Mercedes-Benz E 55 AMG (1998)
autoreview
Signalement
Uitvoering | E 55 AMG |
---|---|
Versnellingen | 5, Automaat |
Bouwjaar | 1998 |
Jaar van aanschaf | 2012 |
KM-stand bij aanschaf | 210.200 km |
KM-stand laatst | 212.400 km |
Eerste kennismaking
- 210.200 km
Vandaag voor het eerst in mijn nieuwe Mercedes E55 AMG gereden. De auto ziet er nog goed uit voor zijn leeftijd. Bevat alle luxe van een tegenwoordige auto. Inklapbare spiegels, duale airco, parkeersensoren voor- en achter, esp, etc. Ik heb hem net en moet nog wennen aan het vermogen. Als je de kickdown intrapt verandert deze wagen namelijk in een monster. Je wordt diep je stoel in gedrukt en de auto gaat er als een pijl vandoor. Het geluid die de V8 dan produceert is ongekend. Daartegen over staat dat je er ook heerlijk rustig door de stad kan rijden, waarbij je wel heel rustig het gaspedaal moet bedienen.
Ik ben benieuwd naar de betrouwbaarheid in de toekomst. We zullen het gaan beleven.
Dagje rijden in duitsland
- 212.400 km
Ik ben afgelopen vrijdag een dagje naar Duitsland geweest om een stuk te gaan rijden en eens te kijken wat deze auto echt kan. Ik kan je vertellen dat de AMG mijn verwachtingen heeft overstegen. Dit is puur rijgenot. Op de momenten dat het rustig was op de weg heb ik het gas eens flink in getrapt en kwam tot de ontdekking dat de vorige eigenaar de snelheidsbegrenzer er heeft afgehaald. Toen in namelijk de 250km/u aantikte bleef de auto door accelereren. Bij 260km/u schakelde de automaat over naar zijn vijfde versnelling en bij 280km/u bereikte mijn snelsheidsmeter het einde van zijn schaal, maar de auto was nog steeds aan het accelereren. Ik weet dus niet hoe hard ik heb gereden, maar ik denk dik 290, misschien wel 300. (Misschien is er iemand die weet hoe hard deze auto loopt zonder begrenzer?)
Ondanks deze zeer hoge snelheden blijft de auto comfortabel rijden. Het gemak hoe deze auto dergelijke prestaties aflevert is indrukwekkend. 220-230km/u is een heerlijke relaxte kruissnelheid voor deze auto. Ook de remvertraging is indrukwekkend, maar tevens ook natuurlijk noodzakelijk bij dergelijke snelheden. De auto stuurt heerlijk op de autobahn, maar is minder geschikt voor het betere gooi en smijt werk.
Het verbruik van dit dagje kwam uit op 1 op 6,1. Behoorlijk fors maar niet vreemd natuurlijk als de 5,5 liter V8 op zijn staart trapt.
Tot nu toe dus een zeer tevreden eigenaar, maar eerlijk gezegd kun je er in Nederland niet maximaal van genieten, maar het is en blijft wel leuk om zo'n auto te mogen rijden.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.