Nissan Juke 1.6 Acenta (2010)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Juke 1.6 Acenta |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2010 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand bij aanschaf | 5 km |
KM-stand laatst | 18.500 km |
juke review
- 18.500 km
sinds 30 september 2010 eigenaar van een nissan juke 1.6 force red acenta met sportspack.
bij het aanschaffen van deze auto viel me op dat de acenta rijkelijk is uitgevoerd met accesoires waaronder mistlampen,usb aansluiting,alle ramen electrisch bedienbaar evenals de spiegels.wat ik echter mistte was de spiegelverwarming.
deze is op geen enkele uitvoering leverbaar wat ik persoonlijk jammer vind voor een auto van 21000 euro of meer.sommigen klagen over de kleine kofferbak,maar ik ben de mening toegedaan dat degene die meer ruimte achterin nodig heeft bij de qashqai moet wezen.
een leuk detail is het sportspack,frisse kleuren,rood en zwart in het interieur,en stiknaden in de bekleding.tevens zijn de zijruiten en achterruit geblindeerd en er zijn aparte lichtmetalen velgen aan toegevoegd.
een leuke bijkomstigheid is de motorinstelling.deze is op 3 standen te zetten te weten: economy-standaard en sport
in de economy stand werkt de motor wat trager op het gas en de airco wat minder.in standaard modus werkt alles zoals je gewend bent maar in sport modus...
gaat het optrekken en inhalen erg fel en wordt je,ook bij 120km/uur nog even in je stoel gedrukt!uitkijken dus als je voor een verkeerslicht staat en er staat nog iemand voor je.
de afgelopen maanden heel wat kilometers gemaakt zonder mankementen.
hierbij ook mogen spelen in de sneeuw en dat viel me reuze mee!
vooral bij gladheid en in de economy stand bleef je uit de slip en anders grijpt je esp evt nog in,die standaard werd geleverd.
voor snelheidsovertredingen hoef je niet bang te zijn,er zit standaard cruisecontrol en een speedlimiter op.
ook bluetooth is ingebouwd en werkt verrassend goed via de radio.
rijeigenschappen:de juke kan in standaard modus goed meekomen maar voor degene die wat sportiever wil rijden is de sportstand een uitkomst.de auto ligt goed op de weg maar evt hobbels geeft hij soms door aan het koetswerk,de oorzaak hiervan ligt waarschijnlijk in de wat kortere wielbasis,het voordeel hiervan is wel dat je deze juke overal snel tussen kunt sturen.
verbruik:bij normaal rijgedrag verbuik ik met deze juke 1 op 14.5 /15
boven de 130 wordt het verbruik minder gunstig ,1 op 13.
al met al een aparte sportieve 4 zitter.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Nissan Juke
