Mercedes-Benz E 300 Turbo Diesel Avantgarde Combi (1999) #2

autoreview

Mercedes-Benz E 300 Turbo Diesel Avantgarde Combi (1999)

Signalement

UitvoeringE 300 Turbo Diesel Avantgarde Combi
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf251.572 km
KM-stand laatst300.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mercedes Benz E 300 Turbodiesel

  • 260.126 km

Na aantal jaren een BMW 530d te hebben gereden was het tijd voor iets anders. Doordat ik ooit een tijdje als taxichauffeur hebben mogen werken kriebelde het Mercedes gevoel. Dus keek ik online vaker naar een rijk beklede E klasse diesel. En zo kwam ik deze E klasse tegen uit de W210 serie. Een E300 Turbodiesel Avantgarde zoals dat dan heet. Vermoedelijk heeft de eerste eigenaar werkelijk alles aangekruist wat er te krijgen was. Leren interieur, memory pakket, xenon, schuif/kanteldak. Nu is een Avantgarde wat luxer dan de andere modellen maar volgens mij waren hier nog meer aan toegevoegd.

De Mercedes had net de tweeenhalveton gepasseerd en dat is natuurlijk niets voor een dergelijke auto. Alles gechecked en bereden waarbij ook nog alles boekjes aanwezig waren de onderhandeling in gegaan. We kwamen op een zeer leuke prijs uit dus de koop werd gesloten.

Minpunten bij aankoop;

- niet functionerende airco
- gedeeltelijk niet functionerende dashboardverlichting
- vierkante banden merk Meteoor
- Roest roest en roest
- vocht in koplamp
- antennecover ontbrak
- Storingmelding in de verlichting

Lampen nagekeken en bleek dat 3e remlicht niet werkte. Hier het lampje van vervangen en voila deze deed het weer. Ook maakte de Mercedes best veel lawaai op de snelweg. Mijn vaste monteur met een bandenspecalisatie achtergrond vond dat de banden vierkant waren en voor dit type auto eigenlijk de Michelin Pilot Top Sport voldoende waren. Dus 4x aangeschaft en wat een verschil de auto werd een stuk stiller. Wat banden wel niet konden doen.

Toen was er een rit naar Rotterdam met een buitentemperatuur van 27 graden dan is een combi een oven ondanks het heerlijke open dak....Maar het werd er niet koeler op. Dus volgende dag naar de ''aircoboer'' gegaan. En dit was wel spannend want bij aankoop van de Benz zagen we al dat er een splinternieuwe pomp op zat dus zou een lekke condensor mogelijk kunnen zijn. Maar na het schoonmaken en weer bijvullen was er geen sprake van lekkage en de airco voldeed weer prima.

Kapje voor de antenne in kleur bij de dealer besteld dit was plug and play dus dat maakte het plaatje ook weer meer af.

Dashboardverlichting was kwestie van verschillende lampjes vervangen. Waarbij Youtube een zeer handig hulpmiddel is om je te assisteren. Dus we hebben meer zicht in de auto.

Inmiddels goeie gesprekken gehad met een schadehersteller die mijn Benz terug in nieuwstaat wil brengen.

In vergelijking met de BMW moet ik wel zeggen dat de Mercedes wat onzuiniger is en daarnaast was de BMW ook wel wat stiller. Maar van de andere kant alle luxe maakt veel goed.

So far so good

Gr Peter

Still going strong,,,,.

  • 300.000 km

Was al eventjes geleden dat ik hier wat genoteerd had. Ik betrapte mezelf erop toch andere reviews te lezen dus mijn eigen verhaal ook maar eens aanvullen.

Wat heeft er allemaal sinds mijn laatste update plaats gevonden.... Poeh.....heb je even?

Zo was er een rammel en een kraakje in het onderterrein van de wagen. MIjn vaste monteur kwam er niet uit dus ben uitgeweken naar de dealer. Helaas ook die kwam er niet uit maar met een coulance regeling dat hoofdstuk afgesloten. Tig rubbers en klemmen zijn er vervangen echter het probleem bleef. Uiteindelijk bleek 1 van de achterschokbrekers de boosdoener te zijn. Ruimte op het gewricht met een auto als versterker/klankkast was de oorzaak......

De auto is inmiddels helemaal overgespoten en datgene wat verroest was vervangen. Door vandalisme hebben ze de ruitenwisser achterover gedrukt de wiskracht was verdwenen. Hiervoor een vervangende geplaatst. Ondertussen een setje originele Avantgarde velgen op de kop getikt en deze eronder geplaatst. Afgezien dat het weer er uitziet zoals het hoort heb ik ook weer een stukje comfort terug. Kortom een goede compromis. Toen waren het ineens de gloeispiralen die begonnen te bokken dus die ook allemaal vervangen dat probleem ook opgelost. Even zien......ohja wederom de airco weer laten afvullen. Deze was alweer leeg of zat nog 300gr in ipv de benodigde 1kg. Bij vullen getest of het systeem lek was maar dat bleek niet zo te zijn. Dus wat hiervan de oorzaak was is mij een raadsel maar de auto is weer coooooool :) . Wederhelft vond het nodig enige eigenhandige striping aan te brengen op de bumper dus hiervoor terug naar de spuiter geweest. En tegelijkertijd daar de xenonpitjes laten vervangen. Deze begonnen te verkleuren (roze). Maar dat was een goeie zet ondanks de lenzen nog dof zijn heb ik al zoveel meer licht echt super. Binnenkort laat ik de koplampen polijsten om deze weer in nieuwstaat te verkrijgen.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.