MG EHS Luxury (2022)

autoreview

MG EHS Luxury (2022)

Signalement

UitvoeringEHS Luxury
Versnellingen0, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf21 km
KM-stand laatst10.893 km
Lezerswaardering: 79%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Lage bijtelling is niet alles :-)

  • 5.752 km

Korte introductie waarom een MG EHS als leasewagen; Laten we eerlijk zijn de huidige auto's zijn aardig aan de prijs, voor een beetje middenklasse auto tel je al gauw 40000 Euro neer zonder al te veel toeters en bellen. VW Passat GTE (15%) moest ingeleverd worden na 209500km, dus op zoek naar een vervangende leasewagen verplicht plug in hybride (22%) dus de fiscale prijs is ook belangrijk, vandaar dat mijn keuze voor de MG EHS.

Auto opgehaald begin januari 2022, kleur Zwart, luxe uitvoering, als extra een trekhaak (welke nog niet gemonteerd is ivm problemen levering trekhaak volgens dealer)

Ik moet zeggen het ophalen ging niet zoals ik gewend was bij mijn vorige auto's, bij MG is het karig, kopje koffie tekenen en wegwezen, geen doek over de auto midden in de showroom, bosje bloemen of flesje wijn, nee helemaal niets.

Dan het rijden, ik rij lange afstanden vandaar de inmiddels hoge kilometerstand na enkele weken, de auto rijd prettig is vlot en de stoelen zitten lekker, binnen in ziet het er allemaal verzorgt uit en alles lijkt te werken (op de parkeersensoren voor en achter na op dit moment, maar kom hier later op terug) tijdens het rijden valt op dat de binnenspiegel en dan met name de grote plastic bak (lane departure camera) behoorlijk in de weg zit, vooral bij zijstraten inkijken. ook hoor veel windgeruis bij de portieren zowel aan de bestuurder als passagierskant. ook als de motor toeren moet maken hoor je deze behoorlijk, zeker niet zo stil als de Passat. schuifdak werkt goed en gaat lekker vlug open en dicht. Navigatie start heel traag op en je moet zeker een keer of 5 op het scherm drukken alvorens je zover bent dat je een bestemming in kunt geven, daarna weer minimaal 3x voordat de navigatie gaat starten, behoorlijk irritant. Apple Car play (iphone 8) verbonden met de radio via een kabel, en dan nog valt deze regelmatig uit (verschillende originele kabels van Apple geprobeerd) of het navigatie scherm bevriest compleet, volledige reset is dan de enige oplossing. scherm ook is het veel te fel qua licht in de avond, ik rij nu altijd in nachtmodus en dan nog is het voor mijn gevoel veel te fel.


Tanken... tja dat moet je heel vaak met een MG EHS, mede door de kleine brandstof tank van maar 37L, ik rij voornamelijk redelijke lange afstanden aan een stuk, dus een volle accu (52km - 4 uur opladen!!!!Passat GTE laad in 2 uur en 30min volledig op 47km ) en 37L benzine brengt me op dit moment ongeveer 430km ver met een gemiddeld verbruik van ongeveer 1:11 (snelheid tussen de 100 -130 km per uur in Duitsland) zelfde route legde de Passat af met een verbruik van 1:15 en ruim 1000km,
misschien dat dit nog verbeterd naarmate de auto meer kilometers heeft gereden.

Lastig is ook dat de tankdop nergens bevestigd kan worden tijdens het tanken, die hangt aan een draadje tegen de lak aan te schuren. dit geld ook voor de oplaad dop.

Auto start ook altijd op met de benzine motor, omdat de verwarming werkt met motor warmte, dus een klein stukje rijden kan dus alleen met de verwarming uit als je dit elektrisch wilt doen. stoelverwarming heeft maar 1 stand en deze stand is alleen lauw te noemen, je voelt dat het iets doet maar meer ook niet. jammer is ook dat je continue via het scherm de verwarming moet bedienen, dit werkt echt niet prettig.

Tja 5000km verder, mis ik de Passat? JAZEKER, heb ik er spijt van dat ik voor de MG EHS ben gegaan ja en nee, ja je merkt echt wel dat dit een stapje terug is, qua auto maar ook qua (service) organisatie achter het Merk MG.
en nee omdat ik over het puur rijden van deze auto best wel tevreden ben, en zo toch nog maandelijks wat bespaar t.o.v. andere merken / modellen, maar of ik dit gevoel lang nog kan blijven volhouden weet ik eerlijk gezegd niet, dit moet blijken komend half jaar.

Min:

Parkeersensoren probleem nog niet opgelost
Trekhaak nog niet geleverd / gemonteerd
Navigatie valt steeds uit
Apple Car play laat het scherm bevriezen
Binnen spiegel irritant laag en plastic erom heen te dik
tank / laad dop kun je niet kwijt tijdens tanken / laden
kleine benzine tank 37L - 430km (snelweg)
trage oplaadsnelheid accu - meer dan 4 uur voor 52km
kleine bruikbare koffer ruimte, gammele afdekhoes
geluid telefoongesprek slecht en veel te zacht
geluid muziek redelijk
zijwind voorportieren irritant
hoog brandstofverbruik
360 camera resolutie slecht, dus grappig maar niet bruikbaar
achterklep hoogte geopend is beperkt
Voelbare schakelbewegingen
telefoon aansluiting ingeplugd, kan het afdek dekseltje niet meer dicht..
geen APP, dus ook geen idee hoeveel tijd het nog kost om je accu vol te laden, of waar je auto staat, geen alarm meldingen als er iets aan de hand is met je auto....
onoverzichtelijk dashboard, oogt heel rommelig en de meeste informatie is zinloos.


Plus:

Qua rijden is er echt niets mis met deze auto, stuurt en remt prettig
Hoge zit en stoelen zitten prettig
Afwerking is goed



Parkeer sensor problemen

  • 5.752 km

Update

Probleem met de parkeer sensoren nog steeds niet opgelost, auto inmiddels enkele dagen in de garage, maar geen oplossing kunnen vinden. ticket aangemaakt voor MG specialisten.

Misschien dat het allemaal samenhangt maar ook een telefoon gesprek voeren via het handsfree systeem is zeer slecht, geluid via de speakers zwak tot haast onverstaanbaar, terwijl volume maximaal staat op stand 32.

ook het uitvallen van Apple Car Play en Navigatie kan gerelateerd zijn aan de informatie module welke niet juist communiceerde met de genoemde items volgens de dealer.

Als vervangwagen een Fiat 500.... het kan dus allemaal nog erger...:-)

nog steeds problemen!

  • 10.893 km

Inmiddels ruim 10000 km gereden met de EHS en daarom tijd voor een kleine update.

Inmiddels de auto 10 weken in bezit en daarvan heeft de auto al 4 weken in de garage gestaan met problemen welke in mijn ogen allemaal toe te schrijven zijn aan het infotainment systeem, problemen parkeer sensoren / navigatie / slechte verstaanbaarheid telefoon / uitvallen scherm. lijkt erop dat dit probleem zich bij meerdere auto van MG voordoet aangezien ik inmiddels andere MG rijders heb horen klagen over exact dezelfde problemen.

wat me ook opviel tijdens een kijkje onder de auto is dat er heel wat roest te bekennen is op de uitlaat vooral op de pijp welke naar de achterdemper loopt, maar ook aan de ophanging van de achterveren, dit zou volgens mij toch nog niet mogen bij een auto van 10 weken oud???? zal proberen de foto's toe te voegen.

Auto rijdt verder nog prima, verbruik nog steeds veel te hoog in vergelijking met de Passat GTE, ik zit nu op 1L per 11,2km

Begin er eerlijk gezegd toch steeds meer en meer spijt van te krijgen dat ik voor deze auto heb gekozen.....

3,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (41)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.