Mercedes-Benz E 320 (1993) #3

autoreview

Mercedes-Benz E 320 (1993)

Signalement

UitvoeringE 320
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1993
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf226.500 km
KM-stand laatst224.650 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Heerlijke wagen

  • 224.650 km

Wilde eigenlijk een 250 diesel gaan rijden maar zag deze uitvoering elders op het net en kon het niet laten.

Deze uitvoering 320E Sportline sedan, is geen veel voorkomende auto.
Bleek dat deze een demo wagen is geweest van MB Darmstadt en daarna alleen bereden door pa en dochter. Na het hoogste bod te hebben, de Benz op gehaald in Duitsland. Invoeren, kenteken keuren plus tecnische keuring en APK, totaal geen problemen !

Rijden met deze Benz is meer dan genieten. Ging rijden met het idee van een zware lompe bak zou zijn. Alles behalve dat. Mede door de behoorlijk snelle motor, 3,2 litr 24 kleppen, 220 pk en een vijftraps automaat, gaat deze al gauw sneller dan mag.
In de E stand is er heerlijk rustig mee te rijden maar de S stand is een onverwachte ervaring en maakt van deze limo, mede door de sportline uitvoering, een straksturende snelle wagen. Top zou volgens het boekje 235 kmh moeten zijn maar bij deze grijpt de begrenzer al bij 220 in. Van nul tot honderd binnen acht seconden is ook geen zielige prestatie.

Enige tijd geleden richting Oostenrijk gereden. Tja, waar is tie beter thuis dan op de bahn ? Verbruik 1 op 10,7 vond ik tijdens die rit zeker niet verkeerd en als de massa eenmaal op gang is, valt het verbruik echt wel mee voor deze auto.

Ook heerlijk om de stoelen volledig te kunnen verstellen met de duidelijke bediening in het portier. De zitting zelf heb ik graag wat hoger aan de voorkant voor steun in de boven benen. Dat is meer dan goed geregeld. Zelfs de hoofdsteunen voor gaan electrisch.
Ook de cruisecontrol werkt perfect en direct. Accessoires zoals het electrische rolgordijn achter, vond ik eerst wat patserig maar ook ideaal en met het achteruit rijden word ook de functie van de automatisch neerklapbare hoofdsteunen achter duidelijk, beter zicht.
Eigenlijk alleen maar lof over dit W124 exemplaar. Hoor ook regelmatig dat dit eigenlijk de laatste echte Benz zou zijn.

Problemen ? Tot nu toe geen enkel probleem ! Ja, controlelampje in het dashboard ging branden, dat er ergens een defect zou zijn met de verlichting, zoeken zoeken, bleek het een van de twee lampjes van de kenteken verlichting te zijn.

Zou ik zo,n zelfde auto weer kopen ? Nee, blijf met deze rijden !

Voor woon werk en de kilometers die ik maak, komt er een ander grappig karretje bij, een Toyota iQ ! Vind het zonde om zoveel kilometers op de Benz te zetten en deze gaat voor mij steeds meer richting de liefhebbers status.


V

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.