Mercedes-Benz G 500 Stationwagon Lang (2005)

autoreview

Mercedes-Benz G-klasse Stationwagon Lang
Mercedes-Benz G-klasse Stationwagon LangMercedes-Benz G-klasse Stationwagon LangMercedes-Benz G-klasse Stationwagon LangMercedes-Benz G-klasse Stationwagon LangMercedes-Benz G-klasse Stationwagon LangMercedes-Benz G-klasse Stationwagon LangMercedes-Benz G-klasse Stationwagon LangMercedes-Benz G-klasse Stationwagon LangMercedes-Benz G-klasse Stationwagon LangMercedes-Benz G-klasse Stationwagon LangMercedes-Benz G-klasse Stationwagon LangMercedes-Benz G-klasse Stationwagon LangMercedes-Benz G-klasse Stationwagon LangMercedes-Benz G-klasse Stationwagon LangMercedes-Benz G-klasse Stationwagon LangMercedes-Benz G-klasse Stationwagon LangMercedes-Benz G-klasse Stationwagon LangMercedes-Benz G-klasse Stationwagon LangMercedes-Benz G-klasse Stationwagon LangMercedes-Benz G-klasse Stationwagon LangMercedes-Benz G-klasse Stationwagon Kort - interieMercedes-Benz G-klasse Stationwagon LangMercedes-Benz G-klasse Stationwagon LangMercedes-Benz G-klasse Stationwagon Lang

Signalement

UitvoeringG 500 Stationwagon Lang
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf25.000 km
KM-stand laatst80.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Een G is een verslaving – en geen goedkope.

  • 80.000 km

Na 2x een G270CDI besloot ik te kijken voor een G500 of een G55. Uiteindelijk slaagde ik bij een Duitse MB dealer, daar stond een G500 met 25.000 km, met werkelijk alles er op en er aan.
Ik wist nooit dat ik gevoelig was voor dingen als motorinhoud en cilinders totdat ik met deze auto voor het eerst een tunnel in reed. Wat een geluid! Wat een power! Het is echt niet normaal, als je vol gas geeft is het net een race-auto. De vorige G's hield ik een jaar en verkocht ze door, maar deze moest ik houden. Maar na 3 jaar ben ik deze G nu toch aan het verkopen omdat ik simpelweg er nauwelijks meer mee rij. Maar het afscheid wordt zwaar. Net als de G.

Maar 1 probleem gehad: in het eerste jaar liep de accu op onverklaarbare wijze leeg. Ongeveer 1x per kwartaal. De lokale dealer heeft de auto binnenstebuiten gehaald maar kon niets vinden. Een telefoontje naar G-Center loste alles op: ze hadden daar een G400 in de werkplaats gehad met lekspanning uit de TV tuner. De tuner (die het in NL toch al niet deed) is los gehaald en sindsdien geen vuiltje meer aan de lucht.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.