Mitsubishi Galant Station Wagon 2.0 GLXi (1999)

autoreview

Mitsubishi Galant Station Wagon 2.0 GLXi (1999)

Signalement

UitvoeringGalant Station Wagon 2.0 GLXi
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf110.000 km
KM-stand laatst250.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ondergewaardeerde auto

  • 250.000 km

De Mitsubishi Galant is een ondergewaardeerde auto. Je ziet hem ook niet veel rijden, zeker de Station niet. De tweeliter heeft een vermogen van (100kW) 136pk en 176Nm aan koppel. Een hele soepele, betrouwbare krachtige motor. De auto is behoorlijk comfortabel. Ook ruim, zowel voor- als achterin.
Ik heb bijna 5 jaar gereden in de station-versie met 2.0 motor op LPG (onderbouw).

Betrouwbaarheid
De Mits Galant is best betrouwbaar. Ik heb alleen een keer een draagarm moeten laten vervangen (iets met de fuseekogel, gelukkig coulance van de dealer). De auto kraakte bij sturen en inveren. Ook is de BDP-sensor een keer vervangen.
Verder liep hij heel af en toe liep op 3-poten (alleen bij LPG) waarscijnlijk een LPI-injector die af en toe even haperde.
Dit alles in bijna 5 jaar met 30.000km per jaar. Dus niet veel bijzonders.
De actieradius met onderbouwtank is niet heel groot. Om de 350km sta je bij de pomp. Gelukkig wel lachend (LPG).
Ik rijd nu een Space Star diesel en dan is dik 700km toch wel wat prettiger.

Bij kmst. 250.000 is de reeds eerder vermelde BDP-sensor (bovenste dode punt) kapot gegaan. De auto bleef wel rijden, maar in noodloopmodus. Ik vond het toen tijd voor iets nieuws. Maar als ik had gewild, had er zeker nog 100.000km bijgekund.

Nadelen:
De Mitsubishi Galant heeft in mijn ogen twee écht zwakke punten. Ten eerste de remmen. Deze gaan op den duur trillen en dat trillen komt ook na schijfvervanging of remrevisie weer terug. Het trillen is voelbaar in het stuur.
Ten tweede de slechte grip van de voorwielen. Ik heb er verschillende banden onder gehad, maar de voorwielen wilden altijd graag doorspinnen bij wegrijden.
Deze twee zwakke punten heb ik in meerdere reviews naar voren zien komen.

Voor de rest een dijk van een auto, die heel lang mee kan gaan en goed geschikt is voor LPG.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.