Mitsubishi Colt CZ5 1.3 ClearTec Edition Two (2011)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Colt CZ5 1.3 ClearTec Edition Two |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2011 |
Jaar van aanschaf | 2019 |
KM-stand bij aanschaf | 113.000 km |
KM-stand laatst | 152.000 km |
Bijna 20000 met de colt
- 113.000 km
In feb 2019 deze colt aangeschaft.
We hadden al eerder een colt gereden, overgenomen van mijn schoonmoeder. Was een prima auto, maar werkelijk te kaal voor woorden qua uitrusting.
Er zat nog geen centrale vergrendeling op. Auto is 13 jaar in de familie geweest, tot 180.000 kilometer. Bijzonderheden buiten banden en remmen: een nieuw stuur huis en nieuw info display.
Gebrek aan vooral airco begon te irriteren.
Kortdurend overgestapt op een huyndai i20 uit 2011. Best een degelijke auto, maar keiharde vering en zeer oncomfortabele stoelen. Dat was geen doen met 30000 km per jaar. Verlies genomen en overgestapt naar een nieuwere colt.
Deze is uit 2011, met 113000 km op de teller.
Heeft airco en cruise control, dus prima.
Auto rijdt goed, vering is prima in orde, weinig windgeruis. Banden wat meer aanwezig, motor redelijk stil, zeker in vergelijking met de vorige colt. Dat scheelt ook 500 toeren bij 120, 3000 ipv 3500. Men heeft de motor verder niet geïsoleerd, geen deksel of andersinds. Dat vind ik een misser, schijnt wel te kunnen worden opgelost.
Auto wordt gebruikt voor mijn werk en aantal privé ritten.
De meeste privé kilometers worden met de grandis gemaakt ( zie ander verslag).
De stoelen zitten werkelijk fantastisch, een groot compliment voor mitsubishi. De interieurruimte is prima voor elkaar. Hier kunnen 4 volwassenen gewoon goed zitten. Kofferruimte is redelijk te noemen, maar dat kan natuurlijk ook niet anders.
De wagen is prima zuinig te rijden, meestal 1 op 16 met een mix van korte en vrij lange stukken. Auto is ook gebruikt voor een vakantie. Toen werd het zelfs 1:20.
Na aanschaf paar dingen gehad.
Rubbers stabilisatorstangen zijn vernieuwd en er moest een nieuwe accu in.
Auto trilt hevig bij remmen. Verder lichte trilling vanaf 120. 1 van de achterbanden vertoont hoogte slag (kumho). Versnellingsbak vooral warm niet vrij van geluiden. Schakelt verder niet slecht.
25 oktober 2019 onderhoud 131500
Vandaag de auto weg gebracht voor onderhoud
Nieuwe blokken en schijven: getril bij remmen is weg.
Verder is de olie van de versnellingsbak ververst. Stond kennelijk op een laag peil.
Er zijn geen andere bijzonderheden gevonden.
Iets zegt me dat de betrouwbaarheid een slagje minder is dan bij de grandis, maar we gaan het zien. Wordt vervolgd.
APK
- 141.000 km
Colt is vorige week gekeurd.
4 nieuwe banden, continental.
Verder geen bijzonderheden.
Op naar de 150.000, dan krijgt de wagen een onderhoudsbeurt.
Rijden gaat verder oké, men had de motor moeten dempen, dat is een misser. Vooral de stoelen zijn van prima kwaliteit. Een goede wagen.
Onderhoudsbeurt
- 152.000 km
Vandaag heeft de colt een onderhoudsbeurt gehad.
Hierbij zijn geen bijzonderheden geconstateerd.
Er zijn alleen filters vervangen.
Op zich rijdt de auto goed, heeft echter wel zijn eigenaardigheden.
Cruise controle doet het niet altijd, airco had het moeilijk in de zomer. Veel moeite om de boel op koel re krijgen.
Dopje sprong van handrem. Is wel weer gerepareerd.
Verder rijdt de auto alleen aangenaam op E5. Betere loop en geen startproblemen. Heeft ie op E10 wel last van.
Al met al een goede auto, maar het is geen Grandis (kwalitatief gezien)
Rijdt op E5 tegen de 1 op 17.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Mitsubishi Colt
