Mitsubishi Eclipse Cross PHEV First Edition (2021) #3
autoreview

Signalement
Uitvoering | Eclipse Cross PHEV First Edition |
---|---|
Versnellingen | 1, Automaat |
Bouwjaar | 2021 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand laatst | 39.000 km |
Na ruim 1 jaar
- 26.600 km
Na vele jaren Ford (mondeo) en laatste 7 jaar Nissan (qashqai en als laatste Juke) gereden te hebben, op zoek gegaan naar toch weer iets ruimere reisauto. Had mogelijkheid nieuw aan te schaffen en heb toen keus laten vallen op Ford Kuga. Tevens kwam toen Mitsubishi in beeld. Ford viel me een beettje tegen qua zit en vooral service bij testrit. Toen erg positief verrast door Eclipse Cross. First edition aangeschaft. 1 week na levering vakatie Italie. Rijdt prettig en stabiel. Zonder laden en redelijk rustig rijden 1:14 1;15 Zeker niet verkeerd voor gewicht en grootte van auto. Thuis vooral korte ritten. Deze electrisch. Tank dan meestal gemiddeld 15 a 20 liters per 1000 km. Wel heel consequent aan de stekker. Heb laadpaal geplaatst. Mogelijk beetje overdone voor plug in, maar zorgt ervoor dat ik thuis maximaal laad. Heb zonnepanelen. Vaker in ochtend kleinkind ophalen thuis weer opladen ( max 3 ,5) uur en in middag nog ergens op visite. Kan dan in zomer wel 100 km op 1 dag elektrisch. Bereik bij rustig rijden 50 km zomer 30 km winter. Heb er sport van gemaakt om te kijken hoe extra kilometers te vangen zijn. Regeneratie 0 en vooral uitdrijven naar verkeerslichten kan zomaar 5 km extra range betekenen
Zomervakantie 3,5 weken naar Italie zonder noemenswaardig stekkeren. Staat daar echt nog in de kinderschoenen. Heel prettige reisauto. Bij 130 op snelweg 1:12,5. Bij 110 op snelweg 1:15,5 Toeren binnenlanden1:16 Blijft er afhankelijk van rijgedrag. Ben rustige rijder (nu). Kortom zeer tevreden, en hoop nog lang met deze auto te blijven rijden.
Na 2 jaar
- 39.000 km
Weer ongeveer 2 jaar op weg met de Eclipse Cross en nog steeds tevreden.
Rijden blijft een plezier. Verbruik in mijn geval ook prima. Ik rijdt buiten vakanties veel ritten tussen de 20 a 30 en maximaal 100 km km. En heb thuis laadpaal geinstalleerd. Gebruik deze maximaal. Aangezien ik al lange tijd zonnepanelen heb en deze ten tijde van aanschaf auto uitgebreid heb kost deze brandstof mij “buiten de reeds terugverdiende zonnepanelen” niets. Bij totaal 100 km rijden en accu vol ongeveer 1 op 30. Meeste ritten volledig op electriciteit. In winter 30 tot 35 km op een lading. Nu in zomer effectief 45 tot 50 km
Rijcomfort blijft prima. Geen rare dingen. Binnenkort weer lange rit. Naar Italie.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Mitsubishi Eclipse Cross 2.4 PHEV Black Edition Met veel extra's!
- 2023
- 12.815 km

Mitsubishi Eclipse Cross 2.4 PHEV First Edition + HEAD-UP / 360 CAMERA /
- 2021
- 106.438 km

Mitsubishi Eclipse Cross 2.4 PHEV Intense+ | Navigatie | Camera | Stoelverwarming | Apple Carplay/Android Auto | Keyless Entry | LED Koplampen | Rijklaarprijs!
- 2024
- 48.348 km