Mitsubishi Eclipse Cross (2022) #2
autoreview

Signalement
Bouwjaar | 2022 |
---|---|
Jaar van aanschaf | 2024 |
KM-stand bij aanschaf | 27.000 km |
KM-stand laatst | 54.000 km |
Na bijna een half jaar sturen
- 38.000 km
Na in februari mijn auto ingevoerd te hebben vanuit Duitsland, heb ik er nu bijna een half jaar op zitten. De eerste 10.000 km er op zitten en dus voldoende ervaring opgedaan om er ook iets zinnigs over te kunnen zeggen.
1e indruk was zeer positief (en die indruk is nog altijd zeer positief). Mijn vorige auto was een Tesla 3 uit de lease en ik wilde een PHEV als volgende auto, aangezien ik thuis en op kantoor een laadstation tot mijn beschikking heb. Daarnaast was ik de lage instap van de Tesla al een tijdje beu.
De Mitsubishi kan ca. 45 km elektrisch rijden en aangezien ik zakelijk in een straal van 25 km rondom mijn kantoor rijd, kan ik vrijwel de gehele dag elektrisch rijden. 's avonds gaat de auto weer aan de lader en de volgende ochtend kunnen we weer. Dat maakt dat de auto zeer zuinig voor mij rijdt in de wetenschap dat we ook voldoende zonnepanelen hebben liggen. 1 op 50 km is dus goed mogelijk.
Het wordt anders wanneer de snelweg kilometers toenemen. We gaan tussendoor wel eens naar Zeeland en ben net terug van een week Lago Maggiore. met ca.2000 km. Aangezien de accu op enig moment zo goed als leeg is, neemt het verbruik aardig toe. Gemiddeld zo'n 1 op 12-14. In de bergen is dat nog een stuk hoger, waar tegenover staat, dat bij afdalingen de accu zich redelijk makkelijk weer vult, bij het afremmen.
Gemiddeld genomen zit ik op de afgelopen 5-6 maanden op gemiddeld 1 op 20/25. Ik ben hier zelf zeker niet ontevreden over, in de wetenschap, dat ik een redelijk zware rechter voet heb...
Ik en mijn gezin zijn zeer te spreken over het comfort en voorzieningen aan boord. Tijdens de 2 reisdagen naar Italië hebben we ook kunnen ervaren dat er met de stoelen niets mis is. Ik ben zelf 1.93 en kwam uitgerust uit de auto op beide dagen. Ook de hoge zit vind ik fantastisch. Navigeren heb ik met Apple Carplay gedaan, helaas wel met een USB kabeltje.
In Italië een keer de snellaadmogelijkheid geprobeerd met de ChaDemo aansluiting. Super. binnen 20 minuten was de accu weer 80% vol. Het is niet noodzakelijk, maar ik dacht dat het zeker geen kwaad kon voor de reis naar huis.
Ik heb er eigenlijk wel vertrouwen in dat we de komende jaren een hele fijne wagen zullen hebben.
1 jaar en 4 maanden verder
- 54.000 km
Nu we een jaar en 4 maanden verder zijn vanaf aanschaf, is het weer tijd voor een update. Inmiddels heeft de auto een beurt gehad bij de dealer, waarbij als extra de ruitenwissers vervangen zijn. Daarnaast merkte ik een gekraak bij het remmen. Hier hebben ze ook naar gekeken en het bleek dat er een modificatie uitgevoerd moest worden. Dat is dus ook gebeurd en sindsdien is het kraken weg. Al met al geen gekke dingen meegemaakt met de auto. Geen storingen, gewoon comfortabel rijden en de wetenschap dat de garantie nog een hele tijd voortduurt. Al heb ik het idee, dat die garantie niet aangesproken hoeft te worden, de auto komt zeer betrouwbaar op mij over.
Verder inmiddels ook meerdere malen met een aanhanger gereden. Alles ligt als een blok op de weg en heb eigenlijk niet het gevoel, dat er ook een aanhanger achter de auto hangt.
De goede ervaringen met deze auto, maakt nieuwsgierig naar de nieuwe Outlander ;), maar voorlopig rijden we met plezier door met deze.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Mitsubishi Eclipse Cross 2.4 PHEV Intense | Trekhaak | Parkeercamera | Cruise control | Climate Control | Stoelverwarming |
- 2021
- 75.596 km

Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 DI-T Pure
- 2020
- 64.060 km

Mitsubishi Eclipse Cross 2.4 PHEV Instyle | Leder | Panoramadak | 360 camera | NL auto | Trekhaak | Garantie tot 12-5-2031!
- 2023
- 110.726 km