Mitsubishi Eclipse Cross PHEV First Edition (2021) #3

autoreview

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV First Edition (2021)

Signalement

UitvoeringEclipse Cross PHEV First Edition
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2021
Jaar van aanschaf2021
KM-stand laatst39.000 km
Lezerswaardering: 66%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Na ruim 1 jaar

  • 26.600 km

Na vele jaren Ford (mondeo) en laatste 7 jaar Nissan (qashqai en als laatste Juke) gereden te hebben, op zoek gegaan naar toch weer iets ruimere reisauto. Had mogelijkheid nieuw aan te schaffen en heb toen keus laten vallen op Ford Kuga. Tevens kwam toen Mitsubishi in beeld. Ford viel me een beettje tegen qua zit en vooral service bij testrit. Toen erg positief verrast door Eclipse Cross. First edition aangeschaft. 1 week na levering vakatie Italie. Rijdt prettig en stabiel. Zonder laden en redelijk rustig rijden 1:14 1;15 Zeker niet verkeerd voor gewicht en grootte van auto. Thuis vooral korte ritten. Deze electrisch. Tank dan meestal gemiddeld 15 a 20 liters per 1000 km. Wel heel consequent aan de stekker. Heb laadpaal geplaatst. Mogelijk beetje overdone voor plug in, maar zorgt ervoor dat ik thuis maximaal laad. Heb zonnepanelen. Vaker in ochtend kleinkind ophalen thuis weer opladen ( max 3 ,5) uur en in middag nog ergens op visite. Kan dan in zomer wel 100 km op 1 dag elektrisch. Bereik bij rustig rijden 50 km zomer 30 km winter. Heb er sport van gemaakt om te kijken hoe extra kilometers te vangen zijn. Regeneratie 0 en vooral uitdrijven naar verkeerslichten kan zomaar 5 km extra range betekenen
Zomervakantie 3,5 weken naar Italie zonder noemenswaardig stekkeren. Staat daar echt nog in de kinderschoenen. Heel prettige reisauto. Bij 130 op snelweg 1:12,5. Bij 110 op snelweg 1:15,5 Toeren binnenlanden1:16 Blijft er afhankelijk van rijgedrag. Ben rustige rijder (nu). Kortom zeer tevreden, en hoop nog lang met deze auto te blijven rijden.

Na 2 jaar

  • 39.000 km

Weer ongeveer 2 jaar op weg met de Eclipse Cross en nog steeds tevreden.
Rijden blijft een plezier. Verbruik in mijn geval ook prima. Ik rijdt buiten vakanties veel ritten tussen de 20 a 30 en maximaal 100 km km. En heb thuis laadpaal geinstalleerd. Gebruik deze maximaal. Aangezien ik al lange tijd zonnepanelen heb en deze ten tijde van aanschaf auto uitgebreid heb kost deze brandstof mij “buiten de reeds terugverdiende zonnepanelen” niets. Bij totaal 100 km rijden en accu vol ongeveer 1 op 30. Meeste ritten volledig op electriciteit. In winter 30 tot 35 km op een lading. Nu in zomer effectief 45 tot 50 km
Rijcomfort blijft prima. Geen rare dingen. Binnenkort weer lange rit. Naar Italie.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.