Mercedes-Benz CLK 320 Elegance (2002) #2

autoreview

Mercedes-Benz CLK
Mercedes-Benz CLKMercedes-Benz CLKMercedes-Benz CLKMercedes-Benz CLKMercedes-Benz CLKMercedes-Benz CLKMercedes-Benz CLK - interieurMercedes-Benz CLK - interieurMercedes-Benz CLK - interieur

Signalement

UitvoeringCLK 320 Elegance
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf10.000 km
KM-stand laatst40.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 40.000 km

Het is toch een mooie auto he? Gelukkig zie je hem niet zo heel vaak.

Sinds 2005 hebben wij hem in onze bezit, gekocht met 10.000 km bij de mercedes dealer Van Dijk in Rotterdam.

Eerste indruk van de auto is luxe! Je ziet het van buiten en als je even naar binnen kijkt zie je verder de luxe.

Het is een heerlijke auto om in te rijden al zijn de stoelen niet echt waarvan ik denk lekker. Niet genoeg zijdelinkse steun en een rit naar zuid-spanje doe je aan de ene kant ook niet voor je plezier (althans ik niet). Na een goede 2000km vond me zitvlak het wel welletjes, en dat had ik de dagen er na flink gemerkt.

De auto is van alle gemakken voorzien. Een pittige 3.2 V6 met 218 pk's op een automatische versnellingsbak. Je kan er achterlijk hard mee rijden, getopt op 245 digitale teller, dus een ritje van Rotterdam naar Amsterdam deed ik er dus ook geen 20 minuten over op de zondagochtend.
Verder ben ik niet echt een fan van de automatische versnellingsbak hij is vrij traag ook de kickdown komt af en toe niet, dus ben je weer genoodzaakt zelf even terug te schakelen, wat dus weer een probleem met zich meebrengt, Zelf schakelen is dat ding helemaal traag met overschakelen dus ben je weer verplicht om het aan de automaat over te laten, beetje jammer!
Het is daar in tegen ook geen zuinige auto. Ritje spanje constante snelheid van 140 (cruise control) kom je niet boven de 1 op 10. Verder als je 120 rijdt kom je precies op de 1 op 10. Maar goed dat weet je van te voren Dus conclusie: voor zuinigheid koop je maar een toyota prius!

Maar je kan er ook heerlijk mee rustig rijden. Lekker relaxt op de cruisecontrol en je heb bijna nergens last van, behalve mensen die hinderlijk voor je blijven rijden, ook weinig windgeruis of wat dan ook.


Nou zoals ik al zei het is een vrij luxe uitvoering met Navi stoel verwarming schuifdakje erin enzovoorts. Hier komt ook gelijk weer een probleem naar voren. Hoe meer electronica en snufjes hoe vervelender het af en toe wordt. vooral als het kapot gaat.

3 problemen gehad tot nu toe:

- de radio die doet vaag ( geeft af en toe vaag beeld)
- Schuifdakje haperde (dealer zei dat er een beetje vet op moest)
- Parkeersensoren moesten vervangen worden


Kortom het is een zeer fijne rustige onzuinige auto die ik toch wel aanraadt aan meerdere mensen




8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.