Mitsubishi Space Wagon 2.4 GLXi Shogun (2004)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Space Wagon 2.4 GLXi Shogun |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 2004 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 140.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Vanmiddag een Space Wagon 2.4 automaat gekocht i.v.m. de gezinsuitbreiding en mijn geliefde 480 met een traantje de deur uit gedaan. Waarom een Space Wagon automaat?
* De Mitsubishi Colt automaat uit 96 van mijn vriendin rijdt boven verwachting.
* Veel goede reviews gelezen van de Space Wagon.
* Zeker de buitenkant ziet er erg stoer uit en de binnenkant is heel praktisch.
* De testrit beviel gewoon goed.
Het betreft een leaseauto met de hele onderhoudshistorie met leuke extra’s zoals het Mitsubishi (knutsel)navigatiesysteem, privacyglass en een Webasto schuif-/kanteldak.
Bij de testrit al gelijk gemerkt dat de remschijven voor afgedraaid moeten worden, auto trilt flink bij het remmen. Vanmiddag gelijk de tank vol gegooid met V-power (stond natuurlijk aan de verkeerde kant van de pomp) en toen vertrokken!
Auto rijdt heerlijk, goede zit en toch nog aardig snel voor het gewicht. In de bocht helt de auto wel wat over en vertoont een kleine rechtdoor neiging. Hobbels en kuilen worden heel goed verwerkt en in de buitenspiegels kan ik me prima scheren.
Verbruik? Zit nu op 10,4 l/100 km, hoop dat wat te gaan verbeteren. Met het interieur nog niet bezig geweest. Vraag met alleen af of er een koelbox in de bak tussen de voorstoelen kan als optie?
Met het navigatiesysteen wel, was wel even pielen tot het thuisadres erin stond en toen we op de A2 in de file terecht kwamen en de A59 namen duurde het wel heel lang tot de dame met een nieuwe route kwam, ze bleef me maar terug sturen.
De cruise control heb ik gelijk goed kunnen testen en werkt naar behoren.
Een vervolg review gaat zeker komen!
Update 19-04-08:
Zo de eerste tank is er doorheen, wat een heerlijke auto zeg en het verbruik kwam op 10,3 l/100 km, dat moet wel rond de 10 kunnen komen. Auto trekt lekker door en motor loopt heel soepel. Schuifkanteldakje is een genot nu het weer wat beter wordt en ik ontdekte met schoonmaken ook nog zijairbags in de stoelen! Gisteren naar Ikea geweest, stoelen er uit en bank naar voren geklapt gaat er heel wat mee en de mechanismen van de bank/stoelen werken allemaal goed en de zitruimte is op deze manier goed variabel in te stellen. De kinderen zijn reuze tevreden met de ruime en wat hogere zitplaatsen met ieder zijn eigen bekerhouder en opbergbakjes. Het navigatiesysteem is traag, de dame laat je graag afslaan als je al door de bocht bent en volgens mij blijft de ingegeven route tijdens de rit niet in het geheugen als je de cd eruit haalt.
Update 29-05-08:
Paar weken geleden met zijn vijven en 2 fietsen naar Terschelling geweest, auto in Harlingen laten staan. Heerlijk op de cruise control gereden, heen veel 130/140 en terug netjes 120, precies 10 l/100 km. Tank steeds v-power en met mijn laatste tank en tamelijk netjes rijden kwam ik op 9,3 l/100 km, het gaat de goede kant op!
Update 11-06-08:
Vorig weekend weer naar Terschelling geweest en van de week de rest van de tank leeg gereden naar de arbeidsplaats, éh voila, 9,0 l/100 km en dat voor zo’n grote automaat, niet slecht. Wie weet wat voor maatspeakers er in zitten standaard en hoe sterk?
Oh ja, ik vind dat je met je bovenlijf best wel ver van het stuur af zit, of ligt dit aan mij!?
Update 09-12-08:
Teller staat nu op ruim 147.000, auto blijft heerlijk gaan, ruim 1 op 10 is goed te doen en als ik even wil knallen pak ik de motor! Sinds een week zit mijn Webasto standkachel er weer in, wat een genot zeg, lekker die grote voorruit niet krabben van de winter. Stereo moet nog geupdate worden, ga maar begonnen met de achterspeakers en nog een nieuwe navigatie-cd scoren!
Update 02-01-10:
Spacewagon heeft nu 165.000 km op de teller en de eerste dure beurt. Voor de banden, schrijven en blokken laten vervangen, was echt nodig en auto trilt niet meer bij remmen.
Vandaag een nieuwe Varta accu van 70 amp. erin gezet, was ook echt nodig. Tijdje terug antenne vervangen (zelf gebroken). Als je weet hoe is het niet zo lastig!!! Pff. 10 cd-wisselaar (super) overgenomen van mede lotgenoot plus zijn navi scherm, alles doet het weer perfect. 1 op 10 halen met dit weer is lastig.
PROBLEMEN
Problemen? Met de auto nog niks kunnen ontdekken maar met de radio wel. Als de cd op staat komt er best wel een goed geluid uit maar met de radio aan is het een heel stuk minder!
Verder ben ik nog geen forum van de Space Wagon tegen gekomen dus ga mijn review maar goed bijhouden en anderen tot reacties proberen te brengen.
Update 19-04-08:
Voorremmen en uitbalanceren was me al bekend, de hoge toeren bij een koude start nog niet, van de week bij een koude ochtend schoot de motor haast naar 3000 toeren en bij een graad of 10 buiten schiet die bij de koude start ook al naar een goede 2000 toeren waarna ze langzaam naar de 1000 zakt, klusje voor mijn garage, net zoals de cruise control. Deze blijft niet strak op zijn ingestelde stand maar de hoeveelheid toeren deinen continu lichtjes op en neer, vuiltje?
Dat over de handrem zal ik maar als niet gelezen beschouwen want je remt voor minimaal 70 a 80 procent met de voorremmen, deze zitten er dan ook niet voor niks op en als je de handrem te hard aantrekt geeft dat alle gevolgen vandien.
Update 29-05-08:
Voor de rit naar Harlingen de remschijven voor laten afdraaien en de banden laten balanceren, wat een genot, geen trillinkje meer.
Tevens het gasklephuis gereinigd, accu los, alles gerecet en 10 min. stationair laten draaien. Problemen met hoog stationair toerental en dansende cruise control zijn opgelost, met dank aan Mitsubishi Driessen in Utrecht. Auto rijdt nu echt super, vraag me alleen af waar ik die 63 liter benzine moet laten die er volgens het boekje in kunnen, volgens mij is die tank niet groter dan een liter of 56!
Update 11-07-08:
De auto rijdt fantastisch maar blijft af en toe wat schokken op de cruise controle, en de bandjes piepen wel snel als je een bocht neemt volgens het nieuwe rijden.
Update 09-12-08:
Auto rijdt goed maar nog steeds niet helemaal tevreden over de motor. Tank alleen maar V-power maar de motor blijft wat schokken vooral op de cruise control. Tevens blijft bij een koude start de motor naar 2000 toeren schieten maar dat schijnt normaal te zijn bij een GDI. De distributieriem begint een beetje te piepen dus die laten we maar eens aanspannen.
Update 02-01-10:
Remschijven en blokken voor vervangen, plus riempje van de stuurbekrachtiging, maar piept nog steeds een beetje!!
Schokken blijft de auto een beetje doen op de cruise control, toch wel irritant. Mijn grootste zorg blijft het hoge toerental bij de koude start wat na een seconde of 5 a 10 afneemt naar een normaal toerental en als je een Mitsubishi dealert vraagt wat dat is geven ze allemaal een ander antwoord, zeer vreemd en weinig vertrouwen wekkend.
Tank nog steeds alleen maar V-power en soms BP Ultimate.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.