Mini Cabrio Cooper S Chili (2008)

autoreview

Mini Cabrio Cooper S Chili (2008)

Signalement

UitvoeringCabrio Cooper S Chili
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf89.000 km
KM-stand laatst65.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mini Cooper S JCW Cabrio (2008)

  • 65.000 km

Sinds juni van dit jaar ben ik in het bezit van een Mini Cooper S JCW cabrio uit juni 2008. Een hobby auto om lekker te toeren, niet mijn dagelijkse auto.

Nu een jaar speuren op Mobile.de vond ik precies de auto die ik wilde hebben. Een Mini cabrio uit de eerste serie, John Cooper Works uitvoering, grijs, navigatie met een lagere kilometerstand. Uitgevoerd met de rode JCW-remmen. Daarna geïmporteerd. Als je een beetje een regelaar bent is dat prima zelf te doen.

Ik heb nu ongeveer 500 km. met de auto gereden, en mijn eerste ervaringen met de auto zijn uitermate positief. Een heel fijn karretje, en met de 211pk motor ook snel. Onderstel is stevig, maar niet oncomfortabel. Sturen (zeker op lage snelheid) en koppelen gaan zwaar. Ik houd ervan, maar zoek je een heel comfortabele cruiser kies dan wat anders. Dit is meer een kleine sportauto. Sturen gaat lekker direct, er is weinig uitslag nodig om van koers te veranderen. Schakelen gaat soepel, met korte slagen en prettig mechanisch. De remmen zouden wel wat bijteriger mogen zijn. Zeker als je snel tot stilstand wil komen moet je flink trappen.
De plofjes uit de uitlaat en de afblazende compressor als je snel in de toeren klimt klinken lekker.

Geluid en wind in de cabine is tot 120 km/u prima, voor een gesprek is geen stemverheffing nodig. Boven de 120 km/u wordt de wind heftiger. Als je heel gehecht bent aan je kapsel kan je dan beter de kap dicht doen. Met kap dicht is de auto stiller dan verwacht. De kap sluit goed aan.

Het zicht naar achteren is minder door de kap en de beugels, zeker naar rechtsachter. Bagageruimte is met een autolengte van minder dan vier meter beperkt, maar twee middelgrote weekendtassen lukt net.

Het verbruik heb ik niet bijgehouden, maar mijn indruk is dat de auto redelijk dorstig is. Maar ik geef dan ook graag wat gas.

Ik heb bij Ekris Nederlandstalige boekjes besteld (instructieboekje, onderhoudsboekjes, navigatie en radio/cd) in een nieuwe hoes. Ook een nieuwe navigatie-CD. Binnenkort wil ik de Duitse software in de auto laten omzetten naar Nederlands.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens