Mitsubishi Colt CZ3 1.1 Incharge+ (2008)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Colt CZ3 1.1 Incharge+ |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2008 |
Jaar van aanschaf | 2009 |
KM-stand bij aanschaf | 3 km |
KM-stand laatst | 35.478 km |
Samenvatting tot nu toe.
- 35.478 km
Deze auto is in eerste instantie gekocht door mijn ouders zodat ik er gebruik van kon maken naar mijn werk i.v.m. de barrels waar ik eerder in reed. In eerste instantie had ik ook niet zo veel met deze auto en moest ik eigenlijk maar niets van de colt weten.
Maar nadat ik meerdere malen pech en dit en dat weer had gehad met mijn vorige auto's: Peugeot 306,106 en Alfa Romeo 155(2x) was ik het beu. Toen heb ik besloten om deze auto van mijn ouders over te kopen. (Ik gebruikte de colt eigenlijk al constant als een van mijn oudere auto's weer eens kapot gegaan was.)
Korte samenvatting:
Km stand:
Wat gedaan:
3km
Aanschaf(overjarig model)
400km
2 Nieuwe banden voor Uniroyal i.v.m.
Klapband rechtsvoor(Kumho)(achterbanden
leven nog steeds!!!).
18000km
Vanaf dit moment gebruik ik de auto
constant.
22033km
20.000 km beurt.
30000km
Voorste demper uitlaat rammelt
binnenkant stuk getrild)garantie.
30500km
Achterspoiler en koplamp spoilers erop gezet.
30800km
Subwoofer en versterker erin gezet.
32500km
Subwoofer en versterker eruit gehaald i.v.m. de dynamo kan niet op tijd genoeg bijladen en anders lege accu.
33025km
Rechtsachter in het spatbord een dikke deuk. Is op een parkeerplaats gebeurd en geen briefje natuurlijk. Word er nog uitgehaald een keer.
34500km
Koplamp spoilers verwijdert i.v.m. verkeerscontrole en toen waarschuwing hierop. Lamp rechtsvoor verwisseld.
34693km
2 nieuwe voorbanden Uniroyal i.v.m. lek en bijna af. Dus besloten nieuwe te plaatsen.
Ik moet zeggen dat de colt mij dan ook aangenaam verrast heeft met zijn goede rijeigenschappen. Ik moet hierbij wel zeggen dat deze colt niet zulke goede rijeigenschappen heeft als de colt QS van mijn moeder maar iedere keer als ik bij het tankstation weg komt maakt deze auto echt veel goed. Gemiddeld rij ik 1 op 17/18 met de colt en ik moet daarbij zeggen dat ik een wat sportievere rijstijl heb en alles van airco etc. altijd aanstaat. Dus dat valt mij niets tegen. De eerste keer dat ik ging tanken met de colt kon ik het ook niet geloven dat er met maar zo weinig brandstof zoveel km gereden kon worden want mijn alfa's reden 1 op 5 en dan is 1 op 18 echt een verademing. Zeker als je eerder 5x in de week op en neer na Emmen ging(28km heen- 28km terug).
Afgelopen zaterdag ben ik(oké er zullen mensen zijn die het er niet helemaal mee eens zullen zijn mja) samen met nog 3(volwassen) mensen naar Utrecht gereden. Maar op de terugweg zaten we met 5 volwassen posturen met 1 grote koffer, 1 vouwfiets, 5 jassen, 2 paraplu's, 4 handtassen(vrouwen dan weet je het wel:P:P) en nog wat gekochte kleding enz. in de colt. Ik moet dan ook zeggen dat ik aangenaam verrast was hoe de colt want het is toch een 1.1 zich redde. Oké op de snelweg was de fut er een beetje uit maar je kon nog rustig met het verkeer mee rijden en ook 130kmpu was ook geen probleem en de colt wou gerust nog sneller gaan. Het verbruik viel mij echt mee toen want het was 1 op 16,5 en dat voor alle bagage en medepassagiers vond ik het toch wel een knappe prestatie.
Ik ben dan ook zeer te spreken over de colt en denk er zelfs al aan om hem af te gaan rijden, gewoon om te kijken en te bewijzen hoever je met een 1.1 3 cilinder kunt komen. Want hierop krijg ik in mijn omgeving nog wel eens een opmerking over in de trant van ik moet maar zien hoelang het motortje het vol houd. Het enige wat ik dan kan zeggen is hou deze review maar in de gaten want ik denk dat ik een heel eind ga komen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Mitsubishi Colt
