Mitsubishi Colt 1.5 Instyle (2007)

autoreview

Mitsubishi Colt
Mitsubishi ColtMitsubishi ColtMitsubishi ColtMitsubishi ColtMitsubishi ColtMitsubishi ColtMitsubishi Colt - interieurMitsubishi Colt - interieur

Signalement

UitvoeringColt 1.5 Instyle
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Geen Instyle maar Colt D’azur 1.5.
Voor deze auto heb ik gekozen i.v.m. het dubbele Webasto-dak en mede de 1.5 motor; na mijn diesel was ik bang dat ik teveel power zou missen.
Nog wel erg weinig gereden maar toch al wat ervaringen opgedaan.
Lekker ruim ook met mijn 1.96 mtr lengte.
Benzineverbruik lijkt wat tegen te vallen maar dat is na een diesel altijd zo denk ik. Ik schat rond 1 op 14.
Bagageruimte t.o.v. de Space Star wat klein maar bank makkelijk om te klappen, hoewel het jammer is dat de voorstoelen wat naar voren moeten om de bank helemaal door te klappen of eruit te halen.
Achtervering lijkt erg kort. Na een verkeersdrempel, een van de zeer vele, met normale snelheid genomen, krijg je van de achteras al gauw een schop in je rug.
Wat een gedoe met die brandstofmeter zeg, dat was in de Space Star veel makkelijker.
Tot nu toe een lekkere auto, wel moet ik wennen aan de hoge toeren op de snelweg, een 6e versnelling zou zeer welkom zijn.

Vervolg op 28.09.2007;
Km. stand nu 8000.

Nu de auto goed los is gereden rijdt ie erg lekker. Het motorgeluid lijkt ook wat afgenomen (of wen je eraan?) en de motor neemt lekker soepel op.
Ruim 100 pk in een vrij lichte auto rijdt gewoon goed.
Het benzineverbruik is ook sterk verbeterd. Laatst op een zondag half Nederland doorgecrosst via snelwegen, deels ca. 130 op de teller, deels bij drukte ca. 100 km/u, totaal ca. 600 km. gereden met exact 1 op 16 !! Wel erbij vermelden dat ik van doorrijden hou, maar ook een sport maak van toch zuinig rijden.
Als je zo met 4 man in de auto rijdt dan valt wel op dat de achtervering gauw doorslaat tot op de stop, met een flinke schop in je rug als gevolg.
Heeft iemand ervaring met de hulpveren?, merk je daar iets van als je alleen rijdt door bv. mindere wegligging of minder comfort?
Het dak is fantastisch en heel af en toe hapert er nog eens iets maar dat mag geen naam meer hebben.
Ik ben dus momenteel zeer tevreden en dat lees je eigenlijk ook op andere Revieuws.
Onbegrijpelijk dat je de Colt niet vaker ziet. Als ik nu moest kiezen dan denk ik dat het weer een Colt zou worden, Die donkere lampen van de facelift die nu in de garage staat, staan echt mooi.
Maar vooral de binnenruimte, ik meet 1.95 mtr, is prima, daar kan bv. een Yaris niet tegenop.
Het enige nadeel van de Colt lijken toch de tov. de concurentie wat hoge onderhoudskosten, maar daar ben ik nog niet aan toegekomen.
Afwachten en duimen maar. (Ik moet zeggen dat mijn vorige auto Mits. Space Star Di-d ook behoorlijk dure beurten had).
Nader bericht volgt.

Vervolg op 28.01.2008,
Km.stand 14500.

Nog steeds zuinig, 1 op 14 tot 1 op 16, afhankelijk van kou en/of veel snelweg.
Heel af en toe een haperingetje in het dak en een afgebroken palletje in de afneembare trekhaak, die daardoor niet meer afneembaar was. Omdat de trekhaak dan voor de nummerplaat zit verplicht even langs de garage. Dat kostte nog wel wat moeite aldaar. De auto zelf rijdt als een naaimachine zo soepel.
De laatste tijd regelmatig met een persoon op de achterbank gereden en zoals ik al eerder aangegeven heb slaat de vering dan wel erg door op drempels e.d. Dat vind ik toch wel een serieus nadeel van deze auto. De gemonteerde 16’wielen met 205/45 banden staan prachtig maar helpen daar natuurlijk ook niet mee.
Als iemand ervaring heeft met hulpveren hoor ik dat heel graag!!!!!!!
In april istie 1 jaar oud dus daarna meld ik me weer met de kosten die dat met zich mee heeft gebracht voor de eerste beurt.

PROBLEMEN

Het Webasto-dak waar ik mede deze auto voor koos wilde in eerste instantie niet overschakelen van het voorste naar het achterste dak.
Webasto gebeld en die vertelde dat het dak gereset kon worden door beide zekeringen eruit te halen en weer terug te plaatsen.
Dat hielp inderdaad, maar even later wil het dak niet meer goed reageren op het commando sluiten, dat gaat dan schoksgewijs in kleine stapjes.
Dealer zegt dat Mitsubishi Nederland op het standpunt staat dat de klanten zelf maar met de auto naar Webasto moeten gaan. Nu heb ik toevallig de tijd en zit er niet zo ver vandaan maar het komt wel wat vreemd over.
Sowieso heb ik na 4 Mitsubishi’s het idee dat deze importeur de soepelste niet is, maar heb niet genoeg ervaring hoe dat met andere importeurs is.
Kleinere minpunten vind ik de ongespoten binnenkant vd motorkap, dat staat wel erg goedkoop, en het slappe dashboardmateriaal, vooral bij de mistlampschakelaar.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Mitsubishi Colt

Lease'm
Mitsubishi Colt 1.0T Intense
€ 409
 

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.