Mitsubishi Outlander 2.4 2WD Invite (2008)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Outlander 2.4 2WD Invite |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2008 |
Jaar van aanschaf | 2017 |
KM-stand bij aanschaf | 160.000 km |
KM-stand laatst | 180.000 km |
Mitsubishi Outlander
- 160.000 km
Na lang zoeken en met een lange lijst aan auto’s kwamen we deze Mitsubishi Outlander tegen. Voldeed helemaal aan onze eisen zoals onder andere groot, ruim, hoge zit, Japans, distributieketting. Omdat we ook al een jaar in een Colt reden waren we heel erg enthousiast over de Outlander. Met de Colt hebben we geen problemen gehad en dat zorgt ervoor dat je toch bij een vertrouwen overhoud aan Mitsubishi.
Testrit Outlander
Na ons testrit met de Outlander waren we volledig verkocht. De kleur (zwart) was ons smaak, de ruimte achterin en de bagageruimte met de extra klep voor een lager laadvloer was een mooi pluspunt. En natuurlijk dat we al een jaar zonder problemen met een Colt rijden.
De auto kreeg zijn onderhoudsbeurten de laatste 5 jaar altijd keurig bij een vakgarage waar we de auto ook van hebben overgenomen. Tijdens de testrit deed de auto het fantastisch. Vanuit een Colt instappen in een Outlander voelt natuurlijk alsof je je nu vorsterlijk laat vervoeren. Na 2 testritten hebben we besloten om de auto te kopen met net geen 160.000 km op de teller.
Na het aanschaffen van de auto heeft de auto een kleine beurt gehad zoals aangegeven in het onderhoudsboek.
APK 08-2017
Officieel moet de Outlander in augustus voor de APK keuring, maar omdat we de auto net een maand in ons bezit hebben lieten we het eerder keuren om niet voor verrassingen te komen staan. Zoals gehoopt kwamen er geen problemen uit.
Wel kwamen we er snel achter dat de auto met snelheden tussen de 100-140 km/h de stuur behoorlijk begon te trillen. Helaas niet opgevallen met de testrit, misschien waren we toen te enthousiast. Met de APK keuring hebben we de banden ook laten balanceren om de trillende stuur te verhelpen, dat hebben we meteen alle 4 de banden laten balanceren.
Problemen 169.500 km
Met het remmen met snelheden onder de 50 km/h (hoe langzamer hoe harder het gekraak) kwam er gekraak van achteren. Het klinkt alsof de hele ophanging mee kraakt. De dealer heeft er een proefrit mee gemaakt en kwam tot de conclusie dat de geleidepenen heel iets kantelden. De geleidepennen zijn nu gesmeerd om het gekraak te verminderen, wat ook gelukt is. Maar volgens de dealer zou het na een tijdje terug kunnen komen. Omdat dit geen nadelig effect heeft hebben ze verder niks aan gedaan.
Auto verkocht
- 180.000 km
Bij 181000 km heb ik een probleem met de handrem gehad, de handrem rechtsachter bleef klemmen. Volgens de ANWB zou insmeren voldoende kunnen zijn voor een (korte) periode. De ANWB adviseerde om de handrem voorlopig niet te gebruiken.
In verband met een nieuwe baan met meer kilometers hebben wij de auto moeten vervangen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren