf Tekna 30 KW. Bij het schrijven van dit eerste verslag heb ik de auto een kleine week. Ik deel in het kort mijn eerste ervaringen, om over enkele weken terug te komen met meer nieuws.

De auto rijdt zeer prettig. De wegligging is goed, de auto is enorm stil, de afwerking is zeer professioneel en compleet. Ook de ruimte in de auto is prima, ruimer dan de Focus die ik hiervoor had.

Natuurlijk ben ik erg bezig met actieradius. Want hoeveel kilometer kan ik maximaal nou echt rijden? Wat opvalt is, dat na opladen de actieradius op 189 km staat. Dat is heel wat minder dan de 250 km die beloofd wordt, maar meer dan de 160 die Nissan als praktijkcijfer afgeeft. De komende weken zal ik dus vooral hierop letten.

Voor het overige ben ik lekker aan het ontdekken. Ik geniet er van. Abonnementje op FastNed genomen, de laadpalen in de buurt/regio aan het verkennen en komend weekend een eerste lange trip. Ik hou jullie op de hoogte.

Leaf is een prima auto

  • 10.000 km

Nu ik de 10.000 km bereik is het tijd voor een korte update. De Leaf is een fantastische auto om in te rijden. Ruime auto, goede wegligging, uitstekend stuurgedrag, rustig op de weg en geruisloos.

Er is wat mij betreft maar 1 kanttekening en dat is de actieradius. Nu het winter is kom ik effectief niet verder dan 140 km op een volle batterij bij gebruik van de snelweg. In stadsverkeer is dat ongeveer 170 km. Bij warmere temperatuur is de actieradius groter. Op 10% batterij rij ik bij normale temperatuur 15 kilometers op de snelweg. In stadsverkeer ongeveer 20 km per 10% batterij.

Van de beloofde 250 km haal ik dus effectief maximaal maar 200 km. Ik ben 20% actieradius standaard dus al kwijt. Bij rijden op de snelweg is dat 40%. Bij grote kou kan je daar dan nog eens 10% vanaf trekken. Dit zijn mijn ervaringscijfers na bijna een jaar de Leaf.

Hoewel de actieradius dus tegenvalt blijft de Leaf wel een auto om verliefd op te blijven.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.