Mercedes-Benz E 200 CGI BlueEFFICIENCY Avantgarde (2011)

autoreview

Mercedes-Benz E 200 CGI BlueEFFICIENCY Avantgarde (2011)

Signalement

UitvoeringE 200 CGI BlueEFFICIENCY Avantgarde
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf147.850 km
KM-stand laatst161.588 km
Lezerswaardering: 59%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Geweldige auto

  • 149.063 km

Dit is mijn eerste review over deze E200 CGI

Tot nu toe is de auto mij zeer goed bevallen.
Rijd schakeld als een zonnetje, en een geweldige weglegging.
En voor een 1.8 turbomotor met zo een gewicht is het gewoon een rocket van een wagen kwa prestatie's!


Deze auto gekocht voor een lange periode en ga mijn review binnenkort ook verder uitbereiden.


Comfortabele goede en snelle auto

  • 149.102 km

Wat heel goed opvalt is dat de E-klasse scherpe bochten nouwlijks merkbaar neemt, hierdoor komt ook naar boven dat de auto vooral op comfort is afgesteld.
Ook het het onnodig veel overhellen in de bochten lijkt mee te vallen.
En mocht je per ongeluk te veel gas geven in de bocht pakt de anti slip regeling weer super snel op en ga je weer veilig verder.

Verder wil ik kwijt dan het schakelen met flippers toch een beetje onhandig en onnodig is, omdat de versnellingsbak is afgestemd op comfort schakeld de auto pas na 1 of 2 seconden nadat je de opschakel knopje hebt ingedrukt, de truc is dan eigenlijk 2 seconden van te voren je schakel momenten in te plannen wat dus neer komt op onhandigheid, want met de sportstand gaat schakellen veel vloeiender en is het dus handiger om hier gebruik van te maken.

Parktronic assistentie blijkt super handig te zijn bij fileparkeren, want hiermee kan je zien of de auto wel of niet in de parkeervak past, en het systeem doet wat het moet doen en dat is instructies geven om zo perfect en kaarsrecht mogelijk je auto in de parkeervak te zetten.

Verder is ook de automatisch grootlicht assistentie ook handig en het werkt ook vlekkenloos.
Zodra tegenmoetkomend verkeer of achterlichten van een auto voor je gezien word schakeld hij super snel weer naar normaal licht, het systeem werkt zelfs zo goed dat zelfs stoplichten als bestuurders word gezien en ook hier zet hij de grootlicht uit.
Ook dit optie is handig omdat je meestal net te laat bent met grootlicht uitzetten als er tegenmoet komend verkeer aan komt, en een computer met sensoren en cameras is veel sneller dan de mens.

Verder is de ambient light erg tof bedacht, bij de dashboard en alle deuren, geweldige mooie lijnen.
Het stoort niet en geeft een zeer luxerieuze uitstraling in je auto.
Bij dit model is er maar 1 kleur (oranje) het is nog wel mogelijk om het te dimmen of uit te zetten via de instellingen.
De nieuwere model W213 kan je ook verschillende kleuren instellen en heeft een grotere helderheid bereik.

Ik heb de versie met een AMG pakket, dit was toen mogelijk voor een flinke bedrag bijbetalen bij het bestellen van de auto. Opties die er dan bij zitten zijn dan: voor en achter bumper, sideskirts en keuze voor AMG velgen, en een spoiler lip op de kofferbak, geventileerde remschijven.
Het is een leuke optie en de auto ziet er ook veel agressiever uit, het is zeker de moeite waard om een E klasse met dit pakket te voorzien.


Tot nu toe is het wat mij betreft een geweldige gezinsauto met meer dan genoeg ruimte, vooral de kofferbak want zelfs met veel spullen is deze niet vol te krijgen.

Nog steeds erg tevreden

  • 161.588 km

De E-klasse rijd nog steeds soepel en comfortabel, nouwlijks een probleem gehad.
Vebruik schommelt tussen de 7,4l/100km en 8,6l/100km. En is dus erg netjes voor zijn gewicht en prestatie's.

motor onderhoud zoals olie verversen alle filters vervangen en remolie en bakolie verversen zijn gedaan. en dat voor de kosten van een paar honderd euro en je kan weer zeker 1,5 tot 2 jaar vooruit tot er nog een onderhoudsbeurt volgt.
Nooit problemen mee gehad rijd probleemloos en geeft een zeer vertrouwelijke gevoel.

Er zaten 275 breed banden op en ik heb dit laten wisselen naar 225 breed banden, later zal ik nog een gemiddeld vebruiksmeting doen van 5000km afstand, en kijken of de auto hierdoor nog zuiniger zal worden.
Wel merk je dat hij op de snelweg met iets smallere banden veel krachtiger vooruit komt bij inhalen.

sinds 03-2018 heb ik de auto ook voorzien van een chiptuning bij ATM, en hun hebben 230 pk en 400n/m uit kunnen halen, dit is een nog hogere spec dan de E250, en het zijn precies de zelfde blokken alleen is de E200 softwarematig geknepen voor marketing doeleinden van Mercedes zelf.

Kwa verbruik na de tuning is er eigenlijk niks veranderd ook niet hoger als lager geworden, alleen wel een voordeel dat je niet hoeft terug te schakelen bij inhalen, vanaf 1800 toeren heb je al gigantisch veel koppel, ik zou bijna zeggen dat ik het gevoel van een diesel motor krijg.

verder nergens storingen gehad alles werkt zoals het hoort en compliment voor de airco, hoewel ik nog geen gassen bij heb gevuld koelt het geweldig, met de geweldige tempratuur regeling via de climaat controlle, Klasse!

Tot nu toe nog zeker tevreden met de aankoop het is een geweldige en vlotte gezinsauto, wat ook nog eens betaalbaar is kwa brandstofkosten!

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.