Mitsubishi Galant 2.0 GLi (1997)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Galant 2.0 GLi |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1997 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand bij aanschaf | 140.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Dit is wel even iets anders dan mijn vorige auto... een Ford Sierra diesel met
65pk. Die was niet vooruit te branden en zoop op het laatst meer olie dan diesel!
dus... tijd voor iets anders!
Sinds 2006 ben ik in het bezit van deze mitsubishi 2.0 GLI. Er stond toen 140000 op de teller en hij was werkelijk puntgaaf. Airco, elektrische ramen, metallic lak, radio/cd, een airbag en een elektrisch schuifdak waren aanwezig. Een mooie opvolger voor die ouwe goeie Sierra.
MOTOR:
toeren maken... veel toeren maken. Daar houd ie het meest van. onder de 2500 á 3000 toeren gebeurt er niet zo veel. Maar voor dagelijks gebruik voldoet dat prima. Trek je echter door tot boven 3000 toeren, dan gaat ie als de brandweer.
Erg handig bij snelle inhaal acties. Voor de Sierra was dit een hele opgave.
ook schakelt hij heerlijk stevig, erg sportief.
VERBRUIK:
Ik rij 60 á 70 in de 5e versnelling. Zuinig rijden is mogelijk, ik probeer zoveel mogelijk onder de 2500 toeren te blijven. Het verbruik ligt nu op ongeveer 1 op 11.
ik rij dan ’normaal’ met airco aan en vrij veel korte stukjes. Als ik echt mijn best doe dan haalt ie met gemak 1 op 14.
RIJEIGENSCHAPPEN:
Hij rijdt prima, gaat als een tierelier door de bocht (voorwielaandrijvijving) maar is vrij hard geveerd. Op de snelweg is ie vooral in zijn nopjes. Je zweeft op hogere snelheden probleemloos over de weg. Echt een kilometer vreter. Maar hij is niet zo dol op drempels e.d. Als je niet oppast schraapt hij zo met zijn bumper over de grond. Oppassen dus.
INTERIEUR:
plastic fantastic! degeijkheid is ver te zoeken. Delen van het interieur laten spontaan los en ook het dashboard voelt weinig solide aan. Echt een aziaat van de oude stempel dus. Ik hecht daar niet zoveel waarde aan, als alles maar werkt.
over de binnenruimte niets te klagen maar de stoelen zijn aan de kleine kant. En erg comfortabel zijn ze ook niet. Achterin zit je beter als voorin. En ook de hoofdruimte is niet geweldig, maar dat komt doordat het elektrische schuifdak wat ruimte heeft opgesnoept. De bekleding van de bestuurders stoel laat inmiddels wel wat slijtage sporen zien.
EXTERIEUR:
prachtig neusje, ik kan niets anders zeggen! erg sportief. Voor de rest is de auto vooral groot en rond vormgegeven. Ik vind hem er erg stoer uitzien. Wel kunnen de wielen een maatje groter en echt mooi zijn die wieldoppen nou ook weer niet.
GEBRUIKSGEMAK:
Voor dagelijks gebruik voldoet de auto prima. De kofferbak kan 500 liter slikken en als ik wat grotere spullen moet vervoeren gooi ik de bank plat. Op de snelweg (afsluitdijk...hehe) had ik de teller eens op 210 km/h en hij wilde nog wel harder. Hij maakt dan wel een hele bak herrie. Als je normaal 120 rijdt dan maakt ie ook vrij veel herrie. Dat is wel jammer want het sluit niet echt aan bij het verder comfortabele karakter van de auto.
KOSTEN:
Eigenlijk alleen de benzine... voor de rest (nog) weinig onderhoudskosten.
al met al een prima wagen maar hij heeft zo zijn eigenaardigheden.
PROBLEMEN
uhm...o ja:
- een lekke uitlaat
- hier en daar wat gebonk (wielkasten)
- de koplamp lampjes moet ik vrij vaak vervangen
- de kofferbak is van binnenuit te openen alleen ik moet me nu de pleuris trekken aan het hendeltje om de klep open te krijgen.
het valt dus reuze mee (ik had ook niet anders verwacht!)
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.