Mini Paceman Cooper (2013)

Mini Paceman Cooper (2013)

UitvoeringPaceman Cooper
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2014

2.000 km met de Mini Cooper Paceman

Ik rij nu sinds 3 weken in deze auto. Ik heb deze auto als occasion gekocht bij Nobracars in Helmond. Ik kan niet anders schrijven dan dat ik het een heel fijn sturende auto vind. De wegligging is fantastisch, ligt als een blok op de weg. Ik vind de ruimte zeker niet tegenvallen. Je kunt er met 4 volwassenen in. De voorstoelen dan wel wat naar voren maar je kunt dan nog steeds prima zitten.
Kofferbak is 330 liter. Met (zachte) tassen kun je voor 4 personen bagage kwijt. Het multimedia systeem is wel wennen, m.n de voice response. Je moet de juiste commando's weten maar dan reageert ie prima. Even oefenen en evt opzoeken in het boekje. De sfeerledjes in het interieur zijn gaaf. Vanuit een ergonomische auto waar ik eerst in reed, Nissan Qashqai, is het wel even wennen. In het begin zoeken maar het went. Als je eenmaal gewend bent aan de auto dan is het een groot plezier om mee te rijden. Zet em in de sportstand en hij ligt nog strakker op de weg. Je kunt deze auto overigens heel rustig en comfortabel rijden. Dat is wel prettig. Alleen maar sporty wordt vermoeiend. Kom je gelijk op een minpunt. Het windgeruis en rolgeluiden komen wel goed door in het interieur vanaf een snelheid vanaf ca 80 KM.
Stoelen zitten prima, 4 aparte stoelen, sturen is een genot, verbruik gemiddeld, ik kwam op 1 op 12. Dit is voorlopig mijn eerste ervaring. Zoals ik em nu ervaar rijnik hier nog jaren in , beleef er nu erg veel plezier aan. Hieronder staat onder waarderingen" zou u weer een auto kopen van hetzelfde merk? Daar rij ik nu nog te kort in deze Paceman.

3,5