Mercedes-Benz CLA 250+ Launch Edition (2025) #5

autoreview

Mercedes-Benz CLA
Mercedes-Benz CLAMercedes-Benz CLAMercedes-Benz CLAMercedes-Benz CLAMercedes-Benz CLAMercedes-Benz CLAMercedes-Benz CLAMercedes-Benz CLAMercedes-Benz CLAMercedes-Benz CLAmercededMercedes CLA 250eMercedes-Benz CLAMercedes-Benz CLAMercedes-Benz CLAMercedes-Benz CLAMercedes-Benz CLAMercedes-Benz CLAMercedes-Benz CLAMercedes-Benz CLAMercedes-Benz CLAMercedes-Benz CLA

Signalement

UitvoeringCLA 250+ Launch Edition
Versnellingen2, Automaat
Bouwjaar2025
Jaar van aanschaf2025
KM-stand laatst980 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Naar Parijs (en terug)

  • 980 km

Na héél veel twijfelen en wikken en wegen toch voor het einde van het jaar deze auto gekocht. De vorige was 5 jaar oud en werd daardoor duur in de bijtelling en boven al belachelijk onzuinig (wat gewoon niet zo bij mijn aard past).
Dat laatste klinkt gek als ik nu een MB kies (ook geen goedkope auto), maar het gaat om een onnodig verbruik. En stoorde mij aan de XC40 die ik hiervoor had.

Rijden
Ja hij rijdt goed, duidelijk zonder zoeken. Niet extreem veel stuur gevoel, maar voor mij voldoende. Stoelen zitten goed (kuip gevoel).

Ruimte
De auto heeft binnenin geen ruime onder de stoelen en is redelijk krap. Ook handschoenen kastje is echt voor handschoenen. Wel is de kofferbak zeer diep een relatief hoog. Ook is de frunk voorin zeer praktisch en past daar ruime handbagage koffer in.

Verbruik
De eerste 1000 km’s zeggen m.i. wel wat over het hoe de machine zich gaat houden. Heen en weer door NL en naar Parijs geeft het verbruik een keurige 16kw/100km aan. Dat is niet de fabrieksopgave maar dit is wel zuinig en hij haalt hiermee de 550 KM gemakkelijk op 1 lading. Precies daar waar je een elektrische auto nauwelijks meer kan onderscheiden van een benzine auto.

Geluid
Het viel me bij het testrijden op dat de auto niet echt stil is. En daar blijf ik bij; het is niet storend. Maar het is ook geen dikke Volvo

Details;
Massage functie van stoelen is zeer beperkt
Frunk openen zou beter kunnen (zie GLC)
MB drive is niet mega betrouwbaar (net iets minder dan 5 jaar oude versie van Volvo)
Hele goede file volg optie (die niet stopt als auto voor je langer stil staat)

Issues tot nu toe
Er is geen verlichting te schakelen op de achterbank tijdens het rijden.
MB drive/acc cruise is niet altijd goed in te stellen bij nieuwe lagere snelheid selectie (dus je hebt acc staan op 130, je rijdt 130 en zegt ‘set’; die werkt vaak niet).
Navigatie niet juist met files (lijkt mij van tijdelijke/software update) aard.
Microfoon werkt niet goed (gaat hij volgende week voor terug)

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Mercedes-Benz CLA

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.