Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Intense+ (2022)

autoreview

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Intense+ (2022)

Signalement

UitvoeringEclipse Cross PHEV Intense+
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand laatst25.050 km
Lezerswaardering: 80%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerst 9000 km

  • 9.542 km

De Mitsubishi Eclipse Cross is voor mij een voorloper auto op mijn bestelde auto. Auto heb ik dus niet zelf uitgekozen. Maar na 9000 km kan ik wel zeggen: "Wat een fijne auto".

Rijeigenschappen
De auto rijdt echt super fijn, heerlijk stil en soepel. Je merkt wel dat het een zware auto is, vooral bij drempels moet je opletten dat je deze niet met een hoge snelheid neemt. Sturen gaat soepel en strak maar ook iets gevoelloos. De auto heeft voldoende power om soepel met het verkeer mee de rijden, is geen snelheidswonder maar doordat hij bij het elektrisch rijden geen schakelmoment heeft gaat alles super soepel.
Het rijden in de hoogste regeneratiemodus (B5) ervaar ik als super fijn, remmen met het rempedaal is dan bijna niet nodig.

Verbruik
Ik laad de auto wanneer mogelijk is. De maximaal gehaalde actieradius op elektriciteit blijft rond de 40 km steken. Wat resulteert in een km-prijs (€0,60 p/kwh en € 0,30 starttarief) € 0,18 per kilometer.
Op benzine (hybride) blijft het verbruik steken op 1 op 14-15 en dan moet ik echt mijn best doen. Km-prijs benzine ( €1,70 per liter) € 0,12 per kilometer. Avonds naar huis met 130km/u over de snelweg resulteert in een verbruik van 1 op 10.

Interieur
Prima, wel wat simpel en wat rare knoppen voor de stoelverwarming. Binnenruimte is goed, zowel voor- als op de achterbank. Kofferbak is voor ons wat aan de kleine kant (kan net). Voor mij hadden de stoel een iets langere zitting mogen hebben voor meer ondersteuning van de benen.
Het infotainmentsysteem voldoet maar blinkt niet uit, gebruik de navigatie via Andriod auto dus nog geen ervaring met de Tomtom-navigatie.

Exterieur
Auto is niet helemaal mijn smaak, vooral de achterkant vind ik niet mooi.

Binnenkort wordt de auto nog voorzien van een trekhaak, zodat we met de vakantie een vouwwagen mee kunnen nemen. Update over de vakantie ervaring zal ik dan ook plaatsen.

Afscheid van een fijne auto

  • 25.050 km

De tijd is gekomen om afscheid te gaan nemen van de Mitsubishi Eclipse Cross. Vanaf november 2022 deze auto mogen rijden en zoals in de eerste review het is en blijft een hele fijne auto om mee te rijden.

De gehele aandrijf lijn is soepel, zeker bij een volle accu en de benzine- en elektromotor werken perfect samen. Bij een lege accu heb ik een paar kleine minpuntjes zeker is de bergen met een vouwwagen er achter komt de motor wat onzeker over maar heeft me nooit teleurgesteld. Wanneer de accu leeg is en de snelheid ligt onder de 80 km/u dan genegeerd dat benzinemotor stroom tbv van de elektromotor die dan voor de aandrijving zorgt van de wielen. Tot 50 km/u is dit prima maar zeker met een volle vakantieauto met vouwwagen en bij een snelheid van 50-80 km/u maak de motor wel heel veel toeren en geluid, dit vond ik echt minder prettig. De auto heeft altijd zijn prestatie geleverd en het beruchte schildpadje heb ik nooit gezien maar bij mij voelde het iets onzeker. Boven de de 80 km/u drijft de benzinemotor rechtstreeks de vooras aan en dan is het toeren tal en geluid ook direct van een aangenamer niveau.
Zeker op de snelweg met een vakantiebagage en een vouwwagen is het een fijne stabiele reiswagen.
In de Alpen op de semiverharde wegen is de ook zeker de 4-wielaandrijving perfect, altijd grip en aandrijving zonder slippende banden.

De rijhulpsystemen functioneren matig, regelmatig slaat de auto alarm om te remmen terwijl er helemaal geen aanleiding voor is. Vaak is dit in flauwe bochten waar een voertuig geparkeerd staat, waardoor de auto een verkeerd alarm af geeft, gelukkig grijpt de auto niet zelf in want dan zou het nog gevaarlijk worden ook.

De auto heeft bij 20.000km de voorgeschreven onderhoudsbeurt gehad, geen bijzonderheden.

Voor de rest blijven de bevindingen van de eerste review overeind, infotainmentsysteem is al weer wat gedateerd en simpel, bediening is wel makkelijk en soepel. TomTom navigatie inmiddels wel gebruikt, voldoet maar Waze of Maps vind ik prettiger werken.
Stoelen prima, iets langere zit was voor mij prettiger geweest.

Verbruikscijfers
Volle accu: zomer 45 kilometer, winter 35 kilometer
Alleen benzine zonder vakantiebepakking en rustig rijden: 1 op 15
Alleen benzine met vakantiebepakking en vouwwagen: 1 op 11-12.

30 augustus de auto inleveren en over naar een Kia Sportage HEV

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.